اطلاعرساني كردن درباره بسياري از حوادث، نيازمند حضور ميداني خبرنگاران است كه با طرح ترافيك سال97 امكان آن براي بسياري از خبرنگاران به محاق رفته است. طرح جديد ترافيك با گذشت سهماه از سال 97 كه به طرح پورسيدآقايي، معاون حمل و نقل ترافيك تهران معروف شده عملاً امكان حضور بسياري از خبرنگاران براي حضور در حوزههاي خبري و محل بروز حوادث را سلب كرده است. پورسيدآقايي دو روز قبل در واكنش به اعطاي سهميه تازه به خبرنگاران از اعطاي كارت رايگان حمل نقل عمومي يا همان كارت منزلت با شارژ 350 هزار تومان خبر داد. به اين مفهوم كه اگر حادثهاي مشابه حادثه پلاسكو در تهران رقم بخورد خبرنگاري كه كارت منزلت شهرداري دريافت ميكند بايد سلانه سلانه خودش را به اولين ايستگاه اتوبوس برساند و تا رسيدن اتوبوس صبر كند. در صورتي كه اتوبوسها جايي براي ايستادن داشته باشند سوار آن شود و چند خط عوض كند تا خودش را ساعتها بعد از وقوع حادثه به محل برساند و همين مسير را در بازگشت به رسانهاش طي كند!
اگر از شهردار يا رئيس و اعضاي شوراي شهر كه اين روزها مدام در رسانهها حضوري مستمر دارند درباره اهميت جايگاه خبر و اطلاعرساني سؤال شود هر كدام ليستهاي جداگانه از اهميت جايگاه اطلاعرساني ارائه خواهند كرد و از ضرورت دفاع از خبرنگاران براي اطلاعرساني داد سخن خواهند راند، اما حاضر نيستند حقوق خبرنگاران را براي بديهيترين رسالتشان ادا كنند. بديهي است كه شهرياران شهر كه مدام در رسانههايشان از محاق رسانهاي داد سخن ميرانند نگاهي به آمار خبرنگاراني كه موفق به دريافت طرح نشدهاند و ايضاً نگاهي به طرح ترافيك پورسيدي بيندازند تا مفاهيم تازهاي از محاق قرار گرفتن خبرنگاران براي حضور در شهر را درك كنند. اگر هم تصور ميكنند كه طرح جديد به روانسازي ترافيك شهر كمك كرده زحمت پايين كشيدن شيشههاي خودروهايشان را به خود بدهند و براي لحظهاي به ترافيك قفلشده خيابانها نگاه كنند تا حقيقت را ببينند.