کد خبر: 908214
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
شهردار تبریز خبر داد:
شهردار تبریز از آغاز مراحل تجهیز و نصب دومین دستگاه "تی بی ام" خط دو قطار شهری تبریز، خبر داد و گفت: هفده قطعه از این دستگاه پس از ترخیص گمرک و انتقال آن به تبریز در حال نصب است.

مهندس ایرج شهین باهر در جریان بازدید خود به همراه معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از مراحل نصب این قطعات، اظهار امیدواری کرد: تا پایان خرداد سال جاری تمامی قطعات منتقل و مراحل نصب آن به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: اجرای پروژه خط دو نیز با تسریع در روند احداث ایستگاه اول و دوم در قراملک و شهرک امام خمینی (ره) و پیشروی در حفاری تونل با استفاده از دستگاه حفار تمام مکانیزه (TBM)با سرعت پیش می رود.

شهین باهر ادامه داد: دریافت 420 میلیون دلار تسهیلات بانکی به صورت فاینانس برای پیشرفت پروژه خط دو قطار شهری، تصویب شورای شهر تبریز و شورای اقتصاد را می طلبد تا با تخصیص آن کلیه تجهیزات این پروژه خریداری شود. اما موضوع مورد بحث نحوه بازپرداخت 50 درصد سهم دولت و 50 درصد سهم شهرداری تبریز است.

شهردار تبریز تشریح کرد: خط دوم متروی تبریز به طول حدود ۲۲٫۴ کیلومتر به عنوان یکی از طولانی‌ترین مسیرهای مترو در کشور محسوب می شود و شامل ۲۰ ایستگاه، که از محدوده زمین‌های قراملک (کارخانه کود آلی) شروع شده، از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، سه راه امین، میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و تا میدان شهید فهمیده امتداد یافته و در ادامه مسیر به سمت سه راهی ولیعصر، میدان استاد معین و در نهایت در میدان بسیج خاتمه می‌یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر