کد خبر: 914878
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
دادستان اسلامشهر :
یونس اسدی مقدم گفت : در طی سال گذشته 1126 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح شهرستان اسلامشهر کشف شده است .
محمدرضا عباسی

یونس اسدی مقدم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر  در نشستی با خبرنگاران ، که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزارشد ، اظهار داشت : در طی سال 96 مقدار 1126 کیلوگرم انواع موادمخدر  کشف  گردیده که در مقایسه با میزان موادی که در جامعه عرضه می شود بسیار ناچیز است .

اسدی مقدم افزود : در  3 ماهه نخست سالجاری نیز با تلاشهای مامورین انتظامی  مقدار 121 کیلوگرم    مواد مخدر نیز از قاچاقچیان خرده فروش کشف و  ضبط شده  است .

وی  با بیان اینکه  15 وزارتخانه  متولی مبارزه با  موادمخدر هستند ، تاکید کرد: ستاد عریض و طویل مبارزه با موادمخدر که با استفاده از بودجه های دولتی تشکیل شده، تاکنون چه اقداماتی موثری انجام داده است ؟ مواد مخدر در جامعه بیداد می کند.

دادستان  اسلامشهر ، تصریح کرد:  اگر یک هزارم  بودجه  ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به یک قرار گاه عملیاتی در اسلامشهر   پرداخت شود ، مصرف و توزیع مواد مخدر در اسلامشهر ریشه کن می شود .

وی با انتقاد از عملکرد برخی مسئولین گفت:چرا رانتهای  فروش شرکت حمل حمل و نقل بین المللی خلیج فارس  که به سمن بخس ، صاحب این شرکت شده و میلیاردها تومان  اختلاس کرده اند و باعث تضییع حقوق کارگران آن شده اند ، هیچ وقت مشخص نیست ؟  باید برای درمان مشکلات  در جامعه ریشه هارا  پیدا کرد.

  اسدی مقدم با  اشاره به اینکه  در بحث حقوق عامه نیاز به  همکاری و همراهی  اصحاب رسانه  و قلم داریم ،  بیان کرد: ضمن افزایش  اطاعات حقوقی اقشار مختلف در جامعه ، مدیران دستگاههای که  فاقد اطاعات حقوقی  از  وظایف مجموعه تحت امر خود ندارند ،  نباید مسئولیت قبول کنند و پشت میز بنشینند ، تصرف این میزها خیانت به جامعه است .

وی افزود: متاسفانه مردم درباره مشارکت  و انجام معاملات مالی  وعقد  قراردادهای  سرمایه گذاری   اطلاعاتی  حقوقی لازم را ندارند و  بدون توجه به عواقب کار  وارد این بازیها می شوند ودر دام افراد کلاهبردار شده و در نهایت سرمایه خود را از دست می دهند .

این مقام مسئول   با اشاره به  صدور اطلاعیه های  خرید و فروش زمین و... ، تاکید کرد:  خرید و فروش  زمینهای کشاورزی  در قالب   ایجاد باغچه  که توسط عده ای افراد سود جو  و در قالب شرکت تعاونی  انجام می شود ، یک کلاهبرداری و غیر قانونی است  و  بنده بعنوان مدعی العموم  این افراد را تحت تعقیب  قضایی قرار داده ام .

وی  گفت : براساس قانون حفظ اراضی کشاورزی هرگونه فنس کشی و دیوار کشی   ووتفکیک اراضی کشاورزی  ممنوع بوده و یک نوع کلاهبرداری است ، مردم باید بدانند که برای باید قبل از انجام هرگونه معامله و سرمایه گذاری  در این نوع اراضی  استعلامات لازم را از جهاد کشاورزی، شهرداری ، اوقاف و...   اخذ نمایند.

 دادستان  اسلامشهر  تاکید کرد: از تعاونی های مسکنی که اقدام به خرید فروش  اراضی کشاورزی  و اراضی دارای  صاحبان مشخص می کنند و با طی مراحل و ضوابط قانونی اقدام به تفکیک و فروش این نوع زمینها را می کنندو دارای فعالیتهای اقتصادی سالم  هستند ، حمایت می کنیم .

 اسدی مقدم با اشاره به مشکلات موجود در محور احمد آباد مستوفی  و وقوع تصادفات شدید در این محور ، خاطر نشان کرد:  در راستای احقاق حقوق شهروندان  ، عدم رعایت  موازین قانونی ،  تاکنون 9 فقره پرونده قضایی برعلیه اداره راهداری شهرستان اسلامشهر  تشکیل و رئیس  آن تحت تعقیب قرار گرفته است .

  انتهای پیام /  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر