کد خبر: 908366
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸

نامزد انتخابات ۹۲ گفت: دولت در چهار سال اول قيمت ارز را به طور مصنوعي پايين نگه داشت و در نتيجه در يكسال اخير يك مرتبه قيمت به‌صورت فنري جهش كرد و نگراني و ناراحتي عموم را فراهم كرد.
سيدمحمد غرضي كانديداي انتخابات رياست جمهوري در سال 92 در گفت‌وگو با «فارس» با اشاره به گذشت يكسال از برگزاري انتخابات رياست جمهوري سال 1396 در ارزيابي خود از عملكرد دولت گفت: دولت در چهار سال اول قيمت ارز را به طور مصنوعي پايين نگه داشت، در نتيجه در يكسال اخير يك مرتبه قيمت به‌صورت فنري جهش كرد و نگراني و ناراحتي عموم را فراهم كرد. وي از ارزش پول ملي به عنوان ناموس يك ملت نام برد و با اشاره به اينكه هر كجا دولت‌ها نتوانستند اين ناموس را حفظ كنند، دچار گرفتاري‌هاي بسياري شدند، اظهار داشت: در اين شرايط حتي اگر دولت هم خيلي زحمت كشيده باشد، اما مردم او را به عنوان خادم حساب نمي‌كنند.
غرضي در ادامه گفت: امروز حدود 20ميليون نفر در كشور دستشان به هيچ منبع اقتصادي همچون درآمد، شغل و بيمه بند نيست؛ بقيه مردم زماني كه قيمت‌ها بالا مي‌رود، مي‌توانند توازني به وضعيت خود بدهند، اما حدود يك چهارم جمعيت كشور در شرايط بحراني قرار دارند. وي در اين‌باره اضافه كرد: وقتي قيمت‌ها بالا مي‌رود و حوائج اوليه برآورده نمي‌شود خيلي‌ها از بين مي‌روند، اما دولت‌ها توجهي به اين قضيه ندارند؛ البته من از رؤساي دولت‌ها خيلي انتظار ندارم، اما از كارشناساني كه وقايع دهه‌هاي 20، 30، 40 و 50 را مطالعه كرده‌اند، انتظار مي‌رود كه بدانند وقتي براي مردم گرفتاري اقتصادي پيش مي‌آيد، قدرت سياسي هم زير سؤال می‌رود و به دولت آسيب مي‌زند. كانديداي انتخابات سال 92 رياست‌جمهوري گفت: من از زمزمه‌هاي اعلام قيمت هزار و 500 توماني براي بنزين خيلي تعجب كردم، همچنان كه همه جريانات مربوط به ناآرامي‌هاي دي 96 موج ناشي از افزايش قيمت بنزين بود.
وي با ابراز تأسف از رصد نشدن عقبه اجتماعي جامعه از سوي كارشناسان اقتصادي اظهار داشت: رصد اوضاع اقتصادي كشور به رصد شرايط سياسي كمك مي‌كند، اما در مجموع به نظر من اين پنج دولت پس از انقلاب از كارشناسي‌هاي اجتماعي نصيبي نداشته‌اند. غرضي گفت: دولت‌ها نوعاً در يك محدوده كارشناسي غيرمرتبط با تحولات اجتماعي كارهاي خود را پيش مي‌برند كه موجب زيان به جامعه، انقلاب و گره‌هاي اجتماعي شده است. اين وزير اسبق در پايان بر ضرورت حفظ ارزش پول ملي به عنوان يك واجب شرعي و ملي تأكيد كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار