کد خبر: 910988
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به آغاز برداشت گندم از اراضی زیرکشت این محصول در این استان گفت: همزمان با برداشت، عملیات خرید گندم نیز آغاز شد و امسال ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد کشاورزان استان سمنان خریداری می شود .

سید حسن میرعماد در جلسه ستاد برداشت غلات و خرید گندم استان سمنان در سالن جلسات شهید شاهی استان سمنان با بیان اینکه عملیات برداشت گندم در شهرستان گرمسار و آرادان آغاز شده است اظهار کرد: همزمان با برداشت گندم در این شهرستان ها عملیات خرید نیز از سوی مراکز خرید آغاز شده است .

وی به سطح زیر کشت گندم در این استان نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰ هزار و ۹۱۲ هکتار از اراضی استان سمنان به کشت گندم اختصاص یافته است .

رئیس‌ سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۱۲ هزار تن گندم از مزارع زیر کشت استان برداشت شود تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای خرید بیش از ۱۰۰ هزار تن این محصول از سوی مراکز خرید انجام شده است .

میرعماد با اشاره به آماده سازی ۳۰ مراکز خرید گندم در استان سمنان گفت: این مراکز خرید با هدف خرید مطلوب و رضایت حال کشاورزان در استان آماده سازی شده است .

وی با بیان اینکه عملیات خرید گندم در استان از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان انجام می شود افزود: در استان سمنان سازمان تعاون روستایی به عنوان مباشر در امر خرید گندم با شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مشارکت دارد .

رئیس‌ سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به قیمت خرید گندم نیز اشاره کرد و گفت: قیمت پایه برای خرید گندم از کشاورزان ۱۳۰۰۰ ریال بوده و بهای گندم به گندمکاران نیز در کوتاهترین زمام از طریق بانک کشاورزی به کشاورزان پرداخت می شود .

همچنین معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه امسال بر اساس بررسی‌ها پیش‌بینی می‌شود تا بیش از
۱۱۲ هزار تن محصول از گندم‌زارهای این استان برداشت شود گفت: امسال برنامه‌ریزی برای خرید بیش از ۱۰۰ هزار تن از گندم مازاد کشاورزان استان سمنان انجام شده است .

لطف‌الله رضایی ادامه داد: برای تأمین کمباین‌های مورد نیاز در برداشت گندم از مزارع استان سمنان با استفاده از کمباین‌های موجود در این استان و کمباین‌های مهاجر تمهیدات لازم اندیشیده شده است .

وی با اشاره به اینکه موضوع تأمین سوخت کمباین‌های مورد استفاده در فصل برداشت گندم و حمل‌ونقل بین شهری این محصول باید تسهیل شود خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده برداشت غلات در استان سمنان امسال با به‌کارگیری ۲۸۰ کمباین بومی و مهاجر انجام می‌شود .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر لزوم افزایش بهره‌وری در هر مرحله از تولید گندم به عنوان محصول استراتژیک این استان تصریح کرد: در این راستا همانند سال‌های گذشته موضوع مهم کاهش ریزش گندم در هنگام برداشت با نظارت دقیق بر روند فعالیت کمباین‌ها در مزارع گندم استان سمنان امسال نیز از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است .

رضایی با اشاره به سطح زیر کشت گندم در استان سمنان تصریح کرد : امسال ۳۰ هزار و ۹۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان زیر کشت گندم رفته است که پیش‌بینی می‌کنیم از این سطح بیش از ۱۱۲ هزار تن از این محصول استراتژیک غذایی تولید شود .

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای خرید ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان سمنان در ۳۰ مرکز خرید تضمینی گندم در این استان انجام شده است خاطرنشان کرد: برای تسهیل در خرید گندم، در هر مرکز خرید این محصول، کارشناسان عامل تشخیص و عامل ذی‌حساب حضور دارند که بر فرایند خرید این محصول استراتژیک کشاورزی در مراکز خرید گندم استان سمنان نظارت می‌کنند .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم در استان سمنان عنوان کرد: کار خرید تضمینی گندم در استان سمنان تا پایان فصل برداشت ادامه می‌یابد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر