کد خبر: 913516
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس آگاهی ناجا در حاشیه این همایش درباره پرونده تجاوز به دختران در شهرستان ایرانشهر گفت: این پرونده بلافاصله بعد از وقوع شکایت یک آدم‌ربایی در دست بررسی پلیس قرار گرفت و مأموران پلیس‌آگاهی استان به آن ورود کردند و الان پرونده تحت رسیدگی در حوزه قضایی است و ما خوشبختانه مسلط به پرونده هستیم، اما باید گفت: آنچه درباره این اتفاق در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی عنوان می‌شود به این شکل نیست و ما تأیید نمی‌کنیم. وی در همین باره ادامه داد: باید برای همه موضوعات مستند قانونی داشته باشیم و تا مستند قانونی وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم جرمی را به شخصی منتسب کنیم.
رئیس پلیس آگاهی ناجا افزود: در مجموع باید توجه داشت یک‌سری شایعات در برخی از پرونده‌ها منتشر می‌شود که حتی ممکن است به متهم دستگیر شده انتساب داشته باشد، ولی تا مستندات قانونی در دست نباشد نمی‌توان این اتهامات را به دستگیر شدگان منتسب کرد؛ چراکه قبلاً مواردی را داشته‌ایم که فردی به ارتکاب به جرم و جنایتی اقرار داشته و حتی در بازسازی صحنه جرم نیز ریز به ریز صحنه را بازسازی کرده، ولی بعد از گذشت حدود یک‌ماه مجرم اصلی با مستندات قانونی کامل دستگیر شده است حالا اینکه چرا شخصی حاضر می‌شود به جای مجرم خود را جا بزند دلایل مختلفی دارد که احتمال دارد به خاطر کسب شهرت دست به این اعمال بزند. سردار مقیمی در ادامه با اشاره به افزایش سرقت از منازل طی سه‌ماه اخیر گفت: متأسفانه شاهد هستیم برخی از شهروندان در منازل خود مقدار زیادی طلا و ارز نگهداری می‌کنند که به خاطر همین موضوع سرقت از منازل افزایش یافته است و وقتی ما به آن منازل مراجعه و مشاهده می‌کنیم متأسفانه هیچ‌گونه سیستم امنیتی در این منازل وجود ندارد و حتی در بعضی موارد در ورودی آن‌ها خراب است.
به گفته وی مالباختگان طلا و ارز‌های خود را عمدتاً در مکان‌های خاص نگهداری می‌کنند که سارقان از آن اطلاع دارند، اما شاکی‌ها مدعی‌اند که سارقان دستگاه طلایاب دارند که این ادعا درست نیست. رئیس پلیس‌آگاهی ناجا با اشاره به اینکه سرقت خودرو برای پلیس به عنوان سرقت مادر محسوب می‌شود، گفت: چراکه سارقان پس از سرقت خودرو از آن در جرائم دیگر استفاده می‌کنند لذا این موضوع در اولویت ما قرار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار