کد خبر: 910987
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: امسال اشتغالزایی در بخش صنعت و معدن این استان با ارایه تسهیلات سه هزار میلیارد ریالی و صدور پروانه بهره برداری حدود 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش می یابد.

علی اصغر جمعه ای با اشاره به صدور 50 مورد پروانه بهره برداری صنعتی در سال جاری در استان افزود: با صدور این تعداد پروانه بهره برداری برای سه هزار نفر اشتغال ایجاد می شود در حالی که در مدت مشابه سال 96 این رقم حدود 2 هزار و 500 نفر بوده است.
وی با بیان این که در سال جاری تعداد 10 پروانه بهره‌برداری در بخش معدن استان صادر شد، اظهارداشت : این میزان در مدت مشابه سال 96، پنج پروانه بود که مبین افزایش 50 درصدی در صدور پروانه بهره‌برداری صنایع معدنی است.
وی ادامه داد: بیش از 30 درصد واحدهای متوسط و کوچک سمنان برای تولید محصولات نیازمند به روز رسانی ماشین آلات هستند که دولت باید با ارایه ساز و کارهایی برای رفع این چالش اقدام کند.
رییس اتاق بازرگانی سمنان اضافه کرد: واحدهای بزرگ استان سمنان به نسبت واحدهای صنعتی متوسط و کوچک در بحث استفاده از ماشین آلات به روز از جایگاه خوبی قرار دارند و براساس آمار موجود بیش از 70 درصد این واحدها از علوم روز در تولید محصولات استفاده می کنند.
جمعه ای تصریح کرد: یکی از علت های اساسی در تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران، نبود بازار فروش است و باید با نوسازی ماشین آلات خط تولید برای افزایش اشتغال و رونق کسب وکار در سمنان تلاش کرد.
وی با بیان این که اقتصاد سمنان برای شکوفایی نیازمند توجه به زیرساخت هاست،افزود: باید با رفع تنش آبی در تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی سمنان برای افزایش اشتغال پایدار در سمنان تلاش کرد.
استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر