کد خبر: 911337
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که بوئینگ از فسخ قرارداد فروش هواپیما به ایران ۲۰ میلیارد دلار زیان می‌کند که به سختی جبران خواهد شد، گفت:‌ فسخ این قرارداد به دلیل نادانی ترامپ و شیطنت عربستان بود.
جوان آنلاین: رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که بوئینگ از فسخ قرارداد فروش هواپیما به ایران ۲۰ میلیارد دلار زیان می‌کند که به سختی جبران خواهد شد، گفت:‌ فسخ این قرارداد به دلیل نادانی ترامپ و شیطنت عربستان بود. 
 
محمدرضا رضایی با اشاره به اینکه مدیر عامل شرکت بوئینگ از خسارت ۲۰ میلیارد دلاری به دلیل فسخ قرارداد با ایران خبرداده است، اظهار کرد: ایران تلاش کرد هواپیما بوئینگ را وارد کشور کند؛ اما با دستور آمریکا عملا این شرکت هواپیمایی نمی‌تواند با ایران معاملاتی داشته باشد.

وی تصریح کرد: ایران بازار خوبی برای شرکت بوئینگ بود چرا که به این شرکت ۸۰ هواپیما سفارش داده بودیم؛ اما تحت فشار سیاسی بوئینگ قرارداد خود را لغو کرد در این بین ایران به لحاظ ریالی هیچ ضرر و زیانی نکرد چرا که ما پولی پرداخت نکرده بودیم. بوئینگ فرصت بازار ایران را از دست داده است. باید به سمت نوسازی ناوگان هوایی کشور برویم و در این مسیر باید با شرکت‌هایی که مستقل از آمریکا اقدام می‌کنند، همکاری کنیم.

وی گفت: شرکت بوئینگ و شرکت‌های بزرگ دنیا که از بازار ایران محروم شدند و این اتفاق به دلیل نادانی ترامپ و شیطنت عربستان رخ داده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: ایران سفارش ۱۰۰ ایرباس و ۸۰ بوئینگ را داد که شرکت بوئینگ به دلیل مسائل سیاسی ضرر زیادی کرد و بازار پرسود ایران را از دست داد.

رضایی اظهار کرد: تحریم‌های علیه ایران تنها به ضرر ایران نیست بلکه کشور‌های دیگر بازار اقتصادی ایران را از دست می‌دهد و در حال حاضر بوئینگ باید ضرر وارده به دلیل فسخ قرار دادش با ایران را به سختی جبران کند.
 
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
شمادرسیاست خارجی نمره تان صفر ودرسیاست داخلی منهای صداست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار