کد خبر: 910637
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
واكنش شديد‌اللحن سردار كارگر به درخواست بازگشت بهروز وثوقي
سردار كارگر، رئيس بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي انقلاب و دفاع مقدس روز گذشته در نشستي خبري با صحبت‌هاي صريح و بي‌پرده از جرياني كه در تلاش براي بازگشت بهروز وثوقي به كشور هستند به شدت انتقاد كرد و ...
ايزد مهرآفرين

سردار كارگر، رئيس بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي انقلاب و دفاع مقدس روز گذشته در نشستي خبري با صحبت‌هاي صريح و بي‌پرده از جرياني كه در تلاش براي بازگشت بهروز وثوقي به كشور هستند به شدت انتقاد كرد و گفت كه اين صحبت‌ها را از روي وظيفه‌اش كه همانا پاسداري از ارزش‌هاي انقلاب و دفاع مقدس مي‌باشد، مي‌کند.
سردار سرتيپ بسيجي «بهمن كارگر» در ابتداي اين جلسه با بيان اين نكته كه متأسفانه امروزه و با گذشت چهار دهه از انقلاب و تقديم خيل عظيمي از شهدا در پاسداري از اين انقلاب عده‌اي پيدا شده‌اند و حرف‌ها و مطالباتي را مطرح مي‌كنند كه باعث تحير انسان مي‌شود، گفت: چند وقتي است برخي در كشور راه افتاده‌اند و خواهان بازگشت يك عنصر فاسد و معلوم‌الحالي مثل بهروز وثوقي به كشور هستند و اين فرد را الگو و اسطوره سينماي ايران معرفي مي‌كنند. شايد اين افراد يادشان رفته كه چه كساني در رأس مراكز فسق و فجور در اين مملكت بودند. اينها يادشان رفته صاحب كاباره‌ها و مشروب فروشي‌ها چه كساني بودند. اين عده يادشان رفته كه اينها با دربار پهلوي چه رفت و آمد‌ها و زد و بندهایي داشتند. اگر قرار است كه اينها به عنوان الگو معرفي بشوند، سؤال اين است كه خب پس هدف امام و مردم چه بود كه انقلاب كردند.
بهروز وثوقي عليه انقلاب مردم فيلم بازي كرد
سردار كارگر با اشاره به اينكه اگر مردم نبودند و انقلاب اسلامي صورت نمي‌گرفت و رژيم منحوس پهلوي به عمر خود ادامه مي‌داد، خبري از دين در كشور نبود، افزود: متأسفانه و دركمال بي‌شرمي يك عده‌اي از همه جا بي‌خبر راه افتاده‌اند و نامه نگاري مي‌كنند كه ما خواهان بازگشت بهروز وثوقي به كشور هستيم. رسانه‌ها و روزنامه‌ها هم اين اخبار را در صدر خبرهايشان مي‌زنند. خب يكي نيست به اينها بگويد، اصلاً چه كسي به ايشان گفت برو كه حالا شما نامه مي‌نويسید كه بيايد. بهروز وثوقي كسي بود كه از عوامل گسترش فساد و بي‌بندو باري در كشور بود.
برويد و ببينید مرحوم محمدعلي فردين هم در آن زمان راجع به او و ارتباطاتي كه او با اشرف و دربار داشت چه مطالبي را بيان كرده بود؛ كسي كه با دربار و اشرف پهلوي رابطه نزديك داشت و زماني كه مردم انقلاب كردند فرار كرد و در آنجا هم عليه انقلاب همين مردم فيلم بازي كرد.
آيا مشكل نظام اسلامي بهروز وثوقي است؟
مگر اين همه هنرپيشه كه شايد به مراتب فيلم‌هاي بدتري از بهروز وثوقي بازي كرده بودند، كسي كاريشان داشت. خيلي‌ها توبه كردند و به انقلاب مردم پيوستند و به ادامه مسير كاريشان هم پرداختند ولي اين شخص خودش رفت و اكنون هم در كشور شاكي خصوصي دارد كه نمي‌تواند برگردد.
وي افزود: حالا عده‌اي راه افتاده‌اند و دنبال بازگشت اين فرد فاسد هستند، بايد به اينها گفت آيا مشكل نظام اسلامي بازگرداندن اوست، آيا مشكل سينما و هنر نبود بهروز وثوقي است؟ متأسفانه الان عده‌اي در سينما حضور دارند كه به دنبال سينماي فاسد قبل از انقلاب هستند.
چرا مديران كم بصيرت ساكت نشسته‌اند
سردار كارگر در ادامه با انتقاد از مديران و مسئولان فرهنگي كشور كه فرصت جولان به چنين افرادي را مي‌دهند، تصريح كرد: در كنار اين درخواست تأسف‌برانگيز، برخي از مسئولان كم‌بصيرت سكوت مي‌كنند يا به اينان ميدان مي‌دهند تا افراد فاسدي را اسطوره‌ سينماي ايران معرفي كنند. قرار نيست كه اين افراد به عنوان الگوي سينماي ايران معرفي شوند، اگر سينما، الگوهايش چنين افرادي هستند بايد براي اين سينما عزاداري كرد. واقعاً اينها از خانواده شهدا خجالت نمي‌كشند. اينها از روي شهدا خجل نمي‌شوند.
آزادي در ايران بيشتر از همه كشور‌هاست
وي خاطرنشان كرد: سينماي قبل از انقلاب اسلامي با سينماي پس از انقلاب اسلامي تفاوت دارد. ما در سينماي انقلاب بايد به دنبال جامعه و تمدن اسلامي باشيم.
هدف انقلاب هم اين است، نه اينكه به دنبال فساد باشيم. عده‌اي به مراسم افطاري رياست جمهوري دعوت مي‌شوند و در آنجا ضمن اشاره به مشكلات معيشتي و اقتصادي مردم، عنوان مي‌كنند كه وثوقي بايد به كشور بازگردد. واقعاً جاي سؤال است كه مشكلات مردم با بازگشت وثوقي حل مي‌شود؟
برخي از آنهايي هم كه به مراسم افطاري رئيس‌جمهور نرفته بودند، گفته بودند چون در كشور آزادي بيان نيست به مراسم افطاري نمي‌رويم. خب اگر آزادي نبود كه ‌آن عده جرئت نمي‌كردند در برابر رئيس‌جمهور كشور، چنين خواسته‌اي را مطرح كنند. پيشنهاد من به اين افراد اين است كه حتماً به موزه عبرت سر بزنند و بدانند در دوره پهلوي كه امروز برخي به دنبال بازگشت عنصر فاسد آن هستند، مردم را شكنجه مي‌كردند و كسي جرئت نداشت حرفي بزند. سردار كارگر ادامه داد: در نظام جمهوري اسلامي ايران بيشترين آزادي وجود دارد. در كجاي دنيا سراغ داريد كه يك دانشجو در برابر شخص اول مملكت صريح‌ترين انتقادات را مطرح كند و رهبري با روي باز او را بپذيرد؟
در كجاي دنيا سراغ داريد كه رئيس‌جمهور به جمع دانشجويان برود و دانشجويان تندترين انتقادات را نسبت به ايشان مطرح كنند و كسي هم به دنبال بازخواست دانشجويان نباشد. آنهايي كه مي‌گويند در ايران آزادي نيست، آدرس غلط به مردم مي‌دهند.
زماني كه جوانان شهيد مي‌شدند، اينها كجا بودند؟
رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس همچنين با اشاره به حمله‌اي كه از سوي برخي نسبت به صدا و سيما صورت گرفته است، گفت: برخي به صدا و سيما حمله مي‌كنند و عده‌اي هم كه در كشور مسئوليت داشته‌اند از آنان حمايت مي‌كنند كه چرا مصاحبه مرحوم ملك مطيعي پخش نشد، ايشان مثلاً مي‌خواست از انقلاب اسلامي حمايت كند. بايد عرض كرد اولين كساني كه در برابر پخش مصاحبه مرحوم ملك‌مطيعي اعتراض كردند، خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران بودند. آن زماني كه كشور و نظام دچار جنگ تحميلي از سوي رژيم بعث عراق با حمايت بيش از 40 كشور دنيا شد و جوانان اين مرز و بوم به خاك و خون كشيده شدند، اينان به خارج از كشور رفتند.
وي عنوان كرد: مردم 40 سال است كه در تحريم هستند و در روزگاري ضمن اينكه زير فشار موشك‌باران دشمن بودند، تحت فشار شديد اقتصادي هم بودند اما در كشور ماندند و از مرزهاي ايران دفاع كردند. در اين حال، عده‌اي به خارج از كشور رفتند و به عيش و نوش خود پرداختند، آن وقت اينها اسطوره‌ سينما باشند؟
اكثريت اهالي سينما دنبال اعتلاي ارزش‌ها هستند
سردار كارگر خطاب به برخي از مسئولان فرهنگي كشور گفت: برخي از مسئولان به دليل سياسي يا به دليل مشكل اعتقادي خود از مطرح‌كنندگان اين درخواست حمايت مي‌كنند. من به اين مسئولان توصيه مي‌كنم كه از اكثريت اهالي سينما كه دلسوز و زحمتكش هستند، دفاع كنند. اينان عاشق ايران هستند و براي اعتلاي ارزش‌ها تلاش مي‌كنند. در ماجراي خانه سينما بنده نزديك به 250 ساعت با افراد و جناح‌هايي كه درگير بودند، جلسه گذاشتم تا مشكل حل شود.
وي تصريح كرد: اكثريت اهالي سينماي ما كه به دنبال اعتلاي ارزش‌ها هستند، امروز با مشكلات صنفي و بيمه‌اي روبه‌رو هستند اما در مقابل عده‌اي به خارج از كشور مي‌روند، ارزش‌ها را زيرپا مي‌گذارند و افتخار هم مي‌كنند. بعد همين‌ها انتظار دارند نظام در برابر درخواست‌هاي بي‌شرمانه‌شان كوتاه بيايد. نظام تاكنون در برابر اين افراد بسيار كوتاه آمده است. در هيچ كجاي دنيا حتي در امريكا و سينماي هاليوود هم اين‌گونه نيست كه يك بازيگر اينگونه به ارزش‌هاي نظام و مردمش توهين كند.
دشمن دنبال حذف محتواي جمهوري اسلامي است
رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس با اشاره به تهاجم اقتصادي و فرهنگي دشمن عليه كشورمان گفت: دشمنان به دنبال حذف محتواي نظام جمهوري اسلامي ايران هستند. در موضوع فرهنگي به دنبال استحاله هويت ما هستند، انتظار ما از اهالي سينما اين است كه در برابر عده قليلي كه به دنبال بازگشت سينماي ايران به سينماي قبل از انقلاب هستند، بايستند و نگذارند خواسته‌هاي دشمنان محقق شود.
وي اظهار داشت: جوانان از ما سؤال مي‌كنند كه با آن همه جانفشاني در دوران دفاع مقدس، امروز بايد وثوقي به عنوان اسطوره‌ سينماي ايران معرفي بشود؟ آيا ما اجازه داريم كه تساهل و تسامح را در پيش بگيريم؟ در دوره‌اي كه اين رويكرد حاكم بود، نتيجه‌اش را ديديم كه ارزش‌ها دچار مشكل شدند.
اگر مسئولان كاري نكنند، جوانان مدافع انقلاب وارد ميدان مي‌شوند
سردار كارگر بيان كرد: جوانان اين سرزمين مدافع كشورشان و انقلاب هستند، اگر آناني كه مسئوليت دارند، در برابر درخواست بي‌شرمانه افراد معلوم الحال واكنش نشان ندهند، جوانان مدافع انقلاب وارد ميدان خواهند شد و اجازه نخواهند داد فرهنگ كشور دستمايه افراد فاسد قرار گيرد. مفهوم آتش به اختيار كه رهبري معظم فرمودند همينجاست.
رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس در بخش ديگري از سخنان خود بيان داشت: متأسفانه برخي از افرادي كه اكنون در كشور مسئوليت دارند يا در گذشته مسئوليت داشته‌اند، نقش اپوزيسيون را بازي مي‌كنند و به جاي اينكه مردم از آنان سؤال كنند، آنان سؤال مي‌كنند. امروز اگر مشكلي در كشور است، از بي‌عرضگي و نالايقي همين‌هاست؛ من روي سخنم به جناح خاصي نيست.
سردار كارگر با اشاره به اينكه امروز جمهوري اسلامي در اوج اقتدار است، گفت: ما پيش از اين هم تحريم شده‌ايم. مگر دوره جنگ همه چيز كوپني و جيره بندي شده نبود؟ امروز جمهوري اسلامي در اوج قدرت و امنيت است و امريكا و اذناب او هيچ غلطي نمي‌توانند بكنند. ما امسال به كوري چشم دشمنان، ۴۰ سالگي انقلاب را جشن مي‌گيريم و از جهان اسلام هم حمايت مي‌كنيم چراكه عراق و سوريه و يمن از ما الگو گرفته‌اند. اميد كه يك روز برچيده شدن رژيم صهيونيستي را جشن بگيريم.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
0
1
دم شما گرم اینه!!!!
ناشناس
|
France
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
1
درود بر شما سردار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
1
اقای کارگر عزیز اخرش به اهدافشان میرسند این امثال بازمانده ای جهان ارا هستند که باید در کمال نا باوری باید عزدارشوند که ارزش ها را ... ب تاراج میدهند.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
1
سردارکارگر " چون افراد ثروتمند بی درد " سخن وعملکردی برای سازندگی در کشور ندارند " از طرفی هوادارانی دارتدکه به دنبال چنین زندگانی هستند " همراه خود داشته باشند " تا سیاهی لشگرشان تکمیل باشد " با مطالب حاشیه ای مانند امدن مردک وثوقی با سابقه او در سینمای قبل از انقلاب " وبعد از انقلاب با 40 سال کثافت کاری در خارج از ایران " چه اهمیتی
برای مردم و شکوفا شدن سینمای ایران خواهد داشت " که
تیتر رسانه ها شود " باید به حال این رسانه ها که وقت خودرا بابت موضوعاتی صرف می کنند " و سینمائی که خواهان برگشت وثوقی هستند " باید گریست.
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
1
درود بر سردار كارگر
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
1
روحانی مچکریم!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
0
2
... بایدجامعه عاقل ما در برابر این گونه مسائل موضع گیری کنند و خطری که از جانب این دسته ازمسئولین به ملت می رسد را دفع کنند
رضایی
|
United States
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
0
0
آیا در شرایط موجود مشکل و وحشت ما باید از آمدن یک بازیگز انقدر باشد که رئيس بنياد... اینطور نگران باشد.ما فاسدینی داریم که هزاران بار فسادشان بیشترست...اختلاسگران...ربا خواران ...بانک ها...دکل دزد ها...رانت خواران..احتکارگران..قاچاقچی ها...و همه هم شناخته شده و دارای پرونده هستند.
رضایی
|
United States
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
0
0
آیا در شرایط موجود مشکل و وحشت ما باید از آمدن یک بازیگز انقدر باشد که رئيس بنياد... اینطور نگران باشد.ما فاسدینی داریم که هزاران بار فسادشان بیشترست...اختلاسگران...ربا خواران ...بانک ها...دکل دزد ها...رانت خواران..احتکارگران..قاچاقچی ها...و همه هم شناخته شده و دارای پرونده هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار