کد خبر: 908600
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
فردا، آغاز مرحله مقدماتي ليگ ملت‌هاي واليبال
مرحله مقدماتي رقابت‌هاي ليگ ملت‌هاي واليبال در حالي از عصر فردا آغاز مي‌شود كه تيم ملي كشورمان در ششمين دوره حضور خود در اين مسابقات در اولين گام بايد به مصاف فرانسه مدافع عنوان قهرماني رقابت‌ها برود.

ايگور كولاكوويچ بعد از ناكامي در ليگ ملت‌هاي سال گذشته دست به جوانگرايي در تركيب تيم ملي زد و حالا ايران با تلفيقي از باتجربه‌ها و جوانان چهره‌اي متفاوت‌تر نسبت به شش دوره گذشته دارد. شاگردان كولاكوويچ پيش از شروع رقابت‌ها در اردوي تداركاتي صربستان دو بار به مصاف تيم ملي اين كشور رفتند كه حاصل آن يك پيروزي و يك شكست بود. نكته جالب در خصوص اين دو ديدار اينكه پيروزي در بازي اول با تركيب جوان تيم به دست آمد تا آنها توانايي‌هاي خود را به سرمربي نشان دهند. با اين حال فرانسه ميزبان، تيمي نيست كه بتوان از كنار ديدار با آن به راحتي گذشت.
خروس‌ها در انديشه انتقام
شاگردان استفان تيليه از همين اولين روز مسابقات به فكر تكرار بازي‌هاي درخشان فصل قبل و قهرماني در مسابقات هستند. آنها انگيزه بالا و لازم را هم مقابل ايران دارند، چراكه در جام قهرمانان قاره‌ها مقابل ملي‌‌پوشان شايسته كشورمان 3 بر 2 مغلوب شدند و حالا مي‌خواهند در زمين خودشان علاوه بر انتقام شكست خود براي ساير رقبا هم خط و نشان بكشند. در آن سوي ميدان هم البته تيم ايران قرار دارد، تيمي كه طي شش دوره گذشته هميشه باعث تعجب كارشناسان واليبال دنيا شده است. مردان كولاكوويچ پيش از اين نيز از حريفان سخت بازنده ساخته بودند و در اين دوره هم مي‌توانند از فرانسه يك مغلوب بزرگ بسازند، حتي در زمين خودش.
ديدار تيم ملي كشورمان مقابل فرانسه از ساعت 22 و 30 دقيقه جمعه در سالن واليبال شهر روآن برگزار مي‌شود، ديداري كه مي‌تواند نقش تعيين‌كننده‌اي براي مهمان و ميزبان داشته باشد.
مصاف با استرالياي متحول شده
حريف بعدي ملي‌پوشان واليبال كشورمان در هفته اول مسابقات استرالياست، تيمي كه آخرين پيروزي‌اش مقابل ايران به سال 2012 برمي‌گردد و بعد از آن تبديل به حريفي هميشه بازنده براي ايران شده است. البته بايد توجه داشت كه استرالياي اين دوره از مسابقات با استرالياي پنج سال قبل تفاوت‌هاي فاحشي دارد و دست‌كم گرفتن اين تيم از سوي شاگردان كولاكوويچ بزرگ‌ترين اشتباه ممكن خواهد بود.
استراليايي‌ها در ديدارهاي گذشته خود ثابت‌ كرده‌اند كه حريفي مفت‌باز نيستند و حتي ايتالياي پرمدعا را با شكست بدرقه كرده‌اند. ديدار ايران و استراليا ساعت 19 و 30 دقيقه روز شنبه پنجم خرداد‌ماه برگزار مي‌شود.
ديدار سنتي آسيا در ليگ ملت‌ها
شاگردان كولاكوويچ آخرين بازي هفته اول خود را از ساعت 17 و 30 دقيقه يك‌شنبه ششم خرداد‌ماه مقابل ژاپن برگزار مي‌كنند. ژاپني‌ها نيز طي چند سال گذشته هميشه مقابل ايران مغلوب بوده‌اند، اما شرايط ليگ ملت‌ها شرايطي متفاوت است و بايد هوشيار بود. به هر حال ديدار ايران و ژاپن بازي دو قدرت واليبال آسياست و حساسيت‌هاي خاص خود را دارد.
پيروزي بر استراليا و ژاپن مي‌تواند حكم صعود ايران به مراحل بالاتر را امضا كند، امتيازهايي كه به دست آوردن آنها اصلاً دور از انتظار نيست.

مرحله مقدماتي رقابت‌هاي ليگ ملت‌هاي واليبال با حضور 16 تيم آغاز مي‌شود و پس از مشخص شدن شش تيم برتر دور گروهي، مرحله نهايي از سيزدهم تير‌ماه پيگيري مي‌شود.
در مرحله نهايي كه به ميزباني فرانسه برگزار مي‌شود پنج تيم به همراه ميزبان رودرروي هم قرار مي‌گيرند و در نهايت هفدهم تيرماه ليگ ملت‌هاي واليبال 2018 با معرفي قهرمان به پايان مي‌رسد. لازم به ذكر است در مرحله مقدماتي هر تيم 15 بازي برگزار مي‌كند و در نهايت تيم‌هاي برتر براي حضور در مرحله نهايي راهي فرانسه مي‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار