کد خبر: 911799
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از افزایش 10 درصدی حجم زباله شهر سمنان در ایام رمضان نسبت به سال گذشته خبرداد .

 حمیدرضا پیوندی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان بااعلام این خبر اظهار کرد:با توجه به آغاز فصل گرما و ورود میوه‌های آبدار و جمع آوری پوشال‌های کولر در ماه مبارک رمضان ،به صورت میانگین روزانه 6 تن نسبت به روزهای قبل و عادی افزایش تناژ زباله داشته ایم .

این مدیر شهری خاطرنشان کرد: در یک ماهه رمضان امسال در مقایسه با مدت مشابه قبل با رشد 10درصدی زباله‌ها حجم زباله در سمنان به 101 تن رسیده است .

وی با اشاره به اینکه افزایش تناژ زباله در رمضان سال گذشته 91تن بود ادامه داد: با اشاره به افزایش 10 درصدی حجم زباله نسبت به ماه رمضان سال 96ضروری است درماه مبارک رمضان و برپایی سفره های افطاری و همچنین با مدیریت بر خرید‌های خود و تولید زباله کمتر می‌توانیم میزان حجم زباله روزانه را کاهش دهیم .

پیوندی با تاکید بر اینکه خرید به اندازه و کافی منجر به تولید زباله کمتر نیز می‌شود گفت: در همین راستا عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف در ضیافت‌های ماه رمضان ضرورتی انکار ناپذیر در راستای حفظ محیط زیست به حساب می‌آید .

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماندهای شهری شهرداری سمنان با تاکید بر جداسازی اصولی پسماندها در منازل، مساجد و هیات عزاداری ،رستوران‌ها و غذا‌خوری‌های موجود در سطح شهر اظهار داشت: همشهریان شهر اخلاق علاوه بر توجه بر موارد فوق، با انجام اقداماتی چون رطوبت گیری زباله ها و گذاشتن زباله ها در سطل زباله راس ساعت 20 شب در یک نوبت می توانند از تولید شیرابه و بوی نامتبوع جلوگیری کرده و یاریگر ما باشند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر