کد خبر: 914049
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
محمدرضا داورزنی و مهدی تاج

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص نتایج تیم‎های ملی فوتبال و الیبال صحبت کرد و گفت: به فکر سرمایه های ورزشی هستیم و فوتبال باعث شور و نشاط احتماعی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمد رضا داورزنی ضمن قدردانی از تیم ملی والیبال به خاطر حضور قدرتمندانه در لیگ ملت های والیبال گفت: این حضور قدرتمندانه در حالی برای کشورمان به دست می آید که تعدادی از ملی پوشان زیر ۱۹ سال و ۱۸ سال هستند و بسیار خوشحال هستم تا به این سرمایه های والیبال فرصت داده شد تا در این رقابتهای مهم حضور پیدا کنند.

وی افزود: اعضای تیم ملی کشورمان در مسابقات ۵ هفته حضور یافته اند و هر هفته سه مسابقه مهم را پشت سر گذاشته اند وتجربیات ارزنده ای کسب کرده اند و این اتفاق برای ما بسیار ارزنده تر از نتایج بازی ها است.

داورزنی اعتماد برای حضور جوانان در این سطح از مسابقات را به عنوان برنامه آینده والیبال ایران نام برد و افزود: آنچه را که شما هم اکنون شاهد هستید برنامه ریزی و سیاست گذاری فدراسیون برای رویدادهای بزرگتری چون المپیک ۲۰۲۰ و مسابقات جهانی است و این رقابت‌ها فرصت خوبی برای جوانان مان بود که در این سطح از رقابت‌ها حضور پیدا کنند هر چند که تعدادی از ملی پوشان مان در رده جوانان و نوجوانان به روی سکو رفته‌اند و دارای جایگاه جهانی هستند اما واقعیت این است که کار کردن در رده تیم ملی بزرگسالان کار بسیار سخت و متفاوتی است .

معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: به نظر من چیزی که می توانیم به آن ببالیم و افتخار کنیم نتیجه نیست بلکه حضور خوب و قدرتمندانه جوانان مان در این دوره از مسابقات است و من فکر می کنم مردم عزیزمان در مسابقات قهرمانی جهان که در شهریور ماه برگزار می شود شاهد یکی از بهترین مسابقات جهانی باشند و خواهند دید که جوانان ما چه بازی ارزشمندی را به نمایش خواهند گذاشت.

وی به نگرانی برخی از علاقمندان به ورزش والیبال اشاره کرد و افزود: خیلی ها گمان می کردند که در والیبال بحث پشتوانه سازی مورد توجه قرار نگرفته است، در حالی که با مشاهده این تیم، این دغدغه هم قطعا مرتفع شده است. خوشبختانه تیم ملی والیبال در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و در رده سنی جوانان و نوجوانان پشتوانه های خوبی آماده پیوستن به تیم ملی بزرگسالان برای رقابت‌های ۲۰۲۰ المپیک هستند چرا که والیبال ایران می خواهد از اعتبار و نام خود دفاع کند.

داورزنی همچنین در ادامه این موضوع را مورد توجه قرار داد که اساس برنامه ریزی در فدراسیونها است و ما در معاونت ورزش قهرمانی، نقش نظارتی و حمایتی را برعهده داریم.

وی گفت: ورزش کشور، هر جا که برنامه محور بوده به نتایج خوبی دست پیدا کرده است . برهمین اساس تمامی فدراسیون‌ها، برنامه های استراتژیک بلند مدت خود را اعلام کردند و بر مبنای این کارهای خود را به پیش می برند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای ادامه داد: بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی، المپیک ۲۰۲۰ را هدف گذاری کرده اند و حتی بعضا در بعضی از رشته ها یک نسل عقب تر هم روی نوجوانان کار می کنند تا در المپیک های بعدی با خیال راحت تری حضور پیدا کنند و معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای هم از این برنامه ها حمایت می کند تا آنها در اجرای برنامه هایشان مشکلی نداشته باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش جنبه دیگر اثرگذاری ورزش در جامعه را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: هدف ما برای شرکت در مسابقات، صرفا برد و باخت نیست. به عنوان مثال در جام جهانیکسی نبود که بگوید ما در این رقابت‌ها قهرمان خواهیم شد چنین ادعایی چندان منطقی نبود اما آنچه که در پایان هر بازی کشورمان شاهد بودیم فارغ از نتیجه، حضور قدرتمندانه و ارزشمند ملی پوشان کشورمان بود و شادی وصف ناپذیر مردمی که به خیابان‌ها آمدند.

داورزنی افزود: تیم ملی فوتبال کشورمان به قدری در جام جهانی روسیه خوب کار کرد که رهبر معظم انقلاب هم پیام تشکر صادر کردند. این نشان دهنده این است که به دور از نتیجه، به خاطر تلاش ملی پوشان مان به دلیل تلاش و جنگندگی شان تا آخرین دقایق در برابر تیم قهرمان جهان، مردم این مسابقه را همانند یک برد مورد تقدیر قرار دادند و نتیجه بازی ایران و اسپانیا هیچ‌چیزی از ارزش‌های ورزشکاران مان کم نکرد. 

معاون وزیر وزرزش گفت: نتایج تیم ملی فوتبال در این مسابقات نشاط اجتماعی، اتحاد و انسجام ملی را در کشور ایجاد کرد که شاید با میلیاردها تومان پول و صدها ساعت سرمایه گذاری نتوان به چنین آثار اجتماعی دست یافت.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به اظهار نظرهای نخست وزیر اسپانیا در خصوص بازی ایران اشاره کرد و افزود: وی در بخشی از سخنانش اعلام کرده است اگرچه تیم ما برنده شد اما آنچه که اهمیت دارد استفاده تیم و مردم ایران است و از تیم ایران به عنوان تیمی قابل احترام نام برد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه این نکته را نیز متذکر شد که در حوزه ورزش هیچ اتفاقی بدون برنامه ریزی محقق نمی‌شود. مطمئنا اگر درفوتبال، فوتسال، تکواندو، ووشو، وزنه برداری، کشتی و... در جایگاه خوبی قرار داریم حاصل برنامه مستمر، حمایت وزارت ورزش و جوانان، دولت تدبیر و امید و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: واقعیت این است دولت تدبیر و امید تمام قد در کنار ورزش ایستاده است و نمایندگان مجلس نیز از برنامه های توسعه ای وزارت خانه اعلام حمایت دارند و اینکه شما می بینید رئیس جمهوری دو بار با اعضای تیم فوتبال دیدار می کند همگی حلصل یک برنامه ریزی و ایجاد فضای حمایتی برای کسب نتایج بهتر است .

داورزنی افزود: برای دولت تدبیر و امید، ورزش مقوله ای بسیار مهم است و برای وزارت ورزش هم حضور موفق ورزشکاران در رویدادهای مهم ورزشی بسیار اهمیت دارد.

این مقام مسئول ایثارگری های ورزشکاران را یکی از دلایل توجه مخاطبان ورزش به تیم ملی فوتبال دانست و گفت: شما شاهد بودید در جریان بازی با مراکش امید ابراهیمی از ناحیه دنده دچار آسیب دیدگی شد اما تا آخرین لحظه مقاومت کرد. ابراهیمی برای برد و باخت چنین نجگید بلکه برای عزت ایران از جان و دل مایه گذاشت همه آنهایی که در مستطیل سبز ایستادند برای سربلندی کشورشان تلاش کردند.

معاون وزیر ورزش، ورزشکاران ایران را جوانانی غیرتمند و قابل اعتماد در شرایط حساس توصیف کرد و افزود: کار آنها هم به نوعی دفاع بود. درست است که شهدا کاری کردند که با هیچ چیزی قابل قیاس نیست اما اینکه در این شرایط حساس بین المللی ،ورزشکاران کشورمان از نام ایران دفاع کنند و باعث افتخار و غرور مردم این سرزمین شوند قابل تقدیر هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار