کد خبر: 908302
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
ظهره‌وند:

كارشناس مسائل سياسي گفت: اظهارات پمپئو ناشي از انفعال‌شان در نحوه برخورد با پديده‌اي به نام محور مقاومت و تبديل شدن به جبهه مقاومت در منطقه است.
ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با ميزان، در واكنش به اظهارات مداخله‌جويانه مايك پمپئو وزير خارجه امريكا اظهار داشت: چنين اظهاراتي برخاسته از انفعالاتي است كه امريكایی‌‌ها در قبال موقعيت ايران و سردرگمي در شكل برخورد با آن دارند.
اگر امروز مي‌بينيم كه وزير خارجه امريكا مي‌گويد ايران با قوي‌ترين تحريم‌هاي تاريخ خود مواجه مي‌شود، نشان مي‌دهد تنها چيزي كه امريكایی‌‌ها مي‌توانستند به آن متوسل شوند، مسئله تحريم است و تصور مي‌كنند كه ملت انقلابي ايران در سايه تحريم‌ها كرنش خواهد كرد و تسليم خواست‌هاي سلطه طلبانه آنها مي‌شود.
كارشناس مسائل سياسي تصريح كرد: وقتي ۱۲ شرط اعلامي آقاي پمپئو و مستنداتي كه برپايه اظهارات مقامات رژيم نامشروع و كودك‌كش صهيونيستي است را كنار هم مي‌گذاريم، نشان مي‌دهد آنها به دو حربه متوسل شده‌اند، يكي تحريم كه اهرم پوسيده و از كار افتاده است و ديگري هم آقاي نتانياهو و اظهاراتش است.
ظهره‌وند تأكيد كرد: آنها تصور مي‌كنند اگر جريان يا طيفي در داخل ايران در گذشته نشان داده تحريم‌ها مؤثر است، اين را مي‌توانند به مردم ايران تعميم بدهند، تجربه دو ساله اجراي برجام و بدعهدي، عدم عمل به توافقنامه از سوي غرب تجربه گرانسنگي است، برخي در كشور فكر مي‌كردند، ايران برجام را پذيرفت با اين رويكرد كه تحريم‌ها مؤثر هستند و اگر تحريم‌ها را بردارند معضل آب، درياچه اروميه و ساير مشكلات كشور حل مي‌شود.
سفير پيشين ايران در ايتاليا تأكيد كرد: امريكايي‌ها در افغانستان، عراق و سوريه در تله هستند. در يمن كه يك ملت بي‌دفاع در آن حضور دارند، مستأصل شده‌اند.
به رغم بداخلاقي و كج‌رفتاري غربي‌ها ايران توانسته موقعيت خود را در شكل محور مقاومت حفظ و آن را تبديل به جبهه مقاومت كند، ايران معادلات ژئوپلتيكي آنها را نيز به هم زده است.
كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه عملاً ديديم كه برجام دستاوردي براي كشور نداشت، افزود: اتفاقاً خودكفايي و خوداتكايي ملت ايران در عرصه‌هاي مختلف از جمله اقتصاد، همان دستاوردي است كه موجب شده تا روي مواضع انقلابي خود بيش از پيش بايستيم و قطعاً هم بعد از اين قوي‌تر خواهيم شد. اظهارات پمپئو ناشي از انفعال‌شان در نحوه برخورد با پديده‌اي به نام محور مقاومت و تبديل شدن به جبهه مقاومت در منطقه است.
سفير پيشين ايران در ايتاليا با بيان اينكه ان‌شاءالله اين مقاومت را در امريكاي لاتين هم خواهيد ديد، تصريح كرد: وجه الهام بخشي ما امروز تا ونزوئلا رسيده است و همان‌طور كه ديديم به رغم همه فشار‌هايي كه بر مردم ضعيف و مستضعف ونزوئلا وارد كردند اين مردم كنار مرز‌هاي امريكا مقاومت كرده و انتخاب خود را دارند و اينهاست كه امريكايي‌ها را به وحشت انداخته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار