کد خبر: 908422
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
ششمین کنفرانس «افق نو» در شهر مشهد مقدس و با حضور 60 شخصیت سیاسی بین‌المللی در حالی با شعار «قدس، پایتخت ‏همیشگی فلسطین» از 22 الی 24 اردیبهشت برگزار شد که شخصیت‌های آکادمیک، رسانه‌ای، سیاسی، نظامی، امنیتی و فعالان ضدجنگ غربی در آن حضور داشتند.

جوان آنلاین: ششمین کنفرانس «افق نو» در شهر مشهد مقدس و با حضور 60 شخصیت سیاسی بین‌المللی در حالی با شعار «قدس، پایتخت ‏همیشگی فلسطین» از 22 الی 24 اردیبهشت برگزار شد که شخصیت‌های آکادمیک، رسانه‌ای، سیاسی، نظامی، امنیتی و فعالان ضدجنگ غربی در آن حضور داشتند.

«اسکات بنت» سرهنگ سابق جنگ روانی ارتش آمریکا یکی از شخصیت‌های حاضر در این کنفرانس بود که گزارش کوتاهی از سفرش به ایران را در اختیار «فرهیختگان» قرار داده است. گزارشی که در ادامه می‌خوانید بخشی از گزارش مفصلی است که «بنت» خطاب به شهروندان کشورش نوشته است. تازه از سفر 10 روزه به ایران برگشته‌ام؛‌ در این سفر میهن‌پرستان آمریکایی مانند «فیل جرالدی»، «جی. مایکل اسپرینگمن»، «مایکل مالوف»، «جیم دین»، «پیتر ون بورن»، دکتر «کِوین بارِت» و بسیاری دیگر از قهرمانان بین‌المللی مرا همراهی می‌کردند.

این دوستان در تور «دیپلماسی جایگزین» نیز شرکت داشتند. لازم به یادآوری است که این سفر نقض قانون مورگان محسوب نمی‌شود و صرفا به منزله تبادل آرا صورت گرفت.  دوست دارم در همین ابتدا تاکید کنم که مهم‌ترین چیزی که آمریکایی‌ها باید بدانند این است که تصور من و شاید بسیاری از شما شهروندان آمریکایی از کشور ایران و مردمش صدرصد با آن‌چیزی که تاکنون داشتیم و به ما گفته شده‌است، فرق دارد.

ایران سرزمین مردمان صادق، صلح‌جو و محترم است؛ مردم ایران بسیار مهربان و دلسوزند و بی‌شک روشنفکرترین و متواضع‌ترین مردمیند که تاکنون دیده‌ام. در یک کلام آنها به سرزمینی تعلق دارند که زمان را فراموش کرده و مردمانش را زمان به دست فراموشی سپرده است. در این سفر هیچ آخوندی(روحانی مذهبی) را ندیدم که مردم را به‌خاطر داشتن عقیده مخالف، شکنجه یا زندانی کند؛ در این کشور هیچ هم‌جنس‌گرایی از بالای ساختمان به پایین پرت نمی‌شود و شهروندان عادی نیز از «انقلاب»‌ خود به هیچ وجه اظهار ناامیدی نمی‌کردند.

تمام این‌ها (اتهام‌ها) دروغ‌هایی است که برای شست و شوی مغزی من و شما شهروندان آمریکایی‌ ساخته و پرداخته شده است. من می‌خواهم از این طریق ایران و ایرانیان را از تمام این اتهام‌ها و تهمت‌های ناروا تبرئه کنم. من هم همچون دیگر همکاران و دوستانی که در این سفر همراه‌شان بودم گزارشی از سفرم به ایران را منتشر خواهم کرد اما دوستم «کوین بارت» اطلاعات ارزشمندی درباره ایران ارائه داده ‌است و همه شما را دعوت می‌کنم برای آشنایی با ایران و حقایق این کشور گزارش کوین را مطالعه کنید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار