کد خبر: 908384
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
بیگی:
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معقتد است حجم مراودات اروپا با آمریکا یکی از عواملی است که اروپا ادامه همکاری با آمریکا را به ایران ترجیح می‌دهد.

احمد علیرضابیگی، در خصوص روابط ایران با شرکت‌های اروپایی پس از خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: اروپا برای ادامه همکاری خود با ایران در چارچوب برجام، با دو مشکل فنی و سیاسی مواجه است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، تصور اینکه اروپا خودش را در کنار جمهوری اسلامی ایران برای بقای برجام نگه‌دارد را قابل هضم ندانست و بیان کرد: اروپا در حالی که روسیه و چین پشت سر ایران قرار دارند، نمی‌خواهد خود را در مقابل آمریکا و عربستان قرار دهد و این تقابل بین اروپا و آمریکا از لحاظ سیاسی قابل هضم نیست.

وی با بیان اینکه به جهت فنی اروپا بقای برجام را دنبال می‌کند ولی آیا اینکه توان حفظ برجام را دارد یا خیر، محل تردید است، افزود: تصور اینکه اروپا بتواند شرکت‌های کوچک و متوسط خود را به جهت حقوقی و سیاسی مجاب به همکاری با ایران کند، سخت است.

علیرضابیگی ادامه داد: ورود شرکت‌های بزرگ اروپایی به ایران به جهت حجم تبادلاتی که با آمریکا دارند، مقدور نیست ولی شرکت‌های کوچک و متوسط نیازمند فراهم آوردن فضای حقوقی و سیاسی از جانب اتحادیه اروپا هستند که این موضوع نیز با اما و اگرهایی مواجه است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون اتحادیه اروپا اعلام می‌کند که این شرکت‌ها را نمی‌توان مجاب کرد و باید سود و منفعت برای آنها تعریف کرد، گفت: علی‌القاعده اروپا هیچ‌گاه حجم 450 میلیارد دلاری مراودات مالی خود با آمریکا را با 15 میلیارد دلار مبادلات مالی با ایران تغییر نمی‌دهد و همین امر سبب می‌شود که اروپا، آمریکا را انتخاب کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر