کد خبر: 913451
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از راه‌اندازی سرای گردشگری سالمندان برای نخستین بار در استان مرکزی خبر داد.
سیدمحمد حسینی گفت: گردشگری از جمله صنایعی است که پتانسیل زیادی برای ارائه خدمات و کسب منافع از مدخل سالمندان جامعه دارد؛ چرا که حجم قابل توجه افراد سالمند به واسطه تغییرات جمعیتی، انعطاف‌پذیری زمانی این افراد و اثبات این موضوع که افراد سالخورده نسبت به دیگر گروه‌های سنی احتیاج به تفریح و سفر دارند یک نگرش نوین را شکل داده که می‌توان از آن به عنوان گردشگری سالمندان یاد کرد.
وی افزود: توسعه گردشگری برای سالمندان نیازمند فراهم آوردن امکاناتی متناسب با ویژگی‌های این افراد است از این رو اداره کل با صدور مجوزی به منظور افزایش امید به زندگی و ایجاد نشاط در بین سالمندان، برای اولین بار با راه‌اندازی مجموعه‌ای تحت عنوان سرای گردشگری سالمندان در شهر داوودآباد اراک به دنبال خدمات‌رسانی به این قشر است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: این مجموعه با مساحت ۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال که شامل سالن پذیرایی، سوئیت، استخر، سالن بیلیارد، سالن آمفی تئاتر، فضای سبز، آلاچیق و آب نما است با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد در نیمه نخست سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.
حسینی بیان کرد: این اقدام برای نخستین بار در سطح استان مرکزی بوده و به طور قطع کم نمونه در کشور است. ما از سرمایه‌گذار‌هایی که با ایده نو وارد صنعت گردشگری می‌شوند استقبال می‌کنیم و آماده هرگونه همکاری با آن‌ها هستیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار