کد خبر: 912247
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
با حمایت مسئولان استانی و سازمان شهرک‌های صنایع کوچک و بزرگ صادرات در سال ۹۶ به ۲۳۷میلیون دلار رسید که ۸۰ میلیون دلار آن از طریق خوشه‌های صنعتی انجام شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: خوشه‌های صنعتی فرصت‌ها و تهدید‌های برابری دارد به طوری که وقتی دولت تصمیمی اتخاذ می‌کند برای تمام آن‌ها یک فرصت و تهدید ایجاد می‌شود و به تبع آن فعالیت خوشه‌ها روی هم تأثیر دارد.
وی با اشاره به ۳۸ خوشه صنعتی در استان ادامه داد: خوشه‌هایی از قبیل: قطعات خودرو، مبلمان، آجیل و خشکبار تبریز، کشمش ملکان، بناب و مراغه از جمله خوشه‌های فعال استان هستند.
نیرومند با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه صنایع کوچک و متوسط در متن جامعه بوده و باعث اشتغالزایی می‌شوند، گفت: با توجه به سیاست‌گذاری انجام شده در راستای حمایت از خوشه‌های صنعتی، افزایش یک درصد بودجه به شهرک‌های صنعتی را ۵ درصد رسانده‌ایم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، صادرات ۹۰ میلیون دلاری صنایع کوچک و متوسط در سال ۹۵ را مورد اشاره قرار داد و افزود: با حمایت مسئولان استانی و سازمان شهرک‌های صنایع کوچک و بزرگ صادرات در سال ۹۶ به ۲۳۷میلیون دلار رسید که ۸۰ میلیون دلار آن از طریق خوشه‌های صنعتی انجام شده است.
وی ادامه داد: با حمایت استانداری آذربایجان‌شرقی و فعالیت بخش خصوصی، رتبه اول صادرات از طریق خوشه‌های صنعتی در کشور را کسب کرده‌ایم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار