کد خبر: 911862
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
وزیر اقتصاد:
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: 80 درصد اطلاعات حساب‌های بانکی در اختیار سازمان مالیاتی است و برای 20 درصد باقی‌مانده پای کار هستیم تا دریافت شود.

جوان آنلاین: مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران در حاشیه آ‌یین بهره‌برداری از شش سامانه و خدمات الکترونیک وزارت امور اقتصادی و دارایی در رابطه با نوسانات ارزی روزهای اخیر و تأثیر آن روی قیمت کالاها و خدمات، اظهار داشت: مواد اولیه وارداتی به کشور به صورت مداوم رصد و کنترل می‌شود و با ارز 4200 تومان به آن اختصاص می‌یابد بنابراین نباید با افزایش قیمت روبه‌رو باشیم. بعضاً انعکاس افزایش قیمت‌ها بیشتر از کاهش قیمت کالاها است. 

وی  افزود: اگر خاطرتان باشد چند ماه پیش قیمت‌های واردات با ارز بالاتری انجام می‌شد اما اکنون که با ارز پایین‌تری نیز انجام می‌شود به تبع باید کاهش بیشتری به لحاظ قیمت وجود داشته باشد؛ خواهش می‌کنم آرامش بیشتری به مردم در این زمینه بدهیم و حتماً دولت وظیفه خود را انجام می‌دهد.

* نقل و انتقال ملک برون‌سپاری خواهد شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص طرح جامع مالیاتی به منظور شفافیت و ساده‌سازی پرداخت مالیات، گفت: این موضوع را با همکارانم پیگیری می‌کنیم. سازمان مالیاتی به خصوص وزارت ارتباطات سهم مهمی در همکاری‌ها دارند، یکی از موارد به طرح جامع مالیاتی بازمی‌گردد شاید برخی امور سهم زیادی در درآمدهای مالیاتی نداشته باشد اما با ارباب رجوع در ارتباط است.

کرباسیان ادامه دارد: موضوع نقل و انتقال ملک برون‌سپاری خواهد شد زیرا عوارض ساختمان توسط شهرداری اخذ می‌شود و هر سال بر اساس منطقه‌بندی عوارض از سوی شهرداری تعیین می‌شود؛ اینکه یک نفر بخواهد مالیات آن را بپردازد از دفاتر اسناد رسمی نامه دریافت می‌کند تا بدهی مالیاتی آن مشخص شود و پس از آن برای انتقال سند، مفاصا حساب مالیاتی باید دریافت کنیم. این موضوعات از سوی وزارت ارتباطات پیگیری شد تا نقل و انتقال املاک در محضرخانه‌ها و دفاتر رسمی انجام شود. 

وی در پاسخ به این سؤال فارس که چه زمانی نقل و انتقال املاک به دفترخانه‌ها منتقل می‌شود، گفت: طبق صورت‌جلسه‌ای که تنظیم شده 15 روزه قرار است  این کار اجرایی شود شاید در اول کار به لحاظ اینکه رویه در حال تغییر است با مشکلاتی روبه‌رو باشد اما روند آن بهبود خواهد یافت.

* ۹۰ درصد طرح جامع مالیاتی امسال محقق می‌شود

کرباسیان با بیان اینکه امسال اظهارنامه‌های مؤدیان مالیاتی به صورت الکترونیکی دریافت خواهد شد، تصریح کرد: با کارهایی که دنبال می‌شود امیدواریم بتوانیم جهش خوبی در زمینه نظام مالیاتی داشته باشیم. 

وی یادآور شد: بیش از 90 درصد طرح جامع مالیاتی امسال محقق خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه طبق ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم سازمان مالیات موظف به ایجاد پایگاه اطلاعات مالی و پولی از فعالان اقتصادی است که یکی از مباحث آن به حساب‌های بانکی بازمی‌گردد در این زمینه چه اقدامی صورت گرفته است، گفت: گزارشی که گرفته‌اند خوشبختانه 80 درصد نظام بانکی اطلاعات را داده‌اند؛ با توافقی که با بانک مرکزی انجام شده این اطلاعات را رصد کرده و به ما می‌دهد و امروز می‌توانم بگویم 80 درصد اطلاعات نظام بانکی در حال وصل شدن است و برخی از مؤسسات پولی هنوز اقدام نکرده‌اند که در دستور کار ما قرار دارد و از مکانیزم‌های نظارتی و کنترلی حتماً دنبال می‌کنیم تا سامانه به طور کامل کار خود را اجرایی کند.

کرباسیان در پاسخ به سؤال دیگر فارس مبنی بر  اینکه از 41 بانک و موسسه تنها دو بانک یا مؤسسه اطلاعات حساب‌های بانکی را به سازمان مالیاتی نداده‌اند، افزود: این 20 درصد بانک‌ها و مؤسسات پولی قطعاً مراودات و ارتباط با دولت دارند و پای کار خواهیم بود تا آنها نیز اطلاعات خود را بدهند. 

 

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مازندرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
اقاوزیر از روزی قیمت دار تک نرخی اعلام گرانی بیدادشد مگر نگفتید دلار به تولید گان می دهیم ارز فراوان است پس چر ا اول از همه خودروسازان گران کردنند مگر شما میوه مرغ گوشت تعویض روغن ماشین ویا خرید نمی کنید در یک ماه اخیر چه چیز را با نرخ ثابت خریدی ؟........
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار