کد خبر: 908385
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آمار و گزارش‌های دولتی در سال‌های اخیر در خصوص نرخ تورم اصطلاحاً با جیب مردم همخوانی ندارد.

محمد حسن‌نژاد با انتقاد از افزایش قیمت کالاها در بازار اظهار داشت: باید پذیرفت قیمت کالاها در بازار روی کاغذ تعیین نمی‌شود و واقعیت این‌گونه نیست که کالاها تنها براساس نرخ تورم در بازار قیمت‌گذاری شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ واقعی تورم براساس مولفه‌های مشخص اقتصادی و نرخ‌ها در بازار تعیین می‌شود، ادامه داد: آمار و گزارش‌های دولتی در سال‌های اخیر در خصوص نرخ تورم اصطلاحاً با جیب مردم همخوانی ندارد.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای اقتصاد تصریح کرد: موضوع تفاوت در آمارهای اقتصادی دولتی با واقعیت بازار یک موضوعی است که وجود دارد در حالی که دولت نرخ دلار را 4 هزار و 200 تومان اعلام می‌کند که قیمت دلار در بازار بالای 6هزار تومان و نرخ یورو بالای 7 هزار تومان است.

کارهای اقتصادی صرفاً با دستور سامان نمی‌یابد

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه تنها گفته شود باید قیمت دلار در بازار 4 هزار و 200 تومان معامله شود این اتفاق نمی‌افتد، بنابراین کارهای اقتصادی صرفاً با دستور سامان نمی‌یابد.

حسن‌نژاد در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  یادآور شد: علاوه بر افزایش قیمت‌ها، گزارشات مردمی حکایت از این دارد که در بازار برخی کالا کمیاب شده یا اگر کالا در بازار وجود دارد توسط برخی از فروشنده‌ها به فروش نمی‌رسد به‌طور مثال وضعیت مذکور در بازار لوازم خانگی وجود دارد.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:دولت باید واقعیت‌های بازار را درک کند و براساس آن عرضه و تقاضا را در بازار تعدیل کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر