کد خبر: 908414
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
بسکتبال باویلچر

رییس پیشین انجمن بسکتبال با ویلچر از اعزام تیم ملی بسکتبال با ویلچر به تورنمنت بین المللی چند جانبه در ترکیه خبر داد و گفت: این تورنمنت از دوم تا هفتم خرداد ماه در ترکیه برگزار خواهد شد.

حبیب خمجانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تغییرات انجام شده در انجمن بسکتبال ویلچر ، اظهار کرد: من نزدیک 9 سال است که ریاست انجمن بسکتبال با ویلچر را بر عهده داشتم و در حال‌ حاضر نیز طی جلسه‌ای که با مهرداد آگین، سرپرست انجمن و حمید علی صمیمی، رییس فدراسیون جانبازان و معلولان داشتم، از من درخواست کردند که همچون گذشته فعالیت گسترده‌ای در این حوزه داشته باشم. در حال‌ حاضر نیز به عنوان مشاور عالی رییس فدراسیون در امور بسکتبال با ویلچر انتخاب شدم.

وی از اعزام تیم‌ ‌ملی بسکتبال ویلچر مردان به مسابقات بین‌المللی چند جانبه ترکیه خبر داد و گفت‌: برای آماده سازی تیم‌ ‌ملی  بسکتبال با ویلچر برای شرکت در مسابقات جهانی آلمان که از 24 مرداد تا چهارم شهریور ماه در هامبورگ آلمان برگزار خواهد شد، تیم‌ ‌ملی برای شرکت در یک تورنمنت چند جانبه دوم خرداد ماه راهی ترکیه می‌شود تا با تیم‌های ترکیه، مراکش و ‌اسپانیا دیدار تدارکاتی داشته باشد، در پایان این تورنمنت ترکیب تیم اعزامی به مسابقات جهانی آلمان مشخص خواهد شد.

رییس پیشین انجمن بسکتبال با ویلچر در پاسخ به این پرسش که ارزیابی شما از وضعیت تیم بسکتبال ویلچر مردان چیست و تصور می کنید در مسابقات جهانی هامبورگ و سپس بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا در چه جایگاهی قرار خواهید گرفت، ‌اضافه کرد: تیم‌ ‌ملی بسکتبال ویلچر مردان در مسابقات جهانی گذشته که در ترکیه برگزار شد هشتم شد، اما این بار تصمیم داریم جایگاه خود را تا پنجم افزایش دهیم. هدفگذاری اصلی ما بازی‌های پاراآسیایی جاکارتاست و اگر اتفاق خاصی برای این تیم رخ ندهد، ما در بازی‌های پارا آسیایی به مقام قهرمانی دست خواهیم یافت.

وی درباره لژیونرهای تیم‌ ‌ملی بسکتبال با ویلچر و این که چه زمانی بازیکنان لژیونر به این تیم ملحق خواهند شد؟ گفت‌: در اردوی خرداد ماه که بعد از بازگشت تیم از ترکیه در ساری برگزار می‌شود، هفت نفر از لژیونرهای کشورمان که در حال‌ حاضر در ‌آلمان و ترکیه بازی می‌کنند به تیم‌ ‌ملی ملحق خواهند شد تا بتوانیم آنها را از نظر آمادگی جسمانی و تکنیک و تاکتیک مورد بررسی قرار دهیم. نفراتی که از نظر امتیازی بالا باشند، به آلمان اعزام خواهند شد.

خمجانی ادامه‌ داد: از زمانی که مسئولیت ریاست انجمن بسکتبال با ویلچر را بر عهده گرفتم تمام هدفم بر این بود تا این تیم را در جهان و هم پارالمپیک مطرح کنم و بهترین جایگاه را در تیم بسکتبال با ویلچر مردان کسب کنیم. امیدوارم امسال به این هدف‌گذاری دست پیدا کنیم و ابتدا در مسابقات جهانی آلمان از جایگاه هشتم جهان تا جایگاه پنجم ارتقاء پیدا کنیم و سپس با آماده سازی بهتر تیم در جاکارتا در جایگاه قهرمانی قرار بگیریم. البته اصلی‌ترین هدف من قهرمانی در پارالمپیک 2020 توکیوست که امیدوارم به چنین هدف بزرگی دست یابیم.

رییس پیشین انجمن بسکتبال با ویلچر در پایان در رابطه با وضعیت تیم‌ ‌ملی بسکتبال با ویلچر بانوان نیز، گفت‌: اردوی آماده سازی این تیم برای شرکت در جاکارتا بعد از ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد. ضمن این که به دنبال استانداردسازی ویلچری‌های بانوان هستیم تا بتوانیم شرایط خوبی را در جاکارتا برای بانوان نیز رقم بزنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار