کد خبر: 908281
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
ورود هیأت نظارت بر نمایندگان به «اظهارات تفرقه‌افکنانه» نماینده اصلاح‌طلب کازرون
کـــــازرون پــــس از نــــاآرامی‌هـــــــــای چهارشنبه‌شب هفته گذشته خود، به آرامش رسیده و وضعیت شهر عادی شده است، اتفاقی ناگوار که تلفات جانی نیز به همراه داشته و به همین دلیل می‌طلبد مسوولان استانی در این زمینه برای اظهارنظرهایی که ممکن است موجب تنش شود احتیاط جانب را رعایت کنند.
جوان‌آنلاین: کازرون پــــس از نــــاآرامی‌هـــــــــای چهارشنبه‌شب هفته گذشته خود، به آرامش رسیده و وضعیت شهر عادی شده است، اتفاقی ناگوار که تلفات جانی نیز به همراه داشته و به همین دلیل می‌طلبد مسوولان استانی در این زمینه برای اظهارنظرهایی که ممکن است موجب تنش شود احتیاط جانب را رعایت کنند.

این ناآرامی‌ها در حالی رخ داد که شاید با حضور چهره‌های دولتی و حتی نمایندگان این شهرستان می‌توانست این تجمعات و اعتراض‌ها با آرامش ختم به خیر شود.
تجمع‌کنندگان معتقد بودند طرح تجزیه شهرستان کازرون، در دو سال گذشته و در سکوت خبری از سوی آقای حسین رضازاده، نماینده اصلاح‌طلب کازرون در مجلس شورای اسلامی که عضو لیست امید مجلس به‌حساب می‌آید، دنبال می‌شد. براساس این طرح قرار بود دو بخش از این شهرستان شامل بخش‌های «قائمیه» و «کوهمره نودان» که یکی از آنها زادگاه نماینده مجلس است، از کازرون جدا شده و شهرستانی جدید تشکیل شود.
با رسانه‌ای‌شدن این موضوع در سطح شهرستان و طرح آن در حوزه عمومی جامعه، موجی از انتقادها درباره روند و جزئیات طرح یادشده به راه افتاد که نهایتاً این اعتراض‌ها منجر به اتفاقات ناگوار شب گذشته در این شهرستان شد.
پیگیری‌های امام جمعه کازرون و قول‌های مسوولان دولتی در تهران تا حدودی معترضین به طرح تفکیک کازرون را آرام می‌کند اما آنگونه که بومیان کازرون اعلام می‌کنند پیگیری‌های رضازاده و اصرار او برای تفکیک کازرون باعث می‌شد تا عده‌ای مجدداً دوباره در خیابان اصلی این شهر تجمع کنند.
این تجمعات رفته رفته به تنش کشیده می‌شود و با وجود اینکه تاکنون نهادهای اطلاعاتی و امنیتی درباره علت آن و اینکه برخی عوامل خرابکار هم در این جمع حضور داشته‌اند یا نه اظهار نظر نکرده‌اند اما بر اساس آنچه امام جمعه کازرون گفته برخی از این اعتراض‌ها سوءاستفاده کرده و مسیر دیگری را در پیش گرفته‌اند که همان‌ها اتفاقات چهارشنبه‌شب این شهر را
رقم می‌زنند.
حالا دو روزی است که شهر آرام و وضعیت عادی شده اما گویا برخی اظهارات که بیشتر منتسب به نماینده اصلاح‌طلب این شهر است موجب تشویش و اختلاف بین اهالی این شهرستان می‌شود، حسین رضازاده، نماینده لیست امید مجلس و مردم پس از چند روز سکوت و دقیقاً در روزهایی که شهر نیاز به آرامش دارد در اظهاراتی گفته است اسنادی دارد که نشان می‌دهد شماری از مسوولان از تهران، اعتراض‌ها را تشدید کرده‌اند.
او همچنین منشأ ناآرامی‌های اخیر را به نماز جمعه کازرون مرتبط دانسته و اظهار کرده: منشأ این اعتراضات از نماز جمعه شروع شد. درست از جایی که مردم حرف‌های آنها را باور کردند. من بارها به امام جمعه گفتم شما که حرف‌هایی که می‌زنید صحیح نیست.  نماینده کازرون گفت: من به آنها گفتم شما که به امامزاده سیدحسین و نیشابور می‌روید می‌دانید که این مکان‌ها در این طرح نیست اما آنها سکوت می‌کردند. من بارها به آنها گفتم من که نمی‌توانم مقابل خواست مردم بایستم شما آنها را قانع کنید که این طرح علیه آنها نیست و ضرری به آنها نمی‌رساند.
اما یک روز پس ازاین اظهارات حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به اظهارات اخیر نماینده کازرون درباره اتفاقات اخیر این شهر گفت: آقای رضازاده، نماینده کازرون اظهاراتی مبنی بر منشأ اتفاقات اخیر در شهر کازرون مطرح کرده که سخنان او به درگیری‌ها دامن زده است.
وی تصریح کرده اظهارات آقای رضازاده، نماینده کازرون در مجلس که موجب ایجاد اختلافات بیشتر بین مردم و تشدید درگیری‌ها شد، در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس بررسی می‌شود.
بر همین اساس خبرنگار «صبح‌نو» در تماس با
محمد حجت الاسلام خرسند، امام جمعه کازرون درباره اظهارات اخیر حسین رضازاده و اینکه چه اتفاقی افتاده که وی منشأ ناآرامی‌ها را از نماز جمعه می‌داند اظهار داشت: خودشان باید پاسخ دهند که دقیقاً منظورشان چه بوده است، تریبون نماز جمعه تریبون وحدت و همدلی است، در نماز جمعه دعوت به قانون می‌شود. ما دعوت به قانون کردیم و ما گفتیم آنچه برای ما ملاک قرار می‌گیرد قانون است.
وی افزود: بنده 10 سال است که امام جمعه کازرونم و درتمام این مدت همیشه مردم را به رعایت قانون دعوت کرده‌ام، اساساً نماز جمعه محل دعوت تقوا و قانونمداری است و ما هم همیشه دعوت به
قانون کردیم.
امام جمعه کازرون با بیان اینکه بنده همواره از قانون و لزوم رعایت آن، شفافیت و حساسیت‌های منطقه‌ای سخن گفته‌ام، اظهار داشت: تمامی صحبت‌های بنده در نماز جمعه ثبت و ضبط شده و قابل حذف و اضافه هم نیستند، بگویند کدام حرف من خطا بوده است؟
حجت الاسلام خرسند تصریح کرد: اینکه بیاییم همه مسوولیت‌های خود را متوجه دیگران کنیم هنر نیست، باید آگاه باشیم و بدانیم چه می‌کنیم و چه می‌گوییم! اینکه مسوولیت‌های خود را متوجه دیگران کنند، نشانه مهمی از بی‌مسوولیتی است و انسان باید مسوولیت کارهایش را بر عهده بگیرد.
وی ادامه داد: ما دنبال فضای آرام هستیم. نمی‌خواهیم به تنش‌ها دامن بزنیم. اگر ایشان صحبتی دارند و یا به موضوعی معترض هستند دفتر بنده به روی ایشان باز است. همه باید برای فضای آرام تلاش کنند، رسانه‌ها و مسوولان وظیفه‌شناس باشند به موقع به وظایف خود عمل کنند. طوری سخن بگوییم که آرامش‌بخش باشد از مسائل تنش‌زا پرهیز کنیم.
امام جمعه کازرون درخصوص فضای کنونی کازرون تصریح کرد: الحمدلله فضا آرام است. مردم کازرون مردم انقلابی هستند، امروز کسبه‌ها فعالیت خود را از سر گرفتند، بازار نیز به مانند سابق به فعالیت خود ادامه می‌دهد. مسائل کازرون هم حل خواهد شد چراکه مردم کازرون مردم انقلابی هستند.
حجت الاسلام درباره آخرین وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر نیز گفت: تعدادی از زندانیانی که بازداشت شده بودند و جرمی نداشتند یا جرم کمی داشتند آزاد شدند و تعداد دیگری هم در دست اقدام است و به زودی آزاد می‌شوند.

منبع: صبح نو

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
اگر قانونی وجود داره که شهرستان جهت ارتقا به دو بخش تقسیم بشه ،دیگه این حرفها چه مفهومی داره؟
واقعا متأسفم برای مجریان قانون که نمیتونه جلو خرابکاری رو بگیره و قانون رو اجرا کنه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار