کد خبر: 912561
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از اعلام فراخوان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی در بین گروه‌های نمایشی استان خبر داد.
حسین مسگرانی با اشاره به محور‌های مورد تأکید دبیرخانه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان گفت: نگاه ویژه به حمایت از کالای ایرانی و اشتغال، مفاهیم عمیق اجتماعی مذهبی نهفته در آداب و رسوم، استفاده از مضامین بومی، اسطوره‌ها، داستان‌ها و ادبیات کهن مردم منطقه، ارائه طرح‌هایی که موجب تقویت برادری و همدلی ملی و قومی شود، نماز و نیایش، فرهنگ ایثار و شهادت از جمله محور‌های این دوره از جشنواره تئاتر استانی است.
وی افزود: در بخش اصلی که مسابقه تئاتر صحنه است، ستاد جشنواره صرفاً پذیرای نمایش‌هایی خواهد بود که از تاریخ ۱۰ مهرماه ۹۶ به بعد تولید شده و در هیچ جشنواره دیگری شرکت نداشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه آثار باتوجه به اجرای عموم و همچنین در حین اجرای عمومی توسط شورای باز بین جهت راه‌یابی به جشنواره ارزیابی می‌شوند، ادامه داد: آثاری که جهت شرکت در جشنواره اعلام آمادگی می‌کنند جهت اجرای عمومی مبلغ ۵ میلیون ریال کمک هزینه دریافت و پس از راه‌یابی به جشنواره تا سقف ۵ میلیون ریال مورد حمایت قرار خواهند گرفت به عبارتی گروه‌هایی که اثر نمایشی آنان به جشنواره راه پیدا می‌کنند در مجموع مبلغ ۱۰ میلیون ریال از سوی دبیرخانه کمک هزینه دریافت می‌کنند.
مسگرانی تصریح کرد: آثار برگزیده علاوه بر دریافت جوایز ویژه و راه‌یابی به مراحل بعدی در اجرای عمومی (مرکز استان و مرکز کشور) مورد حمایت انجمن هنر‌های نمایشی استان قرار می‌گیرند.
وی آخرین مهلت ارسال مدارک مورد نیاز و تکمیل فرم جشنواره که به منزله تقاضای شرکت در جشنواره است در هر کدام از بخش‌ها تا تاریخ دهم شهریور ماه ۹۷ اعلام کرد و گفت: مهلت شروع اجرای عمومی و بازبینی هم زمان نمایش‌ها در شهرستان‌ها، ۲۵ مرداد لغایت ۵ شهریور ماه ۹۷ است. وی زمان برگزاری جشنواره را ۱۴ لغایت ۱۶ شهریور ماه ۹۷ اعلام کرد و گفت: شرایط جشنواره با در نظر گرفتن تکمیل فرم تقاضا از سوی کارگردان، نمایش‌هایی که در ادوار گذشته جشنواره تئاتر استانی حضور داشته‌اند یا همان عوامل و ترکیب اجرایی مجاز به حضور در جشنواره نیستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان بلوچستان افزود: مدارک ارسالی باید به صورت کامل و در زمان مقرر به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شود در غیر این صورت ستاد برگزاری مسئولیتی در قبال آثاری که پس از زمان اعلام شده به دبیرخانه رسیده باشد، ندارد.
مسگرانی ادامه داد: چنانچه مواردی در فراخوان درج نشده باشد، موضوع از طریق استعلام علاقه‌مندان حضور در جشنواره و تصمیم ستاد برگزاری اعلام و اجرا می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار