کد خبر: 913678
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
امیر خانزادی:
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناو خارک در داخل بازسازی و قلب این مجموعه توسط متخصصان ایرانی نو شد که وضعیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته دارد.
به گزارش فارس، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به عملیاتی شدن ناو بالگردبر خارک، گفت: ناو خارک به نوعی بزرگ‌ترین ناو پشتیبانی غرب آسیا به شمار می‌رود که طی سال‌های گذشته برای تعمیرات اساسی از چرخه مأموریت خارج شده بود.
وی افزود: در این تعمیرات سیستم رانش و قسمت‌های زیرآبی آن در داک خشک قرار گرفت و همه آن‌ها توسط متخصصان داخلی تعمیر و نوسازی شد. خانزادی گفت: فرایند تعمیر رانش این شناور به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت زیرا خارک تنها شناور سامانه بخار است و فناوری پیچیده و ارزشمندی دارد که صنایع داخلی ما به آن دست یافته‌اند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در این پروژه، دیگ بخار شناور و اجزای مرتبط با آن تعویض و به طور کامل نو شده است و شناور خارک بعد از چند مرحله آزمایش ساحلی و دریایی، به همراه ناوگروه ۵۴ عازم خلیج عدن شد.
خانزادی ادامه داد: خارک یک شناور بزرگ، پایدار و مناسب برای مأموریت‌های دوردست در نیروی دریایی ارتش است و قطعاً اگر مأموریت اقیانوس اطلس در دستور کار قرار گیرد یکی از گزینه‌های اصلی ما اعزام ناو خارک است.
وی افزود: تعمیرات ناو خارک پیشگیرانه نبود و تعمیرات اساسی روی آن صورت گرفت و به دلیل اینکه فناوری این ناو در اختیار کشور سازنده یعنی انگلیس بود و آن‌ها هیچ امکاناتی را در اختیار ما قرار نمی‌دادند، صنایع داخلی و متخصصان نیروی دریایی ما به خوبی توانستند سیستم رانش بخار این شناور را تعمیر و نوسازی کنند. فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: ناو خارک در داخل بازسازی و قلب این مجموعه توسط متخصصان داخلی نو شد که وضعیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته دارد.
به گزارش فارس، ناو خارک با ۳۳ هزار تُن وزن، بزرگ‌ترین ناو لجستیک غرب آسیا محسوب می‌شود که بیش از پنج سال از شروع تعمیرات اساسی آن می‌گذرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار