کد خبر: 914430
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: تقویت فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی – هنری سبب خواهد شد تا گرایش به ناهنجاری‌ها و بزه‌های اجتماعی نظیر مواد مخدر کاهش یابد.

 به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سیدناصر اسحاقی در همایش پیشگیری اولیه از اعتیاد در اردبیل اظهار کرد: با توجه به اهمیت اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر در این عرصه آنچه که مهم به نظر می‌رسد فراهم کردن زمینه شادی و سرزندگی مردم در جامعه با استفاده از برنامه‌های فرهنگی و هنری است که می‌تواند شرایط مناسبی را در سالم‌سازی فضای جامعه فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش و تنوع مواد مخدر و تبلیغات گسترده برای گرایش مردم به استفاده از این مواد هر چند به اشکال مختلف صورت می‌گیرد اما قطعا بسیاری از خانواده‌ها با تشخیص راه و مسیر درست سعی می‌کنند تا فرزندان و خانواده خود را از آلوده شدن در دامن اعتیاد و سایر بزه‌های اجتماعی دور نگهدارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل‌ نقش تربیتی خانواده‌ها را در این زمینه در کنار توجه به مولفه آگاهسازی افراد جامعه از خطرات و آسیب‌های اعتیاد یادآور شد و تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا خود خانواده‌ها با مراقبت و نظارت بیشتر به تربیت و تعالی فرزندان خود بها دهند.

در این جلسه یکی از کارشناسان حوزه پیشگیری بهزیستی به اهمیت ایجاد فضای شور و نشاط در جامعه به عنوان عامل تحریک کننده در دوری از معاصی و بزه‌ها اشاره کرد و گفت: ما باید پیشگیری اولیه را تحلیل فلسفی درستی کنیم تا با رفع عیب‌ها و نقص‌های خود مفاهیم درست را به نسل آینده انتقال دهیم.

ابوالفضل کبیری اظهار کرد: با شناخت علل اعتیاد که اغلب درونی محسوب می‌شود به راحتی می‌توان با تکیه بر عناصر آرامش‌بخش در سایه فعالیت‌های فرهنگی و هنری نظیر موسیقی، رفتن به سینما، دیدن یک فیلم و تئاتر خوب موثر و راهگشا خواهد بود.

وی عنصر تسلیم شدن را به عنوان یکی از عناصر موثر در دستیابی به موفقیت‌ها و توفیقات اجتماعی یاد و خاطرنشان کرد: این تسلیم شدن در برابر اراده الهی می‌تواند آرامش معنوی به همراه داشته باشد که قطعا این آرامش فراتر از آرامشی است که عده‌ای سعی می‌کنند به شکل تقلبی و از طریق مصرف موادمخدر به آن دست پیدا کنند.

در این مراسم برنامه‌های هنری و همچنین تئاتر با موضوع دوری از اعتیاد و آگاهی خانواده‌ها در این زمینه اجرا شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر