کد خبر: 912907
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
مدیرکل امور مالیاتی استان البرز:
مجتبی تقوی در نشست خبری که در اداره کل امور مالیاتی استان البرز برگزار شد، بابیان اینکه البرز پایلوت شناسایی منابع مالی جدید مالیاتی است گفت : رسانه‌ها در تحقق اهداف اداره کل امور مالیاتی البرز طی یک سال گذشته بسیار مؤثر بوده‌اند.

وی بابیان اینکه رسانه‌ها در آگاهی بخشی به جامعه تأثیر به سزایی دارند، تصریح کرد: مردم باید بدانند که مالیات را برای چه می‌دهند و در کجا هزینه می‌شود که رسانه‌ها در این موضوع بسیار مؤثر هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز درآمد مالیاتی مستقیم سال گذشته استان را ۹ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال نیز درآمد ارزش‌افزوده در این سال بوده است که این میزان در مالیات مستقیم و در ارزش‌افزوده به ترتیب ۲۲ و ۲۳ درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش داشته است.

به گفته وی درآمد اداره کل امور مالیاتی استان البرز در دوماهه ابتدای سال جاری ۸۹۰ میلیارد ریال به‌صورت مستقیم و ۲۴۰ میلیارد ریال به‌صورت ارزش‌افزوده جمع‌آوری‌شده است و نسبت به همین مدت در سال گذشته بیش از ۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز بابیان اینکه شفاف‌سازی و اطمینان بخشی به جامعه از مهم‌ترین اهداف اداره کل امور مالیاتی این استان است، تصریح کرد: همچنین این اداره در راستای شناسایی دانه‌درشت‌ها اقدام کرده است و تاکنون ۹۰ میلیون تومان را تشخیص و در مراحل دادرسی مالیاتی قرار داده است‌.

وی بابیان اینکه اطلاعات دقیقی از دانه‌درشت‌ها در اداره کل امور مالیاتی استان البرز وجود دارد، خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مواجهه با این افراد، مراتب را با اداره کل امور مالیاتی استان البرز درمیان گذارند.

 

البرز پایلوت شناسایی منابع مالی جدید مالیاتی است

 

تقوی با بیان اینکه استان البرز به‌عنوان پایلوت شناسایی منابع مالی جدید مالیاتی طی دو سال گذشته در کشور مطرح‌شده است، عنوان کرد: بخشی از رشد مالیاتی در البرز به دلیل اجرای ماده ۱۱۰ شرکت‌هایی است که در استان فعالیت می‌کنند اما مالیات خود را به استان‌های دیگر مانند تهران پرداخت می‌کنند که در این راستا توانسته‌ایم بیش از ۲۶۰ پرونده واحد تولیدی و صنعتی را به استان برگردانیم.

به گفته وی به‌روزرسانی و شناسایی پرونده‌های جدید ازجمله اقداماتی بوده که طی دو سال گذشته توسط اداره کل امور مالیات البرز انجام‌شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز با بیان اینکه ۵۴۰ میلیارد ریال باهدف عمران و آبادانی از سوی این اداره به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان البرز مساعدت شده است، بیان کرد: همچنین بیش از یک‌صد برند ملی در استان وجود دارد که صادرکنندگان و تولیدکنندگان درصورتی‌که طلب مالیاتی دارند می‌توانند در یک ماه طلب خود را از اداره کل مالیات دریافت کنند.

به گفته وی در سال ۹۶ بیش از ۴ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مساعدت شده است که از این میان ۲ هزار  و ۹۰۰ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها بوده است.

تقوی افزود: افرادی که بدهی مالیاتی دارند نیز مساعدت‌هایی ازجمله تقسیط بدهی می‌شود.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه محرومیت از معافیت مالیاتی ۱۸۰ میلیون ریالی برای هریک از کسبه و جریمه ۳۰ درصدی عدم تسلیم اظهارنامه که غیرقابل بخشودگی است ازجمله مسائلی است که اگر اظهارنامه‌ها به‌موقع تسلیم نشود، ایجاد می‌شود، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی شرکت‌ها و مستقلات را تا پایان تیرماه اعلام کرد و گفت: از شرکت‌ها می‌خواهیم نسبت به تسلیم اظهارنامه‌ها اقدام کنند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار