کد خبر: 913530
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳
رئیس سازمان میراث فرهنگی:
علی اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از توسعه صنایع دستی به عنوان راهکار توسعه اشتغال و ایجاد درآمد ارزی نام برد.
محمد صادقی
علی اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از توسعه صنایع دستی به عنوان راهکار توسعه اشتغال و ایجاد درآمد ارزی نام برد.
مونسان که در مراسم گرامیداشت روز صنایع دستی، سخن می‌گفت، تأکید کرد: صنایع دستی ترکیب پیچیده‌ای از فنون عملی و علوم نظری است و علاوه بر این جایگاه ارزشمند، امروز نقش مهمی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای کشور ایفا می‌کند. وی با اشاره به ظرفیت بالای صنایع دستی در تولید فرصت شغلی، گفت: وقتی در طرح اشتغال روستایی بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد ریال به حوزه گردشگری و صنایع دستی تخصیص داده می‌شود، این یعنی مجلس و دولت به این جایگاه واقف هستند. مونسان گفت: صنایع دستی صنعت ارزانی است و ارزش افزوده بالایی دارد، این از مزیت‌های بزرگ ماست. سال گذشته بالغ بر ۲۸۱ میلیون دلار صادرات بدون در نظر گرفتن فرش زیورآلات داشتیم به علاوه اینکه بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار صادرات چمدانی در سال ۹۶ انجام شد که درمجموع بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار صادرات سال گذشته صنایع دستی بوده و به زعم ما این بازار ظرفیت این را دارد که تا ۲ میلیارد دلار افزایش پیدا کند. پویا محمودیان، سرپرست معاونت صنایع دستی، سازمان میراث فرهنگی نیز در این مراسم با بیان اینکه هر ساله مراسم روز جهانی صنایع دستی در ۲۰ خرداد ماه برگزار می‌شود، گفت: سه سالی می‌شود که به دلیل همزمانی روز و هفته جهانی صنایع دستی با ماه مبارک، حضور هنرمندان ساکن استان‌ها و شهرستان‌ها برای شرکت در نمایشگاه تهران میسر نیست، به همین دلیل باید صبر کنیم تا بتوانیم بعد از ماه رمضان مراسم در خوری برای این روز برگزار کنیم. محمودیان ابراز امیدواری کرد: به زودی اتاق فکر صنایع دستی شروع به کار می‌کند که حضور مدیران خوشنام صنایع دستی را در این مراسم به فال نیک می‌گیریم. ما در آینده نه چندان دور شاهد چند رویداد بین‌المللی صنایع دستی هستیم. در ادامه این مراسم از اثر فاخر صنایع دستی ساخت هنرمند قلمزن حافظ پرست رونمایی شد. این اثر ۸ هزار و ۳۰۰ گرم نقره دارد و دارای یک لایه بیرونی و یک لایه درونی است که ۱۵ گرم طلای ناب در آن به کار رفته و ساخت آن یک سال زمان برده است. در ادامه از حافظ پرست، پیشکسوت قلمزنی، شهره حقیقی، هنرمند جوان دارای خلق آثار هنر و تولید و حبیب آوران هنرمند جوان حوزه قلمزنی تقدیر شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار