کد خبر: 908378
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
پس از اقسام عمل‌هاي جراحي زيبايي، اكنون تبليغات عمل جراحي براي تغيير صدا و خوانندگي دست به دست مي‌چرخد
مهسا گربندي

اين روزها تبليغات عجيب و غريبي از سوي برخي از كلينيك‌هاي زيبايي ديده مي‌شود كه سعي دارند بسياري از افراد را به بهانه خوش صدا شدن، زير تيغ جراحي ببرند. در برخي از اين تبليغات نوشته شده است: «اگر قصد داريد صداي صاف و بدون خش داشته باشيد با ما تماس بگيريد» و اين آغاز بازي با جان آن فرد است كه نمي‌داند چه سرنوشت وحشتناكي در انتظارش خواهد بود!
مدت‌هاست كه برخي از دختران و پسران جوان درگير جراحي‌هاي زيبايي شده‌اند؛ يك روز بيني عروسكي و سربالا دغدغه زندگي‌شان مي‌شود و روز ديگر مي‌خواهند لب‌هايشان را برجسته كنند، اما اين پايان ماجرا نيست، زيرا كه مدتي بعد قصد جراحي و تغيير حالت گوش‌هايشان را دارند و اين مسئله برايشان خيلي مهم مي‌شود كه نتيجه آن ديدن افراد زيادي در سطح شهر است كه چهره‌هاي شبيه به يكديگر دارند.
حالا تبليغات كلينيك‌هاي زيبايي در شبكه‌هاي اجتماعي راجع به جراحي حنجره براي خوش صدا شدن نشان مي‌دهد كه قرار است اين جوانان را با فريب به سمت خود بكشاند.
البته بايد گفت هستند كساني كه تا به حال سراغ جراحي زيبايي نرفته‌اند، اما خوش‌صدايي برايشان تبديل به آرزويي دست نيافتني شده تا جايي كه قصد دارند از اين طريق به شهرت برسند يا تبديل به يك خواننده معروف شوند! همين مسئله سبب شده كه برخي از آمال و آرزوي اين افراد سوءاستفاده و تلاش كنند كه اقداماتي براي تبليغات خوش صدا شدن انجام دهند تا از اين طريق پولي به جيب زده و كاسبي به راه بيندازند.
متأسفانه افرادي كه تن به جراحي حنجره مي‌دهند، درگير عوارض جانبي مانند خونريزي گلو، درد شديد گلو، تورم و داشتن صداي ضعيف كه شنيدن آن بسيار دشوار است، خواهند شد و آن وقت است كه ديگر راه بازگشت نيست و جز پشيماني كاري از دستشان بر‌نمي‌آيد.
مهدي خواجوي، جراح و متخصص گوش در ارتباط با تبليغات شبكه‌هاي اجتماعي در مورد جراحي حنجره براي زيبايي صدا گفت: جراحي حنجره براي خوش‌صدا شدن نيست، بلكه ممكن است مقداري تن صدا را تغيير داده يا آن را بم‌تر يا زيرتر كند؛ بنابراين تصور اينكه بعد از عمل جراحي حنجره تبديل به يك خواننده خوش‌صدا خواهند شد، غلط است. تبليغات ارائه شده در اين زمينه فريبنده است و از لحاظ پزشكي تأييد نمي‌شود.
اين جراح و متخصص گوش با تأكيد بر اينكه دستكاري حنجره براي فردي كه سالم بوده و هيچ مشكلي ندارد، عوارض زيادي را مي‌تواند به همراه داشته باشد، اظهار داشت: انجام عمل جراحي غيرضروري روي هر عضوي از بدن مي‌تواند مشكل‌ساز شود كه در اين زمينه آسيب‌هاي طناب صوتي، آسيب به ساختمان‌هاي داخل حنجره و تغيير صدا به سمت حالت غيرطبيعي از جمله اين مشكلات خواهد بود.
متأسفانه آمار جراحي‌هاي زيبايي در كشورمان در بالاترين حالت خود قرار دارد و رو به افزايش است. در اين ميان جراحي بيني بيشترين ميزان عمل‌‌هاي جراحي زيبايي را به خود اختصاص داده است. جراحي پلك، ليپوساكشن، بوتاكس و تزريق ژل در رتبه‌هاي بعدي اين عمل‌هاي زيبايي قرار دارند.
مشخص نيست اگر مسئولان براي مقابله با جراحي حنجره براي خوش‌صدايي اقدامي انجام ندهند، در سايه سكوت مسئولان و ناآگاهي مردم، اين جراحي پرخطر چه رتبه‌اي را در ميان جراحي‌هاي زيبايي به خود اختصاص خواهد داد و چه مشكلاتي را براي قربانيان خود به بار خواهد آورد؟ بعد از صاف كردن صدا نوبت به كدام عمل جراحي به بهانه زيبايي خواهد رسيد‌؟!

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
8
1
عجیب ترین اتفاقات در دولت سهامی سبز وبنفش در جریان است.... گاهی تهوع آور !
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار