کد خبر: 908596
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
زوج جوان كه پسربچه يك و نيم ساله‌اي را در حرم امام رضا(ع) ربوده بودند پس از 48‌ساعت بازداشت شدند و طفل خردسال در سلامت كامل به خانواده‌اش تحويل داده شد.

عصر روز يك‌شنبه 30 ارديبهشت‌ماه بود كه مرد جواني همراه همسر و دو فرزند 16 ماهه‌اش محمدپرهام و پسر شش‌ساله‌اش محمدپارسا راهي حرم رضوي شد. اعضاي اين خانواده كه چند روز قبل از شهرستان يزد براي زيارت راهي مشهد شده بودند در صف نمازگزاران قرار گرفتند و منتظر اذان شدند تا اينكه زن جوان گم شدن ناگهاني محمدپرهام را به شوهرش خبر داد. او گفت: من درحال نماز خواندن بودم كه متوجه شدم محمدپرهام گم شده است. زوج جوان به همراه خادمان حرم در شلوغي جمعيت شروع به تجسس كردند، اما خبري از كودك گمشده نبود.
سرنخ
ناكام ماندن تلاش‌هاي جمعي براي يافتن طفل خردسال سبب شد تا تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي به دستور بازپرس ويژه جنايي وارد عمل شوند. آنها با بازبيني تصاوير دوربين‌هاي مداربسته به سرنخ‌هايي در خصوص گم شدن پسر 16ماهه دست يافتند. اين تصاوير نشان مي‌داد پسر خردسال چند قدم از مادرش دور شده و سراغ يكي از خادمان فرش حرم رفته و دقايقي با او بازي كرده است. با به دست آمدن اين سرنخ خادم فرش احضار شد و در شرح ماجرا گفت: در حال انجام كار بودم كه پسربچه سراغم آمد. تنها بود و فكر كردم گم شده است. چند دقيقه‌اي او را نگه داشتم و با او بازي كردم تا اينكه مردي سراغم آمد و گفت زن جواني را ديده كه در پي يافتن پسرش بوده است و شايد اين پسر، فرزند همان زن باشد. چند لحظه بعد زني كه آن مرد از آن صحبت مي‌كرد سراغم آمد و گفت اين بچه پسر اوست. من هم حرفش را باور كردم و پسربچه را به او دادم و او هم خيلي سريع از حرم خارج شد.
به دنبال زن و مرد آدم‌ربا
اطلاعات به دست آمده نشان مي‌داد پسر خردسال ربوده شده‌است. بررسي تصاوير ضبط شده نشان مي‌داد زن جوان بعد از تحويل گرفتن محمد‌پرهام همراه با مردي كه سراغ خادم فرش آمده بود از در حرم خارج شده و سوار بر يك تاكسي سمند از آنجا دور شده‌اند. اين موضوع نشان مي‌داد زن و مرد با يكديگر همدست هستند و از قبل نقشه ربودن پسربچه را طراحي كرده‌بودند. براساس همين تصاوير آنها فقط هفت‌دقيقه در حرم حضور داشتند و در همين زمان كوتاه توانسته بودند نقشه‌شان را عملي كنند.
شرح ماجرا از زبان پدر
پدر محمدپرهام پس از حادثه در شرح ماجرا گفت: ما ساكن يزد هستيم و از جمعه به مشهد آمده بوديم. عصر يك‌شنبه براي نماز به حرم رفته بوديم كه اين اتفاق افتاد. پسرم پيش مادرش بود، اما زماني كه او نماز مي‌خواند پسرم از مادرش دور شد و آن‌طور كه فهميديم توسط زن و مردي ربوده شد. در اين مدت پليس تلاش زيادي براي يافتن پسرمان انجام داده و با تصاويري كه از زن و مرد جوان وجود دارد اميدوارم هرچه زودتر پسرمان پيدا شود. ما زائر امام رضا(ع) هستيم و فرزندمان را به امام سپرده‌ايم و در مشهد مي‌مانيم تا با محمدپرهام به يزد برگرديم.
به دام افتادكودكن  رباها

سرانجام زوج آدم‌ربا روز گذشته 48 ساعت بعد از ربودن كودك به دام قانون افتادند وكودك خردسال هم به آغوش خانواده‌اش بازگشت. اين زوج كه حدود 30 و 23‌سال دارند پس از انتشار خبر ربوده شدن محمد‌پرهام در شبكه‌هاي اجتماعي قصدداشتند طي قراري با مادر كودك، وي را تحويل بدهند. كارآگاهان نيز كه در تعقيب اين زوج بودند آنان را در اطراف ميدان توحيد مشهد به دام انداختند. دو متهم گفتند به علت اينكه صاحب فرزند نشده‌اند دست به كودك‌ربايي زده‌اند. تحقيقات بيشتر از دو متهم در پليس آگاهي مشهد در جريان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار