کد خبر: 910119
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
ناامیدی‌هایی که امروز در جامعه به دلیل تعلیق برجام دیده می‌شود، حاصل بالا بردن توقعات از برجام در سال‌های قبل توسط دولتمردان است. مدام سطح توقعات از برجام بالا برده شد و ...


نااميدي‌هايي كه امروز در جامعه به دليل تعليق برجام ديده مي‌شود، حاصل بالا بردن توقعات از برجام در سال‌هاي قبل توسط دولتمردان است. مدام سطح توقعات از برجام بالا برده شد و عليرغم تذكرات رهبري، همه چيز حتي آب خوردن مردم با برجام گره زده شد و حالا كه عملاً برجامي در كار نيست، طبيعي است كه از اوج اميدواري كذايي به نااميدي برسيم. متأسفانه برجام و اعتماد به امريكا درس عبرت نشد و حالا مجدد همين مسير در مورد اروپا تكرار مي‌شود. روزنامه مردمسالاري در تيترهاي اصلي صفحه اول خود از «بازي برد- برد اروپا با برجام» نوشته و روتيتر هم زده كه «آلمان از روابط تجاري با ايران حمايت كرد». اين توليد اميد كذايي و بالا بردن سطح توقعات از اروپايي‌ها همان تكرار اعتماد به امريكايي هاست. مسير رفته را دولت دوباره مي‌رود؛ دوباره اعتماد مي‌كند؛ دوباره تضمين نمي‌گيرد؛ دوباره همه چيز به هم مي‌ريزد؛ دوباره آن هم توقع كه دولت بالا برده، به نااميدي مي‌انجامد و دوباره دولت فكر مي‌كند اين منتقدينش هستند كه نااميدي به جامعه مي‌ريزند. اما در واقع توقع تراشي‌هاي قبلي خودشان از هيچ، اين نااميدي را به وجود مي‌آورد. نوشته روزنامه مردم سالاري اينگونه آغاز مي‌شود: «اروپايي‌ها با چنگ و دندان مي‌خواهند برجام را حفظ كنند. بروكسل مي‌خواهد دل تهران و واشنگتن را همزمان حفظ كند. اروپايي‌ها از يك طرف مي‌گويند كه دغدغه‌هاي امريكا درباره «توان موشكي ايران» را درك مي‌كنند و از طرف ديگر تمايل به «تجارت تحت برجام» با ايران دارند. اتفاق مهم در اين بين آنجاست كه حفظ برجام بيش از همه براي يورو سود سرشاري ايجاد خواهد كرد. خروج دلار از مبادلات رسمي ايران اتفاقي است كه سيستم مالي اروپا را تقويت مي‌كند. » روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب مي‌خواهند نشان دهند اروپا اراده و توانايي ايستادن مقابل امريكا را دارد. جا انداختن چنين دروغي در افكار عمومي، پس از آنكه اروپا هم راه امريكا را رفت، منجر به ايجاد نااميدي مضاعف خواهد شد. اين تكرار اشتباه در حالي است كه اصلاح‌طلبان تجربه سعدآباد را هم پيش روي خود دارند.
‌ اطلاع‌رسانی ناقص از لغو 2 سخنراني
روزنامه آرمان در يكي از تيترهاي اصلي صفحه يك خود خبر از «لغو سخنراني روحاني و سيد حسن خميني در سالگرد امام » داده است. تيتر هيچ توضيح اضافه و روتيتر و زير تيتري ندارد و در نگاه اول گويي اتفاقي افتاده و لغو سخنراني از سوي مقامات امنيتي و قضايي يا حداقل مرجع ديگري غیر از خود اين دو نفر صورت گرفته است و گويي كساني دنبال اعمال محدوديت براي روحاني و حسن خميني بوده‌اند اما در واقعيت امر تصميم براي لغو اين سخنراني‌ها از طرف خود اين دو نفر صورت پذيرفت و خبر آن را هم روز سه‌شنبه در نشست خبري محمدعلي انصاري دبير ستاد مركزي بزرگداشت امام خميني و از نزديكان حسن خميني اعلام كرد و دليل آن مراعات حال روزه‌داران اعلام شد.
البته حسین دهباشی سازنده فیلم تبلیغاتی روحانی در سال 92 هم در واکنش به ادعای لغو سخنرانی رئیس‌جمهور نوشت: بی‌تعارف‌اش این است که از جمع طرفداران جناب آقای روحانی کمتر کسی مانده که به امام ارادت داشته باشد و از جمع مریدان حضرت روح‌الله، کمتر کسی است که مایل به شنیدن فرمایشات آقای روحانی باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار