کد خبر: 913712
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
دادستان کل کشور مطرح کرد
حجت‌الاسلام و‌المسلمین منتظری اظهار داشت: بزرگ‌ترین شاخص جمهوری اسلامی شاخص برقراری عدالت است، همانگونه که خداوند به موضوع ادای امانت و عدالت تأکید می‌کند.
دادستان کل کشور همزمان با آغاز هفته قوه‌قضائیه به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه به بیان عملکرد دستگاه قضایی پرداخت و گفت: در پوشش فعالیت‌های زیست‌محیطی بیشترین خیانت به امنیت کشور صورت گرفت.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین منتظری اظهار داشت: بزرگ‌ترین شاخص جمهوری اسلامی شاخص برقراری عدالت است، همانگونه که خداوند به موضوع ادای امانت و عدالت تأکید می‌کند.
دادستان کل کشور به برخی چالش‌های اساسی دستگاه قضایی اشاره کرد و با بیان این مطلب که اولین این چالش‌ها هجمه‌های فراوان و تخریب‌های گسترده‌ای است که در داخل و خارج از کشور علیه قوه‌قضائیه انجام می‌شود، تصریح کرد: موضع‌گیری‌ها و تبلیغات رسانه‌ای دشمنان علیه قوه‌قضائیه در فضای مجازی را نگاه کنید، احکام صادره نسبت به افراد خائن و دفاع از این مفسدان توسط دشمنان را مشاهده کنید، حمله دشمنان با شمشیر زنگ‌زده دفاع از حقوق بشر را که بر پیکر احکام قوه‌قضائیه وارد می‌شود، توجه کنید، همه نمونه‌هایی هستند که از گذشته تاکنون بوده‌اند و آخرین آن‌ها برخورد با عوامل جاسوسی دشمنان است که در پوشش فعالیت‌های محیط‌زیستی بیشترین خیانت‌ها را به امنیت کشور داشته‌اند.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین منتظری به نمونه دیگری از این هجمه‌ها اشاره کرد و گفت: برخورد دستگاه‌های تبلیغاتی خارج را با یک عنصر جانی که در ملأعام و با اتوبوس بین مأموران امنیت و خدمتگزاران مردم وارد شد و تعدادی از عزیزان ما را به شهادت رساند، ملاحظه کنید که چگونه به دفاع از او به صحنه آمدند و حتی مقامات بلندپایه امریکا به دفاع از او به سخن می‌پردازند.
دادستان کل کشور به هجمه‌های داخلی هم اشاره‌ای داشت و گفت: در داخل کشور هم نیز شاهد هستیم کسانی که خود مدت‌ها مسئولیت‌های مهم و گسترده‌ای داشته‌اند به بهانه‌های مختلف یا عده‌ای را دور خود جمع کرده یا با ایجاد کانال‌های اجتماعی به سخنرانی و پخش پیام می‌پردازند و انواع و اقسام نسبت‌ها و دروغ‌پردازی‌ها را رواج می‌دهند.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین منتظری خاطرنشان کرد: دومین چالش قوه‌قضائیه کثرت کار و سنگینی باری است که بر دوش قوه‌قضائیه گذاشته شده، ولی متناسب با آن ابزار و امکانات و نیروی انسانی در اختیار نیست.
وی در ادامه به آمار و ارقام هم اشاره‌ای کرد و گفت: در سال گذشته مجموعاً بیش از ۹ میلیون پرونده وارد دستگاه قضایی شد که ۶ میلیون آن در دادگستری و ۳میلیون در شورا‌های حل اختلاف بوده است. قوه‌قضائیه به خودی خود تولیدکننده پرونده نیست، بلکه مراجعات و مطالبات مردم است که قوه‌قضائیه باید پاسخگوی آن باشد.
وی با بیان اینکه چالش سوم دستگاه قضایی، نبود تناسب بین امکانات و انتظارات از دستگاه قضایی است، گفت: به موازات سنگینی کار و سختی کار، امکانات و اعتبارات بایسته و امکانات متناسب با این حجم از کار به قوه‌قضائیه که یک مجموعه حاکمیتی است، داده نشده و نمی‌شود.
این مقام عالی دستگاه قضایی در ادامه بیان کرد: حدود ۹۷۰ هزار ارتباط مردمی برای مشاوره در سال گذشته داشته‌ایم. مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضائیه بیش از ۵ میلیون مراجعه و ثبت‌نام داشته و از حدود ۴۵ میلیون ابلاغیه صادره حدود ۲۰ میلیون آن به صورت الکترونیکی بوده است.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین منتظری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دستگاه‌های نظارتی در قوه‌قضائیه به شدت نظارت بر اقدامات مجموعه خود را دنبال می‌کنند. بنده براساس وظیفه خود در دادستانی کل که وظیفه نظارت بر دادسرا‌های کل کشور را دارم، اعلام می‌کنم که یکی از بهترین را‌ه‌های نظارت این است که خود مردم اشکالات و ضعف‌ها را گزارش کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار