کد خبر: 911684
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
دوران اشرافی گری در دانشگاه آزاد تمام شده است
اخیرا اعتراض دانشجویان دانشکده‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی درباره جابه‌جایی ساختمان‌های این دانشگاه از مرکز شهر به سوهانک را داشته‌ایم...
ابراهيم مشيريان
اخیراً فیلم‌هایی از اعتراض دانشجویان دانشکده‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی درباره جابه‌جایی ساختمان‌های این دانشگاه از مرکز شهر به سوهانک، در فضای مجازی منتشر شده است.
این ساختمان در مجموعه‌ای به مساحت هشت هکتار و دارای ساختمان‌های متعدد، مهمانسرا، ورزشگاه و دانشگاه در منطقه سوهانک است که از کمیته امداد خریداری شده است.

به همان میزان که کمیته امداد به دلیل مالکیت این ساختمان عظیم زیر فشار انتقاد‌ها بود، اکنون نیز نشستن مدیران و دانشجویان دانشگاه آزاد در این موقعیت چندان مطلوب ارزیابی نمی‌شود؛ چراکه مدیران فعلی دانشگاه آزاد از شرایط پیشین این دانشگاه که در آن سرمایه نقش محوری داشت و بریز و بپاش فراوان بود، فاصله گرفته‌اند.
رئیس دانشگاه‌های آزاد استان تهران با اشاره به اعتراض دانشجویان به انتقال ساختمان تهران مرکز گفت: هنوز تصمیمی برای انتقال نگرفته‌ایم و شاید تا شش ماه آینده این کار انجام شود. ما به عنوان مسئولانی که این ساختمان را خریداری کرده‌ایم هنوز از جزئیات آن مطلع نیستیم و نمی‌دانیم دانشجویان این اطلاعات را از کجا می‌آورند.

دانشجویان را از بیرون تحریک می‌کنند

محمدمهدی تهرانچی، در خصوص اعتراضات دانشجویان تهران مرکز برای انتقال ساختمان این دانشگاه به سوهانک گفت: این مسائل حاشیه‌ای و اعتراضاتی که صورت می‌گیرد منافعی برای افرادی دارد که دانشجویان را از بیرون تحریک می‌کنند. تهرانچی یادآور شد: اینکه گفته می‌شود در ایام امتحانات ساختمان منتقل شود حرف‌هایی است که از خودشان در می‌آورند. قرار نیست در ایام امتحانات کسی جابه‌جا شود و هنوز هم نحوه جابه‌جا شدن مشخص نشده است.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد هم با بیان اینکه موضوع تجمیع و جابه‌جایی دانشکده‌های واحد تهران مرکزی موضوع جدیدی نیست، اظهار کرد: از سال ۱۳۷۰ دانشگاه دائماً پیگیر این موضوع بود و نخستین اقدامی که در این خصوص انجام گرفت خرید زمین‌های گرم‌دره به مساحت ۱۱۰ هکتار بود که قرار شد تمام دانشکده‌های واحد تهران مرکزی در آنجا متمرکز شوند، اما بنا به دلایلی از جمله دوری مسیر و بعد مکانی این طرح موفق نبود. مهندس محمدرضا تجلیل ادامه داد: بعد از اینکه این طرح عملیاتی نشد و دانشکده‌ها در سطح شهر در ساختمان‌های فرسوده و غیرقابل استفاده مجبور به فعالیت بودند، تصمیم گرفته شد حداقل سه مجتمع مرتبط با استاندارد‌های آموزشی را در شهر داشته باشیم که یکی از آن‌ها مجتمع آیت‌الله هاشمی در پونک و دیگری مجتمع ولی عصر در میدان امام حسین بود. مدیر کارگروه جابه‌جایی واحد تهران مرکز با بیان اینکه برای سومین مجتمع مکان‌یابی‌های زیادی انجام شد، اما در تهران موفق به این کار نشدیم، گفت: بار‌ها موضوع تجمیع به صورت خرید املاک در سطح شهر مطرح شد که آن هم موفقیت آمیز نبود. متأسفانه اکنون وضعیت فعلی بسیاری از ساختمان‌های ما در شهر تهران وضعیت ناگواری است.

تلاش جدی برای بهبود وضعیت دانشگاه

این در حالی است که فضا‌های موجود دانشگاه آزاد از ابتدا مطابق با استاندارد آموزشی طراحی نشده‌اند و هزینه‌هایی که برای نگهداری از ساختمان‌های فرسوده می‌شود، بسیار بالاست.
از آنجایی که دانشگاه آزاد مجبور به استفاده از این ساختمان‌های فرسوده در سال‌های متمادی بود، مدیریت جدید دانشگاه که تلاش جدی برای بهبود وضعیت دانشگاه دارد، موضوع جابه‌جایی و تجمیع دانشکده‌ها را از ابتدای فعالیت در دستور کار قرار داد و پس از ماه‌ها تلاش سوهانک را محل مناسبی برای واحد تهران مرکز انتخاب کردند.
اکنون مدیریت دانشگاه باید وضعیت سیستم حمل ونقل به این مرکز را هم سر و سامان و از طرفی میزان تسهیلات دانشجویان را هم افزایش دهد. کم نیستند افرادی که دنبال حاشیه‌سازی برای مدیریت کنونی دانشگاه آزاد هستند و از هر فرصتی در جهت ناکام نشان دادن این نهاد آموزشی بهره می‌برند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر