کد خبر: 912386
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
حسین صفار هرندی:
به‌رغم بدعهدی‌های بی‌شمار طرف‌های غربی در برجام که اوج آن با اقدام یکجانبه امریکا در خروج از برجام به ثبت رسید، هنوز جریاناتی در داخل کشور هستند که همچنان امیدوار به دشمن، راه مذاکره و مصالحه با او را تئوریزه می‌کنند

به‌رغم بدعهدي‌هاي بی‌شمار طرف‌هاي غربي در برجام كه اوج آن با اقدام يكجانبه امريكا در خروج از برجام به ثبت رسيد، هنوز جرياناتي در داخل كشور هستند كه همچنان اميدوار به دشمن، راه مذاكره و مصالحه با او را تئوريزه مي‌كنند. اين خط را مي‌توان در رسانه‌هاي جريان غرب باور در چگونگي نگاه به مذاكرات دو روز پيش رهبر كره شمالي با رئيس جمهور امريکا جست‌وجو كرد.
روز گذشته جز معدودي از رسانه‌هاي اصلاحات كه نگاه محتاطانه‌اي به مذاكرات «اون» و « ترامپ» داشتند، طيف وسيعي از اين جريان رسانه‌اي تلاش كردند، اين مذاكرات و توافقي را كه در حد يك مانور تبليغاتي باقي مانده و جزيياتي از آن منتشر نشده، به عنوان الگويي در مواجهه جمهوري اسلامي با امريكا تئوريزه كنند. حال آنكه برجام به عنوان يك توافقنامه بین‌المللی كه بيش از دو سال وقت نظام جمهوري اسلامي صرف آن شد، از مسير مذاكره و ديپلماسي دنبال شد و با يك امضا به اين سرنوشت گرفتار شده است. بنابراين عطش مذاكره با دشمن بدعهدي به نام امريكا قابل درك نيست.
حسين صفار هرندي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز نگراني از همسويي اين رسانه‌ها با جريان خارجي معتقد است: امروز اين افراد دولتمردان ما را تحريك مي‌كنند كه قراردادي بدتر از آنچه در ارتباط با صنعت هسته‌اي منعقد شد و نتايج تلخ آن به كام ملت نشست، در موضوعات مختلف تكثير كنند. صفارهرندي كه در مراسم پنجاه و سومين سالگرد شهداي مؤتلفه اسلامي، سخن مي‌گفت: غيرت ديني و مكتبي، غيرت نسبت به مردم و مستضعفین و غيرت نسبت به ايران و استقلال ملي را از جمله خصوصيات بارز شهداي مؤتلفه اسلامي عنوان كرد و گفت: يكي از اعتراضات اين شهدا به رژيم پهلوي اين بود كه مي‌گفتند، رژيم با وضع قانون كاپيتولاسيون ما را به بردگي امريكا و دشمن خدا كشانده است و اين براي ما قابل تحمل نيست كه توسط استعمارگري همچون امريكا تحقير شويم. وي تأکید كرد: آن چيزي كه در مورد شهداي مؤتلفه اسلامي بايد هرسال با يكديگر مرور كنيم، خطي است كه آنها براي ما به يادگار گذاشتند و آن خط عدم سازش و تسليم نشدن در برابر زياده‌خواهي ظالمان عالم است. امروز مستكبران عالم نه تنها دست از زياده‌خواهي‌شان برنداشتند بلكه مطالبات بيشتري را هم نسبت به گذشته طلب مي‌كنند.
‌ تقاضاهاي امروز امريكا بدتر از كاپيتولاسيون است
صفار هرندي اظهار كرد: بدتر از كاپيتولاسيون، تقاضاهاي امروز امريكايي‌ها از ملت و دولتمردان ماست. اينكه شما حق نداريد بيشتر از يك تعداد مشخص سانتريفيوژ داشته باشيد؛ اين هم به نوعي يك كاپيتولاسيون محسوب مي‌شود. وي ادامه داد: امروز امريكايي‌ها به ما مي‌گويند كه شما نبايد براي دفاع از خودتان، از موشك‌هايي با برد بيش از چند صد كيلومتر استفاده كنيد، درحالي‌كه برخي كشورهاي مجاور ما، موشك‌هايي با برد بالاي 2000 كيلومتر دارند و هر روز هم بيش از گذشته توسط خود امريكا به امكانات نظامي جديدتري تجهيز مي‌شوند. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: چرا وقتي سعودي‌ها هر روز در حال مجهز شدن به سلاح‌هاي پيشرفته از سوي امريكا و غیر امریکا هستند، ما نبايد براي توازن قدرت هم شده، سلاح‌هايي به اندازه آنها داشته باشيم؟ اين مسائل خيلي ظالمانه‌تر از قانون كاپيتولاسيون در دوران دهه 40 است. صفار هرندي با بيان اينكه امريكايي‌ها ما را متهم به نقض حقوق بشر مي‌كنند، گفت: وقتي بررسي مي‌كنيم، مي‌بينيم چون يكي از مصاديق حقوق بشر امروز در دنياي غرب، حق همجنس‌بازي است و ما اجازه قانوني شدن آن را در كشورمان نمي‌دهيم، پس ناقض حقوق بشر هستيم. وي تأکید كرد: از سوي ديگر، ما را به حمايت از تروريسم متهم مي‌كنند. وقتي مي‌گوييم اين تروريست‌ها چه كساني هستند، آدرس رزمندگان فلسطيني را مي‌دهند كه چندين دهه است از حقوق اوليه خود محروم هستند و سرزمين مادري‌شان به اشغال درآمده است. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار كرد: فلسطينياني كه با سنگ از خود دفاع مي‌كنند، نزد امريكايي‌ها تروريست‌ محسوب مي‌شوند، اما آن خبيث كودك‌كش يا به تعبير رهبر انقلاب، شمر زمانه كه اعلام مي‌كند من فلان نقطه را با علم بر اينكه مي‌دانم دهها كودك آواره در همان نقطه توسط سازمان ملل نگهداري مي‌شوند هدف قرار مي‌دهم، تروريست به حساب نمي‌آيند.
‌ عده‌اي نسخه وابستگي پیچیده‌اند
صفار هرندي با بيان اينكه متأسفانه عده‌اي از ما توجيه‌گر قبيح‌ترين و وقيح‌ترين وقايع جهاني شده‌ايم، گفت: برخي روزنامه‌هاي داخلي ما براي همان خبيث كودك‌كش كف مي‌زنند و دفاع رزمندگان مقاومت از خودشان را تقبيح مي‌كنند. وي خاطرنشان كرد: اين افراد به روز قدس كه مي‌رسند، حتي يك عكس مناسب از راهپيمايي در صفحه اول روزنامه‌شان نمي‌گذارند و اگر عكسي را هم منتشر كنند، هدفشان حاشيه‌پردازي و انعكاس يك موضوع فرعي است. آنها يك مسئله جزئي را بزرگ مي‌كنند و بر سر جامعه انقلابي و نظام مي‌كوبند. صفارهرندي تصريح كرد: اين جماعت معتقدند شما بيخود خودتان را معطل استقلال كرديد. زماني يكي از اينها در روزنامه‌اي نوشته بود اين استقلالي كه شما به آن افتخار مي‌كنيد، در نقاط ديگر دنيا اصلاً خريدار ندارد و شما درواقع در مسابقه‌اي اول شديد كه يك دونده بيشتر ندارد. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: كساني كه يك مسئله ستوده شده‌اي به نام استقلال را این‌گونه به لجن مي‌كشند و مسخره مي‌كنند، نسخه‌هايي براي وابستگي كشور به بيگانه در آينده پيچيده‌اند. همسويي اينها با جريان خبيث خارجي يك نقطه نگران‌کننده است.
‌ تحريك به انعقاد قرارداد بدتر از برجام
وي با بيان اينكه دولتمردان و دستگاه ديپلماسي ما نبايد اجازه بدهند كساني كه قصد دارند زيرآب استقلال ملي را بزنند، در كشور میدان‌دار شوند، گفت: امروز اين افراد دولتمردان ما را تحريك مي‌كنند كه قراردادي بدتر از آنچه در ارتباط با صنعت هسته‌اي منعقد شد و نتايج تلخ آن به كام ملت نشست را در موضوعات مختلف تكثير كنند. صفارهرندي تأکید كرد: استدلال اين افراد براي توسعه این‌گونه قراردادها جلوگيري از وقوع جنگ است. اين مضحك‌ترين حرفي است كه از زبان اين عده بيان مي‌شود. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اينكه مي‌گويند بياييد خود را خلع سلاح كنيد تا جنگ نشود، از مسخره‌ترين حرف‌هايي است كه فقط عناصر كودن مي‌توانند آن را باور كنند. هر زمان يك ملت خلع سلاح شد تازه جنگ عليه او آغاز گرديد. امريكايي‌ها جنگي را عليه ملتي آغاز نكردند مگر مطمئن شدند آنها قدرت دفاع از خودشان را ندارند. وي خلع سلاح را مقدمه جنگ دانست نه مقدمه صلح، گفت: كساني كه مي‌خواهند عليه ما جنگ راه بیندازند، آنهايي هستند كه مي‌گويند برويد و بر سر نفوذ منطقه‌اي و قدرت دفاعي‌تان مذاكره كنيد. اينها مي‌خواهند كشور را به پاي جنگ بكشانند.
‌ قطعنامه 598 را پذيرفتيم و مورد هجوم قرار گرفتيم
صفارهرندي با اشاره به ماجراي پذيرش قطعنامه 598 در سال 67، اظهار كرد: شايد فكر كنيم جنگ تحميلي با پذيرش قطعنامه 598 به پايان رسيد درحالي كه پس از حدود دو ماه از قبول قطعنامه، عراق از جنوب حمله كرد و منافقين از غرب حمله كردند. ما قطعنامه را پذيرفتيم اما دشمن جنگ را ادامه داد. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأکید بر اينكه پايان جنگ بعد از اقدام انقلابي و جهادي مردمي صورت گرفت كه پشت سر امام خميني(ره) حركت كردند، گفت: جنگ‌هاي آينده نيز به همين ترتيب شكل مي‌گيرد و به همين صورت نيز تمام مي‌شود. وي در پايان خاطرنشان كرد: اميدوارم خداوند بصيرتي را كه شهداي انقلابي اين كشور در دهه 40 و دوران جنگ تحميلي و همچنين مدافعان حرم داشتند، به كساني عطا كند كه مي‌خواهد تيشه به ريشه استقلال ملي و آزادگي ملت ايران بزنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار