کد خبر: 908594
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
دو مرد معتاد كه براي تهيه پول مواد مرتكب سرقت مسلحانه از دو مغازه طلافروشي در جنوب تهران شده بودند، به 25‌سال حبس و رد مال محكوم شدند.

به گزارش خبرنگار ما، مهر‌سال‌۹۶ مأموران پليس تهران از سرقت يك مغازه طلافروشي در خيابان عباسي در جنوب تهران باخبر و راهي محل شدند. صاحب مغازه به مأموران گفت: «مشغول كار بودم كه دو جوان در حاليكه صورتشان را پوشانده بودند وارد مغازه شدند و قصد سرقت طلا داشتند كه مقاومت كردم. آنها با تهديد اسلحه و شليك گلوله به طلاها دستبرد زدند و بعد متواري شدند.‌» در حاليكه تحقيقات براي شناسايي سارقان آغاز شده بود سه‌ماه بعد از حادثه - بيست و ششم دي‌ماه - مأموران از سرقت يك مغازه طلافروشي ديگري در جنوب شهر تهران باخبر شدند. شواهد نشان مي‌داد سارقان همان دو مرد جواني هستند كه سه‌ماه قبل به مغازه طلافروشي در خيابان عباسي تهران دستبرد زده‌اند.
به اين ترتيب با بررسي دوربين‌هاي مداربسته دومين مغازه سرانجام نيما 28‌ساله و مهدي 27‌ساله شناسايي و بازداشت شدند. دو متهم با انتقال به پليس آگاهي به جرمشان اقرار كردند و بعد از بازسازي صحنه جرم روانه زندان شدند. پس از آن پرونده به شعبه دوم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد. بعد از اعلام رسميت جلسه و طرح شکایت از سوی شاکیان نيما در جايگاه ايستاد و گفت: «من و مهدي از بچگي با هم دوست بوديم. من دستفروشي مي‌كردم و فيلم مي‌فروختم، اما چندين بار دستگير شدم. به همين خاطر سراغ كار با موتور رفتم. اين گذشت تا اينكه من و مهدي در پارك با دو پسر جوان آشنا شديم كه قصد داشتند قاچاقي از كشور خارج شوند. آنها يك اسلحه كه ۸ ميليون تومان ارزش داشت را به ما سپردند تا برايشان بفروشيم. هنوز اسلحه را نفروخته بوديم و آنها هيچ مشتري براي خريد اسلحه معرفي نكرده بودند كه فهميديم به تركيه و سپس به آلمان رفته‌اند.»
متهم در ادامه گفت: «من و مهدي به ترياك و شيشه معتاد بوديم و حال و روز خوبي نداشتيم. به خاطر مشكلات مالي و خرج مواد نقشه سرقت كشيديم. از طرفي اسلحه آن دو پسر جوان هنوز نزد ما بود به همين دليل تصميم گرفتيم از اسلحه براي ترساندن صاحبان مغازه طلافروشي استفاده كنيم.‌» متهم در خصوص فروش طلاها گفت: «بعد از دو سرقت هنوز پول‌هايمان را به طور كامل از مرد مالخر نگرفته بوديم كه به خاطر فيلم‌هاي دوربين مداربسته دومين مغازه طلافروشي شناسايي و دستگير شديم.‌» بعد از دفاعيات متهم، دوست او - مهدي - نيز اين توضيحات را تأييد كرد.
در پايان هيئت قضايي پس از شور با توجه به مدارك موجود در پرونده نيما را به 15سال حبس و مهدي را به 10‌سال حبس و هر دو متهم را به رد مال محكوم كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار