کد خبر: 908553
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
ایسنتاگرام؛ محمد رضا کائینی:
محمد رضا کائینی، دبیر سرویس تاریخ روزنامه جوان، از خوابی می‌گوید که دکتر مصدق را به سوی ملی کردن صنعت نفت سوق داد.

به گزارش جوان آنلاین، محمد رضا کائینی، دبیر سرویس تاریخ روزنامه جوان، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: وعده کرده بودم که به مناسبت، درباره زمانه و کارنامه دکتر مصدق نکاتی را قلمی خواهم کرد. امروز را برای این کار مناسب یافتم، چه اینکه اولا: بیست و نه اردیبهشت، سالروز تولد او بود و ثانیا: سخنانی از او که نقل خواهیم کرد، در بیست و دو اردیبهشت هزار و سیصد و سی در مجلس ایراد شده است. فاصله اندک ما با اردیبهشت، این اشارت را به هنگام می‌سازد.

مصدق در تاریخ فوق، در مجلس سخنانی ایراد کرد بدین شرح: «طبیب معالجم گفت دو ماه باید حرف نزنی و حرکت نکنی و من متجاوز از یک ماه که به دستور طبیب پیروی کردم، یکی از شب‌ها خواب دیدم که شخصی نورانی به من گفت: دکتر مصدق برو و زنجیرهایی که به پای ملت ایران بسته‌اند را باز کن. این خواب سبب شد که مثل همیشه من به حفظ جان‌ خود کوچک‌ترین اهمیتی ندهم...وقتی که به اتفاق آراء، ملی شدن صنعت نفت در کمیسیون گذشت،قبول کردم که حرف آن شخص نورانی، غیر از الهام چیزی نبوده است.»

بله، همانطور که متوجه شدید، مصدق اقدام برای ملی شدن نفت و پیگیری آن را، محصول یک رویا و الهامات یک شخص نورانی می‌داند! حال اگر امروزه جماعتی که واقعا یا ظاهرا خود را از وفاداران به او می‌دانند (از مجاهدین و جبهه ملی و نهضت آزادی و اصلاح طلبان نو و کهنه و... الخ) چنین ادعایی را در مورد موضوعاتی به مراتب بی‌اهمیت تر از ملی شدن نفت، از زبان یکی از مسئولان کشور بشنوند، در فضای مجازی و یا اگر دستشان برسد در فضای حقیقی، با گوینده چه خواهند کرد؟....تاریخ بخوانیم.

پ ن:در پاسخ به نقل این رویا توسط دکتر مصدق، آشتیانی زاده در مجلس به او جواب بامزه‌ای داد که در پست بعدی منتشر می‌کنم.

خوابی که دکتر مصدق در مجلس نقل کرد

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خجسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
با سلام، به نظر من؛ یا شما و یا ایشان به مرحوم دکتر مصدق، اتهام زده اید چرا که ایشان گفته بود: "... برو و زنجیرهائی را که به پای ملت ایران بسته اند، باز کن".
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار