کد خبر: 911384
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبر داد:
رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: برای 100 درصد دانش آموزان پایه های ابتدایی شناسنامه سلامت تکمیل و صادر شده است.

محمدحسن پورفیض اظهار داشت: طرح سفیران سلامت در 15 درصد از مدارس استان برای 81 هزار و 350 نفر از دانش آموز اجرا شده است.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پیشگیری از بیماری های دهان و دندان با الویت مدارس ابتدایی در 60 درصد مدارس استان اجرا شده است، افزود: در این طرح 320 هزار دانش آموز تحت وارنیش فلوراید و فیشورسیلنت قرار گرفته و آموزش های لازم جهت بهداشت دهان و دندان توسط مراقبین و رابطین سلامت در مدارس انجام می شود.
رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش آذربایجان غربی به آموزش و پیشگیری از بیماری های واگیر و غیر واگیر در 56 درصد مدارس استان اشاره کرد و گفت: در این برنامه دانش آموزان، والدین و همکاران آموزشی با انواع بیماری های واگیر و غیرواگیر آشنا شده و با استفاده از ظرفیت های سازمانی و برون سازمانی تحت آموزش های لازم قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: طرح آموزش، پیشگیری و غربالگری دانش آموزان از پدیکلوز برای 70 درصد دانش آموزان استان با الویت مدارس ابتدایی اجرا شده است که در این طرح با استفاده از ظرفیت معاونت امور بهداشتی و مراقبین سلامت، دانش آموزان به صورت فصلی تحت معاینات، غربالگری و آموزش و درمان قرار می گیرند.
پور فیض گفت: 100 درصد دانش آموزان متوسطه دوم تحت پوشش آموزش های پیشگیری از ایدز قرار گرفته اند.
وی با اشاره به اجرای طرح دادرس در سطح مدارس استان، اظهار داشت: در این طرح که با همکاری هلال احمر انجام می شود، 240 تیم در سطح استان بر اساس برش تعیین شده در حال فعالیت هستند که در این طرح دانش آموزان برای مواجه شدن با بلایای طبیعی از جمله زلزله، سیل، آتش سوزی آماده می شوند.
رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در ادامه افزود: با همکاری هلال احمر اصول ایمنی برای 1 هزار و 200 دانش آموز براساس برش تعیین شده آموزش داده شده است.
وی از تکمیل شناسنامه سلامت برای 100 درصد دانش آموزان پایه های ابتدایی خبر داد و گفت: 180 مدرسه مروج سلامت در استان کیفی سازی شده است.
پورفیض نظارت بر بوفه های مدارس و عرضه های مواد غذایی، ارسال شیوه نامه و تشکیل پایگاه تغذیه سالم در 538 مدرسه در سطح استان را از دیگر برنامه های اداره سلامت خواند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر