کد خبر: 913117
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی:
"شکلات حوزه هنری آذربایجان غربی" به مرحله نهایی چهل و هشتمین جشنواره « جیفونی » ایتالیا رسید.

احد هوشمند رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: فیلم کوتاه داستانی «شکلات» از تولیدات حوزه هنری استان در ادامه موفقیتهای خود در عرصه های بین المللی به مرحله نهایی چهل و هشتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه کودک و نوجوان « جیفونی » ایتالیا رسید.

وی اظهار کرد: در این فیلم کوتاه که به کارگردانی « مهدی حیدری » و با ایفای نقش «حمیدرضا مصطفایی و پرور ضیا حسینی» طی مدت یکماه در روستای ولدیان خوی با فیلمبرداری محمد مستوفی در مدت 15 دقیقه تولید شده است داستان پسری هشت ساله به نام احمد به تصویر کشیده است.

هوشمند گفت: شکلات بیش از این نیز با حضور در بسیاری از جشنواره های معتبر داخلی و خارجی از جمله جشنواره فیلم رشد و جشنواره های «زیر و پلاس» روسیه، فیلم کودک کالیفرنیا، چفالوی ایتالیا، فیلم کودک بنگلادش اکران شده و جوایز متعددی را نیز کسب کرده است.

به گزارش جوان، جشنواره فیلم جیفونی ایتالیا بزرگترین و معتبرترین جشنواره فیلم و رویداد سینمایی کودکان و نوجوانان در جهان است که هرساله در دهکده کوچکی به نام جیفونی واله پیانا در نزدیکی سالرنو در جنوب ایتالیا از سال ۱۹۷۱.برگزار می‌ شود.

این جشنواره ویژه آثار مربوط به کودکان و نوجوانان است و برندگان خود را با نظر داورانی از کودکان و نوجوانان در پنج گروه سنی، انتخاب می‌کند. سالانه بیش از ۲۰۰۰ کودک و نوجوان در گروه‌های سنی بین ۳ تا ۲۱ سال، به داوری آثار بخش‌های گوناگون این جشنواره می ‌پردازند.

این دوره از جشنواره طی تاریخ ۲۰ تا ۲۸ جولای 2018 ( 29 تیر الی 8 مرداد ماه سال جاری ) در شهر جیفونی ایتالیا برگزار می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر