کد خبر: 908089
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
حاشيه‌نگاري مراسم بدرقه تيم ملي فوتبال در تالار وحدت
تالار وحدت تهران يک‌شنبه شب ميزبان مراسم بدرقه تيم ملي فوتبال به جام جهاني و رونمايي از سرودهاي تيم ملي بود، مراسمي که سبب شده بود تا...
سعید احمدیان

تالار وحدت تهران يک‌شنبه شب ميزبان مراسم بدرقه تيم ملي فوتبال به جام جهاني و رونمايي از سرودهاي تيم ملي بود، مراسمي که سبب شده بود تا هم جمع اهالي فرهنگ و هنر جمع باشد و هم اهالي فوتبال. از علي دايي و وينفرد شفر تا عنايت بخشي و عمو قناد خودشان را به مرکز تهران رسانده بودند تا کرش و شاگردانش را بدرقه کنند، آن هم پس از اعلام ليست 24 نفره تيم ملي و خط خوردن سيدجلال حسيني و وريا غفوري. خيلي‌ها مي‌خواستند خودشان را در اين مراسم به کرش برسانند و از دلايل او براي چنين تصميمي سؤال كنند. حاشيه‌هاي پررنگ مراسم بدرقه را مرور کرده‌ايم. مراسمي که در پايان آن ملي‌پوشان با عبور از زير قرآن و متبرک شدن با پرچم بارگاه رضوي به سوي روسيه بدرقه شدند.
خاطرات کرش زنده شد
کارلوس کرش بدون شک نفر اول مراسم بدرقه تيم ملي بود، به خصوص که اعلام ليست تيم ملي هم جنجال زيادي به پا کرده بود تا خيلي از گپ‌هاي حاضرين درباره اسامي حاضران و غايبان تيم ملي در راه جام جهاني باشد. البته کرش در متن و حاشيه مراسم ترجيح داد در اين باره سکوت کند و واکنشي نشان ندهد. با اين حال سرمربي تيم ملي به‌رغم تمام انتقادهايي که نسبت به حضور هفت ساله‌اش در ايران مي‌شود، همچنان يکي از محبوب‌ترين مربيان خارجي شاغل در کشورمان است، محبوبيتي که سبب شد تا شهداد روحاني به همراه ارکستر سمفونيک تهران براي کرش در مراسم بدرقه يک سورپرايز داشته باشند. در بخشي از اين مراسم آهنگي از سرزمين کارلوس کرش با تنظيم جديد به اجرا درآمد تا به اين مرد پرتغالي تقديم شود، آهنگي که سرمربي پرتغالي را احساساتي کرد و کرش زير لب متن آهنگ را ‌ زمزمه ‌‌کرد تا نشان دهد که از هديه اهالي موسيقي حسابي سورپرايز شده است.
البته برخورد سرد کرش و مهدي تاج از ديگر اتفاقات جالب توجه مراسم بدرقه بود، برخوردي که نشان داد فضا براي ادامه همکاري و نشستن سرمربي تيم ملي پس از جام جهاني روي نيمکت ايران فراهم نيست و مرد پرتغالي در صورتي که اتفاق خاصي رخ ندهد، جام جهاني آخرين حضورش در کشورمان خواهد بود. با وجود اين، کرش در مراسم بدرقه از مسئوليت سنگين شاگردانش در جام جهاني صحبت كرد: «حضور شما باعث مي‌شود قلب تک‌تک ايراني‌ها در جام جهاني را به همراه داشته باشيم و اين حضور انگيزه پسرانم را در جام جهاني دوچندان مي‌كند.»
سنگ‌تمام دايي براي کرش
در روزهايي که خيلي از منتقدان عليه کرش و ليست تيم ملي واکنش‌هاي انتحاري داشتند و با پست‌هاي تند و گاه بي‌ادبانه سرمربي پرتغالي را نقد كردند، حضور علي دايي و وينفرد شفر در مراسم بدرقه تيم ملي تفاوت اين مربيان را با ديگر منتقدان نشان داد. شفر هرچند نسبت به حذف حسيني و غفوري به کرش انتقاد دارد، اما در چند هفته اخير يکي از حاميان اصلي کرش و تيم ملي بوده و با حضور در ورزشگاه براي تماشاي بازي ايران و ازبکستان و همچنين شرکت در مراسم بدرقه حمايتش از تيم ملي در راه جام جهاني را نشان داده است. حضور دايي هم در مراسم بدرقه در روزهايي که خيلي از پيشکسوتان شمشيرها را از رو براي مرد پرتغالي بسته‌اند، آنقدر دلگرم‌کننده بود که كرش، اسطوره فوتبال کشورمان را روي سن دعوت کرد تا از او قدرداني کند: «در چنين مراسمي افراد سرشناس زيادي حاضر مي‌شوند، اما من مي‌خواهم علي دايي را به بالاي سن دعوت کنم و اگر اجازه داشته باشم از رئيس فدراسيون و هيئت رئيسه محترم مي‌خواهم که علي دايي را به عنوان سفير دائم بين‌المللي فوتبال ايران به مجامع بين‌المللي معرفي کنم.»
دايي هم در واکنش به تعريف‌هاي سرمربي تيم ملي گفت: «کرش من را شرمنده کرد. من مخلص همه هستم و آرزويم بود که با تيم ملي و کرش هم کار کنم. تيم ملي با وجود مشکلات تلاش مي‌کند مردم را خوشحال کند. اميدوارم اين تيم در جام جهاني بازي‌هاي خوبي انجام دهد و ما هم در خانه بنشينيم و براي موفقيتش دعا و امروز هم تيم ملي را به خوبي راهي جام جهاني كنيم.»
حمايت از کالاي ايراني در بدرقه شاگردان کرش
يکي از نکات جالب توجه مراسم بدرقه تيم ملي حمايت از کالاي ايراني بود. غرفه‌هاي متعددي از حاميان داخلي تيم ملي فوتبال در راه جام جهاني در حاشيه مراسم بدرقه در تالار وحدت تدارک ديده شده بود تا تيم ملي با يک تدارک کاملاً ايراني آماده حضور در جام جهاني روسيه شود. پرواز اختصاصي با خطوط هوايي داخلي و استفاده از کت و شلوار ايراني در جام جهاني از جمله برنامه‌هايي است که فدراسيون براي حمايت از کالاي ايراني در نظر گرفته بود و در مراسم بدرقه گوشه‌اي از اين فعاليت‌ها به نمايش درآمد.
حاشيه‌هاي بي‌ربط مراسم بدرقه
مراسم بدرقه تيم ملي مانند تمام مراسم‌هايي که فدراسيون فوتبال در چند سال اخير مجري برگزاري آن بوده کم حاشيه نداشت، از بي‌نظمي و حضور افراد متفرقه و بي‌ربط گرفته تا حضور پررنگ هنرمندان در مراسم که در سلفي گرفتن و پخش زنده مراسم از اينستاگرام سنگ‌تمام گذاشته بودند!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار