کد خبر: 908373
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸

60 نماينده مجلس
خواستار تجديدنظر در روابط با امارات شدند
60 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در تذكري كتبي به رئيس قوه مجريه خواستار تجدیدنظر در روابط با امارات شدند و دليل آن را موضع‌گیری اين كشور عليه جمهوري اسلامي ايران و حمايت از بيانات اخير وزير خارجه امريكا عنوان كردند.
به گزارش ايرنا، اكبر رنجبرزاده، عضو هيئت رئيسه مجلس كه تذكرهاي كتبي نمايندگان به مسئولان اجرايي كشور را قرائت مي‌كرد گفت: محسن كوهكن، نماينده لنجان به همراه 60 تن از نمايندگان درباره تجديدنظر جدي در كليه روابط با كشور امارات به دليل موضع‌گیری عليه جمهوري اسلامي ايران و حمايت از بيانات وزير خارجه امريكا، به رئيس جمهوري تذكر دادند. وي اضافه كرد: محمدمهدي زاهدي، احمد سالك و اكبر رنجبرزاده هم در تذكري به وزير امور خارجه خواستار خروج ايران از پروتكل الحاقي در پاسخ به گستاخي وزير خارجه امريكا شدند. عضو هيئت رئيسه مجلس ادامه داد: سيدجواد ابطحي در تذكري به رئيس‌جمهوري خواستار ورود فوري به تنظيم بازار و جلوگيري از افزايش بي‌رويه قيمت‌ها به ويژه در حوزه اقلام خوراكي نظير گوشت قرمز، مرغ، برنج و روغن و ... در ماه مبارك رمضان شدند.
وي گفت: ناصر موسوي لارگاني به رئيس‌جمهوري درباره ضرورت اخذ تضامين كتبي و عيني و كافي از اتحاديه اروپا و رؤساي كشورهاي انگليس، فرانسه و آلمان در خصوص ادامه حضور در برجام و اجراي تعهدات اين توافقنامه تذكر داد. رنجبرزاده بيان كرد: حسينعلي حاجي دليگاني و اكبر رنجبرزاده هم در تذكري به رئيس‌جمهوري خواستار تسريع در تهيه آيين‌نامه تبصره 14 قانون بودجه 97 در موضوع كاهش فقر مطابق خانواده‌های تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي شد. وي يادآور شد: نصرالله پژمان‌فر و نادر قاضي‌پور هم به اتفاق هفت نفر از نمايندگان به وزير كشور درباره تنش‌هاي اخير به بهانه تقسيمات كشوري كه بهانه‌اي به دست دشمنان براي كينه‌توزي داده است تذكر داد.

نماينده سابق ولي فقيه در آذربايجان غربي درگذشت
حجت‌الاسلام غلامرضا حسني، مبارز انقلابي و مجاهد نستوه آذربايجان غربي به ديار باقي شتافت.
نماينده سابق ولي فقيه در استان آذربايجان غربي و امام جمعه پيشين اروميه دوشنبه شب به دلیل كهولت سن دار فانی را وداع گفت. بر اساس اعلام بيت آن مرحوم، پيكر حجت‌الاسلام والمسلمين غلامرضا حسني امروز چهارشنبه دوم خرداد ۹۷ از ميدان انقلاب اروميه به سمت مصلاي امام خميني (ره) تشييع و به خاك سپرده مي‌شود. بر اساس توصيه حجت‌الاسلام غلامرضا حسني محل دفن نماينده سابق ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه سابق اروميه ايوان مصلاي امام خميني (ره) كه ساليان سال در همان جا اقامه نماز جمعه اين شهر را بر عهده داشت، خواهد بود. در پي درگذشت حجت‌الاسلام حسني، استاندار و نماينده ولي فقيه در استان ضمن تسليت با صدور اطلاعيه‌اي سه روز عزاي عمومي در استان اعلام كردند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در پيامي درگذشت حجت‌الاسلام حسني، امام جمعه پيشين اروميه را تسليت گفت. در بخشي از پيام آيت‌الله هاشمي شاهرودي آمده است: اين روحاني انقلابي عمر خود را صرف دفاع از ارزش‌ها و خدمت به مردم در سنگرهاي مختلف انقلاب اسلامي و تبعيت از رهبري نظام كرد و مردم عزيز خطه آذربايجان در كنار ساير مردم ايران اسلامي همواره خدمات آن عالم مجاهد را در خاطر خود خواهند داشت. اينجانب، ارتحال ايشان را به حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبري، بيت مكرم آن مرحوم و عموم مردم ايران به‌ویژه مردم ولايتمدار آذربايجان تسليت گفته و علو درجات، شادي روح آن مرحوم و صبر جميل بازماندگانش را از خداوند متعال خواستارم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار