کد خبر: 913506
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
۳ بازی تشریفاتی والیبال ایران در هفته پنجم لیگ ملت‌ها
والیبالیست‌های ایران برای دفاع از اعتبار والیبال کشورمان در تهران سه بازی تشریفاتی با حریفان خود برگزار می‌کنند و در نخستین رویارویی فردا با کره‌جنوبی مصاف می‌دهند.
شيوا نوروزی
والیبالیست‌های ایران برای دفاع از اعتبار والیبال کشورمان در تهران سه بازی تشریفاتی با حریفان خود برگزار می‌کنند و در نخستین رویارویی فردا با کره‌جنوبی مصاف می‌دهند. هفته پایانی لیگ ملت‌های والیبال از فردا آغاز می‌شود و سالن ۱۲ هزار نفری آزادی میزبان سه تیم کره‌جنوبی، آلمان و بلغارستان است. با شکست شاگردان کولاکوویچ مقابل امریکا امید‌ها برای صعود به مرحله پایانی رقابت‌ها رنگ باخت تا سه دیدار آخرمان جنبه تشریفاتی داشته باشد.
بلندقامتان کشورمان در این دوره از لیگ ملت‌ها در حالی از صعود به مرحله نهایی بازماندند که در پایان هفته چهارم رقابت‌ها در رده سیزدهم قرار گرفتند. تیم ایگور کولاکوویچ در ۱۲ بازی گذشته تنها چهار بار موفق به شکست حریفان شده است. با اینکه عدم صعود ایران به مرحله نهایی قطعی شده، اما ملی‌پوشان کشورمان کماکان تلاش می‌کنند تا در سه دیدار باقی مانده ضمن دفاع از اعتبار والیبال ایران جایگاه تیم ملی در جدول رده‌بندی را ارتقا دهند.

برد‌های بزرگ، باخت‌های عجیب

۱۶ تیم حاضر در این دوره از رقابت‌ها بهترین‌های والیبال جهان هستند، به ویژه اینکه بسیاری از آن‌ها از ابتدا با هدف صعود به دور نهایی و کسب عنوان قهرمانی پا به میدان گذاشتند. تیم ایران با شکست مقابل فرانسه کار خود را در لیگ ملت‌ها شروع کرد. غلبه بر استرالیا روحیه تیم را افزایش داد، اما برخلاف آنچه انتظار می‌رفت شاگردان کولاکوویچ مقابل ژاپنی‌ها تن به شکست ۳ بر یک دادند! باختی عجیب و دور از انتظار که انتقاد‌های زیادی را در پی داشت. شاگردان کولاکوویچ با غلبه بر آرژانتین دوباره انگیزه گرفتند، ولی دو شکست متوالی برابر ایتالیا و استرالیا کار بلندقامتان کشورمان را سخت کرد. با اینکه پیروزی قاطعانه برابر چین دور از انتظار نبود، اما والیبالیست‌های ایران در جدال با روسیه و برزیل هم تن به شکست داد. به‌رغم شانس کم تیم ملی ایران برای صعود به مرحله نهایی، ملی‌پوشان لهستان قهرمان جهان را ۳ بر صفر در شیکاگو از پیش‌رو برداشتند، اما با دو باخت آخر به صربستان و امریکا قصه صعود تیم والیبال ایران به مرحله بعد لیگ ملت‌ها هم به پایان رسید.

نبرد‌های خانگی

بازی در خانه و حمایت همه‌جانبه هواداران از تیم ملی روحیه ملی‌پوشان را افزایش می‌دهد. در هفته پایانی سه تیم کره‌جنوبی، بلغارستان و آلمان به ایران آمده‌اند تا با تیم ملی کشورمان روبه‌رو شوند. کره‌ای‌ها قعرنشین و ضعیف‌ترین تیم گروه محسوب می‌شوند. آلمان تیم رده دهمی است و بلغارستان نیز رده دوازدهم را در اختیار دارد. با توجه به شرایط جدول، این سه تیم شانسی برای صعود به مرحله بعد ندارند. انتظار می‌رود سرمربی تیم ملی در این سه بازی باقی مانده باز هم به جوانان میدان بدهد و از انگیزه زیاد آن‌ها استفاده کند.

اعتماد به جوانان

کارشناس والیبال ایران معتقد است کولاکوویچ باید در سه بازی باقی مانده به جوانان فرصت بیشتری بدهد. جبار قوچان‌نژاد در گفت‌وگو با مهر، خستگی روحی را یکی از دلایل افت عملکرد ملی‌پوشان خواند: «یکی از دلایل خستگی روحی و روانی بازیکنان و دلیل دیگر هم آمادگی جسمانی پایین آن‌ها بود. تیم ملی از نظر روحی و روانی آماده نبود. باید بعد از باخت شرایط را به حالت طبیعی برگردانیم. بعد از شکست تیم ملی مقابل ژاپن، شرایط طوری بود که تیم له شد. این باخت‌ها ممکن است برای هر تیمی پیش بیاید، بنابراین باید روی مسائل روحی و روانی خیلی کار شود. باید روی مسائل روحی و روانی تیم ملی کار شود تا تیمی باانگیزه و جنگنده در زمین حاضر شود. در بازی مقابل ژاپن هیچ همدلی و جنگندگی وجود نداشت.» قوچان‌نژاد بر میدان دادن به ملی‌پوشان جوان تأکید کرد: «دیر دست به کار شدیم. در بازی با تیم صربستان آن‌ها نیز از بازیکنان ذخیره خود در کنار اصلی‌ها استفاده کردند. هر جا که تیم جواب نمی‌گرفت باید از جوانان استفاده می‌کردیم. باید در سه بازی باقیمانده به جوانان اعتماد بیشتری کنیم و اجازه دهیم مقابل چشم مردم و در هیاهو بازی کنند. نمی‌شود که به دلیل ترس از باخت به آن‌ها بازی نداد. سه بازی در تهران داریم که هر کدام معادل ۲۰ جلسه تمرین، آن هم در حضور ۸ هزار هوادار است. باید به این جوانان فرصت بازی بیشتری بدهیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار