محمدجعفر محمدزاده، مدیر رادیو ایران جایگاه رادیو در میان مردم را مناسب عنوان کرد.
محمدزاده با اشاره به سابقه تأسیس این شبکه رادیویی و پوشش ۹۸ درصدی آن که از طریق فرستندههای موج کوتاه و متوسط، همچنین فضای اینترنتی قابل شنیده شدن است، رادیو ایران را رادیویی منحصر به فرد از جهت پوشش داخلی و خارجی دانست و تصریح کرد: تمام کسانی که به عنوان پیشکسوت از آنها یاد میشود، سابقهشان به همین رادیو برمیگردد. رادیو ایران در حال حاضر به صورت ۲۴ ساعت فعالیت و تقریباً ۲۰ ساعت تولید دارد که این مهم فرصتی برای رادیوست. بخشهای رسمی و اصلی خبر همچنین بیانات مقام معظم رهبری و رئیسجمهور از این رادیو پخش میشود. شش گروه برنامه سازی (دفاع مقدس، فرهنگ و اندیشه، دانش و اقتصاد، ورزش و تفریحات، معارف، جامعه و سیاسی) که هر کدام متولی بخشی از برنامههایی هستند با ۷۰ عنوان برنامه که در طول هفته فعالیت میکنند. مدیر رادیو ایران خاطر نشان کرد: بعضیها معتقدند رادیو نسبت به تلویزیون مخاطب کمتری دارد یا با آمدن فضای مجازی و تنوع در رسانهها رادیو دیگر مخاطب ندارد در صورتی که ما امروز به وضوح برایمان ملموس است اگر حرف حساب داشته باشیم، مخاطب وجود دارد اگر حرف حساب نداشته باشیم، مخاطب از ما گریزان است. محمدزاده با اشاره به دو فعالیت و پویش رادیو ایران «کمک به زندانیان خرد و غیرعمد» که در برنامه افطاری و «ثبتنام از خادمین افتخاری مساجد» که در برنامه ظهرگاهی «خانه دوست» صورت گرفته بود، گفت: برنامهسازان گروه معارف به سراغ زندانیها و مردم رفتند و از طریق پیامک خواستند که کمک صورت بگیرد. با وجودی که ما برای کمک مردم هیچ جایزهای در نظر نگرفتیم و صادقانه از مردم خواستیم که کمک کنند، قریب به ۲۰۰ میلیون تومان پول جمعآوری شد که این مهم نشان میدهد مردم به رسانهای که شفاف و صادق با آنها صحبت میکند، اعتماد دارند. حتی خیلیها تماس گرفتند که ما تعدای از زندانیها را آزاد میکنیم یا بورس تحصیلی بچهها را میدهیم. مدیر رادیو ایران با اشاره به اینکه در رسانه رادیو بازگشتی نسبت به مردم به سطح جامعه دیده میشود، تصریح کرد: در گذشته مردم از سر شب تا انتهای آن تلویزیون را روشن میکردند در صورتی که در حال حاضر حق انتخاب دارند. چنانچه برنامهسازان بتوانند هنر به خرج بدهند میتوانند مخاطب خود را حفظ کنند، چون در حال حاضر رادیو رسانه زندگی است و تلویزیون رسانه تفریح مردم به شمار میرود.