کد خبر: 908370
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
ترامپ را مي‌بينم ياد فيلم‌هاي وسترن و ششلول‌بندهاي خبيث مي‌افتم. اين مطلب را سخنگوي دولت روز گذشته و در جمع خبرنگاران عنوان كرد...

ترامپ را مي‌بينم ياد فيلم‌هاي وسترن و ششلول‌بندهاي خبيث مي‌افتم. اين مطلب را سخنگوي دولت روز گذشته و در جمع خبرنگاران عنوان كرد.
محمدباقر نوبخت ديروز در جمع خبرنگاران در واكنش به سخنان روز دوشنبه وزير امور خارجه امريكا، گفت: وزير امور خارجه امريكا اظهارات خصمانه‌اي عليه جمهوري اسلامي بيان و تهديد كرد اگر ايران مطابق با اراده ايالات متحده عمل نكند، تحريم‌هاي شديدي از سوي امريكا اعمال خواهد شد. وي افزود: موضع رسمي جمهوري اسلامي ايران به اين اظهارات توسط رئيس‌جمهوري اعلام شد، اما چند سؤال از مسئولان كاخ سفيد مطرح شد كه شنيدن پاسخ‌هايش مي‌تواند براي افكار عمومي نيز مهم باشد. سؤال اول اين است كه آيا امریکایی‌ها موافق پيروزي انقلاب با شعار نه شرقي، نه غربي و در ادامه جمهوري اسلامي بودند؟ آيا اين اراده امريكا بود كه باعث نابودي هواپيماها و بالگردهای آنها در طبس شد؟ و سؤال بعد اينكه در دهه 60 مقامات و مردم عادي در عمليات تروريستي منافقين به شهادت مي‌رسيدند جمهوري اسلامي تضعيف شد يا اين موضوع باعث قدرتمندتر شدن نظام ما شده است؟ نوبخت تأکید كرد: پاسخ اين سؤالات نشان‌دهنده اين است كه آيا امريكا توانسته بعد از اينكه اعلام كند تحريم‌هاي فلج‌كننده عليه ايران وضع خواهد كرد و پرونده جمهوري اسلامي را به شوراي امنيت مي‌برد، موفق باشد؟ در 40 سال گذشته امريكا و اقمار آن به هدف خود كه تضعيف جمهوري اسلامي ايران است، نرسيده‌اند و شرايط نشان مي‌دهد كه بنيه‌ دفاعي يا اقتصاد كشور ما كه دنبال تضعيف آن بودند، ناكارآمدتر نشده است. سخنگوي دولت در ادامه اين نشست گفت: ترامپ را مي‌بينم ياد فيلم‌هاي وسترن و ششلول‌بندهاي خبيث مي‌افتم. نوبخت در ادامه انتقادهاي آشكار رئيس جمهور به اعضاي كابينه را ناشي از ناهماهنگي برخي وزرا با مجموعه دولت عنوان كرد و در اين زمينه توضيح داد: عالي‌ترين مقام اجرايي كشور بعد از مقام معظم رهبري رئيس‌جمهور است و با توجه به اوضاع كشور بايد همه كنار هم باشيم و ايشان خودشان را در قبال ملت مسئول مي‌دانند و انتظار دارند كه مديران خودشان را هماهنگ كنند. ‌نوبخت در پاسخ به سؤال فارس، مبني بر اينكه در مورد دو تابعيتي‌ها رويكردي كه از دولت شاهد هستيم انكار اين موضوع بوده اما در گزارش تحقيق و تفحص مجلس در اين باره به حضور 210 دوتابعيتي در دولت اشاره و حتي در گزارش وزارت اطلاعات هم به حضور 37 مدير دو تابعيتي بيان داشت: اين موضوع در مورد مديران دوتابعيتي بود اينها هیچ‌کدام مديران عالي كشور و اعضاي هیئت‌وزیران با معاونين آنها نيستند. وي تابعيت دوگانه را در حد داشتن يك پاسپورت! تقليل داد و افزود: اينكه فرزند يك كسي در خارج تحصيل مي‌كند و ممكن است پاسپورت آن كشور را هم داشته باشد اين يك بحث ديگر است. نوبخت در ادامه بي آنكه توضيح روشني درباره مديران دوتابعيتي در دولت بدهد، رسانه‌هاي پيگير را به بزرگ‌نمایی اين موضوع متهم كرد و گفت: براي بعضي از دوستان هنوز انتخابات تمام نشده است !

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار