کد خبر: 908051
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد؛

سه‌شنبه 25‌اردیبهشت‌ماه، ششمین جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی با حضور سران قوا و مسوولان و مدیران نظام در محضر رهبر انقلاب برگزار شد. جلسه‌ای که به روال جلسات قبلی، هر 6‌ماه یک‌بار برگزار شده و در آن، مسوولان به گزارش عملکرد خود در حوزه آسیب‌های اجتماعی می‌پردازند و در محضر رهبر انقلاب، سیاست‌گذاری‌های اصلی و ترسیم نقشه راه برای ادامه روند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس مبارزه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر را مهم‌ترین موضوع مطروحه در نشست مقام معظم رهبری با سران قوا دانست.
حالا پس از گذشت چند روز، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس نخستین جزییات این جلسه را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. جلسه‌ای که آقای عبدالرضا عزیزی، می‌گوید مهم‌ترین نکته آن تاکید ویژه رهبر انقلاب بر پیشگیری و مبارزه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر بود.
عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با یادآوری نشست اخیر مقام معظم رهبری با سران قوا با محوریت پیشگیری کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفته است: معظم‌له به‌صورت منظم هر 6‌ماه یک‌بار نشست‌هایی را با سران قوا و کارشناسان مربوطه برگزار می‌کنند که آخرین نشست روز سه‌شنبه 25‌اردیبهشت ماه برگزار شد.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، مبارزه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین مباحث مطروحه در نشست مقام معظم رهبری با سران قوا دانست و گفت: در این نشست مقام معظم رهبری بر لزوم پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان و بیماران مبتلا به اعتیاد و اینکه در مرحله نخست پیشگیری و سپس درمان در دستور کار قرار گیرد، تاکید کردند.
وی افزود: مقام معظم رهبری تمامی سازمان‌ها، ارگان‌ها و وزارتخانه‌ها را مکلف کردند که در جهت پیشگیری از ابتلا به اعتیاد و درمان سریع آن گام بردارند.
او این را هم گفت که در این نشست مقام معظم رهبری بر ضرورت انسداد مرزها و تلاش جدی‌تر جهت جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور تاکید کردند.
نماینده مردم شیروان در مجلس دهم، از تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت افزایش مراکز نگهداری معتادان به‌ویژه مراکز ماده‌16 وزارت کشور خبر داد و گفت: همچنین رهبری به مسوولان دستور دادند که با انجام اقدامات مناسب و فوق‌العاده در جهت مبارزه با آسیب‌های اجتماعی گام بردارند.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، پرداختن و توجه به موضوع عفاف‌وحجاب را از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری در نشست با سران قوا دانست و گفت: رهبری دستور دادند که با جدیت بیشتری به موضوع عفاف و حجاب توجه شود و انتقاد داشتند که اهتمام کافی و مناسب در توجه به عفاف‌وحجاب به‌ویژه در مراکز دولتی که موضوع حجاب باید بیشتر رعایت شود وجود ندارد.
دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره موضوع قاچاق مواد مخدر و لزوم پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با قاچاقچیان، از جمله دغدغه‌هایی بود که حالا چند وقتی است پررنگ‌تر از همیشه شده است. این موضوع، چند وقت پیش هم در دیدار وزیر کشور با مسوولان ستاد مبارزه با مواد مخدر رسانه‌ای شد. آقای رحمانی‌فضلی در آن دیدار با اشاره به تناقض آماری میان گزارش‌های ارائه شده و مشاهدات میدانی، از عملکرد این ستاد انتقاد کرده بود و با اشاره به اینکه عملکردها در حوزه مبارزه با مواد مخدر رضایت‌بخش نیست، گفته بود: «متاسفانه برخی در ارائه گزارش‌ها ملاحظه‌کاری می‌کنند و گاه به هنگام سرکشی به استان‌ها متوجه می‌شوم که شرایط موجود با گزارش‌های ارائه‌شده تفاوت دارد.»
حالا و پس از انتشار جزییات اولیه ششمین جلسه آسیب‌های اجتماعی در محضر رهبر انقلاب، به نظر می‌رسد دولت باید توجه مضاعفی به مساله مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اقدامات پیشگیرانه در این حوزه داشته باشد.

منبع: صبح نو

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار