کد خبر: 913454
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ترانزیت و حمل و نقل از عوامل تأثیرگذار در توسعه استان به شمار می‌روند، گفت: بیش از ۹۰ درصد جابه‌جایی کالا‌ها از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود.
علی خانقایی افزود: با توجه به توسعه بندر چابهار و نقش بسزای آن در افزایش حمل و نقل جاده‌ای، تخفیفاتی برای ناوگان حمل و نقل افغان‌هایی که مقصدشان بندر چابهار باشد در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک استان و بهره بردن از ظرفیت‌های اقیانوسی و ریلی، کشور‌های همسایه به دنبال بهره بردن از این ظرفیت‌ها هستند.
خانقایی گفت: ظرفیت‌های استان سبب شده است تا در ماه‌های گذشته تجار کشور‌های پاکستان و افغانستان به سمت مرز‌های استان گرایش بیشتری داشته باشند و با توجه به قابلیت‌های ترانزیتی سیستان و بلوچستان در تلاش هستند از این ظرفیت‌ها بهترین استفاده را ببرند.
وی اظهار کرد: شناخت ظرفیت‌های استان برای تجار این دو کشور سبب شد از آبان ماه سال گذشته بیش از ۱۱۶ هزار تن گندم به افغانستان ترانزیت شود که این میزان حاصل ورود کشتی هندی حامل گندم افغانستان به بندر چابهار بود و با پهلوگیری کشتی این میزان گندم توسط هزار و ۸۶۶ کامیون ایرانی و ۲ هزار و ۸۷۲ کامیون افغان به این کشور ترانزیت شد.
این مسئول ادامه داد: تجار افغانستانی، بندر چابهار و راه‌اندازی مسیر ترانزیتی چابهار به میلک را فرصت مغتنمی برای صادرات کالا‌ها و اقلام کشاورزی می‌دانند و تمایل بیشتری به صادرات محموله‌هایشان از این مسیر به سمت کشور‌های هدف خود دارند که این فرصتی برای توسعه ترانزیت استان به شمار می‌ورد.
به گفته وی با افتتاح مرحله اول بندر شهید بهشتی چابهار ترانزیت در استان روند رو به رشدی خواهد داشت و استان در بخش ترانزیت، آینده روشنی را پیش رو دارد. بنابراین باید برای توسعه بنادر و افزایش ترانزیت استان برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مناسبی انجام شود.
وی بیان کرد: در کنار حمل گندم افغانستان توسط هزار و ۸۶۶ کامیون ایرانی در حوزه ترانزیت اقلام کشاورزی و پالیزی هم ۵۰۵ هزار و ۱۹۴ تن محصول به نقاط مختلف درون و برون کشوری ترانزیت شد که در این حوزه ۳۰ هزار تن کامیون انجام آن را بر عهده داشتند و این نشان می‌دهد توسعه ترانزیت می‌تواند برای افراد مختلف در صنوف مختلف اشتغالزایی به همراه داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار