کد خبر: 909316
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مهندس قلابي كه راننده مسافركشان را با نسكافه مسموم بي‌هوش و اموالشان را سرقت مي‌كرد با زيركي راننده‌اي در آخرين سرقت خود به دام افتاد.

به گزارش خبرنگار ما، زمستان سال گذشته بود كه مردي سراسيمه به اداره پليس رفت و از مرد ميانسالي به اتهام سرقت خودرو و اموالش شكايت كرد.

شاكي در توضيح ماجرا گفت: من با خودروام مسافركشي مي‌كنم. چند ساعت قبل مرد ميانسال شيك‌پوشي را از شهرستان شهريار خودروي مرا به صورت دربست كرايه كرد و قرار شد او را به تهران بياورم. او در ميانه راه با من شروع به حرف زدن كرد و گفت مهندس است و در تهران شركت دارد. او روابط عمومي قوي داشت و با حرف‌هايش اعتماد مرا جلب كرد به طوريكه به او پيشنهاد دادم مرا به عنوان راننده در شركتش استخدام كند كه او هم قبول كرد و قرار شد وقتي به شركتش رسيديم به من فرم استخدامي بدهد. وي ادامه داد: او مدام با من حرف مي‌زد و از سوابق كاري و خانوادگي‌ام سؤال مي‌كرد تا اينكه جلوی كافي‌شاپي در يكي از خيابان‌هاي تهران از من خواست براي خوردن نسكافه توقف كنم. او به داخل كافي‌شاپ رفت و با دو ليوان نسكافه برگشت و گفت يك ليوان هم براي من خريده است. آنقدر خوشحال بودم از اينكه قرار بود استخدام شوم كه بدون هيچ تعارفي ليوان نسكافه را گرفتم و خوردم. لحظاتي بعد سرم احساس سنگيني كرد و ديگر چيزي نفهميدم تا اينكه دو ساعت بعد در حاشيه شهر به هوش آمدم و تازه فهميدم كه مهندس قلابي مرد شيادي است كه به اين شيوه خودرو، پول‌ها و وسايل قيمتي‌ام را سرقت كرده است.
با طرح اين شكايت پرونده به دستور قاضي رضواني، بازپرس شعبه هشتم دادسراي امور جنايي تهران براي بررسي و شناسايي متهم در اختيار تيمي از كارآگاهان پليس‌آگاهي قرار گرفت.
همزمان با ادامه تحقيقات مأموران با چند شكايت مشابه ديگر روبه‌رو شدند كه همگي حكايت از اين داشت مرد شياد در تهران و شهرستان شهريار پس از كرايه كردن خودروي دربستي با نسكافه مسموم راننده را بي‌هوش كرده و اموالشان را سرقت مي‌كند. همچنين مشخص شد متهم ساعتي بعد خودروي سرقتي را در خيابان خلوتي رها و فقط اموال آنها را سرقت مي‌كند.
شاكي ديگري كه مرد جواني بود، گفت: در يكي از خيابان‌هاي تهران مرد ميانسالي خودروي مرا به صورت دربستي براي چند ساعت كرايه كرد. او گفت: مهندس و صاحب شركت بزرگي است و با حرف‌هايش اعتماد مرا جلب كرد تا اينكه نزديك كيوسكي از من خواست براي خريد نسكافه توقف كنم. او دو ليوان نسكافه خريد و يكي هم به من داد كه پس از خوردن بي‌هوش شدم. او تمامي پول‌ها، كارت عابر و تلفن همراه هم را سرقت كرد.
راننده زيرك مرد شياد را به دام انداخت
در حالي كه هر روز به تعداد شاكيان افزوده مي‌شد كارآگاهان دريافتند متهم از سوي راننده شناسايي و دستگير شده است. راننده به مأموران گفت: متهم خودروي مرا از شهرستان شهريار به مقصد كرج به صورت دربست كرايه كرد. او در ميانه راه از كيوسكي دو ليوان نسكافه خريد. از آنجايي كه چند سال قبل مرد شيادي با آبميوه مسموم مرا بي‌هوش كرده و اموالم را سرقت كرده بود و همچنين مدتي قبل از طريق همكارانم فهميدم مرد شيادي با نسكافه مسموم راننده‌ها را بي‌هوش و اموالشان را سرقت مي‌كند به او مشكوك شدم و بلافاصله موضوع را به مأموران خبر دادم و مأموران هم او را قبل از اجراي نقشه‌اش بازداشت كردند.
اعتراف به 10 فقره سرقت
متهم پس از دستگيري به 10‌فقره سرقت از رانندگان خودروهاي سواري با شيوه نسكافه مسموم اعتراف كرد.
وي گفت: من كارمند شركتي بودم تا اينكه مدتي قبل شركت ورشكست شد و ما هم اخراج شديم‌. پس از اين خيلي به‌دنبال كار گشتم، اما كاري پيدا نكردم تا اينكه يك روز براي خريد روزنامه‌اي به دكه روزنامه فروشي مراجعه كردم كه مشاهده كردم او نسكافه هم مي‌فروشد. همان لحظه نقشه نسكافه مسموم به فكرم رسيد و تصميم گرفتم با اين شيوه اموال رانندگان را سرقت كنم. من ابتدا داروي بي‌هوشي تهيه مي‌كردم و لباس‌هاي مرتب و شيك مي‌پوشيدم تا راننده‌ها به من مشكوك نشوند. من خودم را مهندس و پولدار معرفي و اعتماد آنها را جلب مي‌كردم و پس از طي مسافتي به بهانه خستگي براي آنها نسكافه مي‌خريدم و در فرصت مناسب مواد بي‌هوشي را داخل آن مي‌ريختم و آنها را بي‌هوش مي‌كردم.
از آنجايي كه احتمال دارد متهم با اين شيوه از شهروندان ديگر سرقت كرده باشد قاضي رضواني، بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی دستور چاپ بدون پوشش چهره متهم را صادر كرد و از شهروندان خواست چنانچه با اين شيوه مورد دستبرد قرار گرفته‌اند براي شناسايي متهم و طرح شكايت به اداره پليس آگاهي يا دادسراي امور جنايي تهران مراجعه كنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هیچی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
کو پس عکسش؟ چرا آخر متن آمده عکس بدون پوشش؟ لطفا کمی دقت
مدیر پایگاه باسلام ضمن تشکر از دقت شما و تذکرتان...عکس به متن اضافه شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار