کد خبر: 909619
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
اداره کل تعاون .کار وامور اجتماعی گلستان
سعید مازندرانی در جلسه کارگروه اشتغال از ارایه 150 میلیارد تومان تسهیلات به بانکهای عامل در راستای ایجاد اشتغال در استان خبر داد

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان در جلسه کارگروه اشتغال استان به بررسی عملکرد بانکها در پرداخت تسهیلات اشتغال و اعلام سهمیه دستگاه های اجرایی در ایجاد اشتغال برای سال جدید پرداخت.

 

  سعید مازندرانی در جلسه کارگروه اشتغال اظهار کرد: در بحث تسهیلات روستایی تا کنون 403 میلیارد تسهیلات روستایی به کارگروه و دبیرخانه شهرستانی و روستایی ارائه دادیم و حدود 6 و 500 طرح روستایی  در سامانه ثبت شده است.

 

وی افزود: از این بین، یک هزار و 303 پرونده را در کمیته تخصصی بررسی کردیم و مبلغ 403 میلیارد تومان به آن تخصیص دادیم که برای  پنج هزار و 25 نفر شغل ایجاد شد.

 

وی گفت: 44 طرح تاکنون به مبلغ 6 میلیارد و 127 میلیون تومان پرداخت شده و  برای 128 نفر شغل ایجاد می شود.

 

مازندرانی گفت: سقف اشتغال از50میلیون تومان به 70 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و در ابلاغ جدید مبلغ 150 میلیون تومان برای هر شغل در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: از این یک هزار و 303 طرح 690 طرح در کارگروه مصوب شد و مابقی به دلیل مشکلاتی که داشته عودت داده شده است.

 

مازندرانی با بیان اینکه تاکنون 151 میلیارد تومان طرح برای بانک های عامل ایجاد کرده ایم، افزود: برای پست بانک 121 طرح به مبلغ 22 میلیارد تومان ارسال شده است که از این مقدار5 طرح  به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون تومان پرداخت شده است.

 

وی افزود: به بانک توسعه تعاون برای 82 طرح مبلغ 26 میلیاردو 400 میلیون تومان اختصاص داده شده که 13 طرح به مبلغ یک میلیارد و 414 میلیون تومان پرداخت و برای 45 نفرشغل ایجاد شده است.

 

مازندرانی گفت: دومشکلی که بانک کارآفرینی امید دارد این بوده که ابلاغ اعتبارشان بعد از عید بوده است و دیگری این است که تا سقف 500 میلیون بیشتر نمی تواند طرح بپذیرد و ما مجبوریم طرح های خرد متوسط را به آن بدهیم.

 

وی اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید برای کارآفرینی مشاغل خرد و کوتاه است که برای 21 طرح 251 میلیون تومان پرداختند.

 

مازندرانی گفت: به بانک کشاوری 238 طرح به مبلغ 90 میلیارد تومان معرفی کردیم که 50 میلیارد مصوب شده تا پرداخت شده است.

 

وی اظهار کرد: به پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید در پارت اول 13  و نیم میلیارد به آن ها رسیده است، از آنجایی که ما برای  151 میلیار تومان طرح اعلام کردیم تا دو برابر تسهیلات می توانیم طرح ارائه کنیم.

 

مازندرانی با بیان اینکه در بحث عملکرد جزو 10 استان برتر خواهیم بود، گفت: بیشتر طرح هایی که رد شده به دلیل مجوز آب، بحث های محیط زیستی، فاقد سند بودن زمین ها و ... رد شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر