کد خبر: 915406
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
وزیر کشور با تأکید بر تکذیب کشته شدن افراد در تجمعات خرمشهر عنوان کرد
وزیر کشور با اعلام اینکه در خرمشهر کسی کشته نشده است، گفت که طرح آبرسانی خرمشهر در سه سال گذشته اولویت بوده و پیمانکار طرح سپاه است که تلاش زیادی کرده و مطالبات خود را هم نگرفته است.
وزیر کشور با اعلام اینکه در خرمشهر کسی کشته نشده است، گفت که طرح آبرسانی خرمشهر در سه سال گذشته اولویت بوده و پیمانکار طرح سپاه است که تلاش زیادی کرده و مطالبات خود را هم نگرفته است. اما شاهد برخی تحرکات در خرمشهر بودیم. چرا در پنج روز مانده به افتتاح طرح این اعتراضات انجام می‌شود؟
به گزارش تسنیم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هر سه ماه بنای‌مان این است که در خدمت اصحاب رسانه باشیم. عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در ابتدای نشست خبری خود با اشاره به وضعیت کشور در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: معضلات اجتماعی از دو سال پیش به وزارت کشور واگذار شد. طبق گزارش‌هایی که به رئیس‌جمهور و رهبر انقلاب تقدیم کردیم، تلاش کردیم در عقب‌افتادگی‌های قبلی جبران‌هایی صورت گیرد، ضمن اینکه در رفع آسیب‌های اجتماعی گام برداریم.

در خرمشهر کسی کشته نشده است

وزیر کشور تصریح کرد: در زمینه سیاسی مشارکت مردم را مورد توجه قرار دادیم. برای اعتراض‌های مردم در چارچوب قانون مکان‌هایی تعیین و در دولت تصویب شد تا تجمعات و اعتراض‌های قانونی با حفظ امنیت و دوری از مزاحمت برای مردم محقق شود. وی در پاسخ به سؤالی پیرامون شایعات درباره کشته شدن تعدادی در اعتراضات خرمشهر اظهار داشت: هیچ موردی کشته نبود؛ شنبه شب یک مورد زخمی وجود داشته که به بیمارستان منتقل شده است. رحمانی‌فضلی ادامه داد: اعتراضات اگر در قالب مجوز‌های قانونی باشد، از نظر حقوقی مشکلی ندارد، اما اگر به کف خیابان بیاید و از دست افراد خارج شود موجب سوء‌استفاده و خدشه‌دار شدن امنیت عمومی می‌شود. نیروی انتظامی و قوه قضائیه در این زمینه وظایفی دارند که حتماً باید درباره آن پاسخگو باشند. باید این‌گونه اعتراضات را به‌سمت قانونی شدن هدایت کنیم.

توضیح وزیر کشور در مورد آسیب نیروی انتظامی به اموال مردم در تجمعات بازار

وی درباره نقش برخی جریان‌ها در تجمعات خیابانی گفت: طبق بررسی‌ها تاکنون به این نتیجه نرسیده‌ایم که گروه سیاسی خاص یا عده‌ای مشخص با ساماندهی و تشکیلات و برنامه‌ریزی مردم را برای حضور در خیابان تحریک کنند. رحمانی‌فضلی درباره شکستن شیشه مغازه‌ها در بازار تهران توسط نیروی انتظامی تصریح کرد: در جلسه شورای امنیت فرمانده نیروی انتظامی در این زمینه توضیح دادند که وقتی دنبال افرادی در تجمع تأثیرگذار بودیم، رفتیم تا آن‌ها را بازداشت کنیم، به سمت مغازه‌ها فرار می‌کردند، ناچار بودیم شیشه‌ها شکسته شود تا مأموریت انجام شود. وی مثال آتش‌نشانی را زد که وقتی در خانه قفل می‌شود، مجبور می‌شوند در را بشکنند. بنابراین علت این بوده، چه دلیلی دارد که نیروی انتظامی به اموال عمومی خسارت بزند؟ به برخی فیلم‌ها هم توجه نکنید به هرحال تاریخ مصرف آن‌ها گذشته هستند.

اعتراضات مردمی را به رسمیت می‌شناسیم

وزیر کشور افزود: سیاه‌نمایی، تخریب‌ها و تهمت‌ها موجب ناامیدی مردم می‌شود. جنگ روانی زیادی علیه کشورمان به راه افتاده است، بنابراین باید در داخل کشور با اتحاد و انسجام داخلی رضایت مردم را جلب کنیم. همه باید تلاش کنیم که جامعه را به نوعی هدایت کنیم که در برابر دشمن انفعال نداشته باشیم، البته این به معنای عدم مطالبه جامعه نیست، ما اعتراضات مردمی را به رسمیت می‌شماریم، چهار روز موضوع کامیون‌داران را داشتیم که برخی هم به اقدامات خلاف امنیت عمومی دست زدند ولی برخورد سختی نداشتیم و در پایان کامیون‌داران را اقناع کردیم.
وی با بیان اینکه فکر نکنیم دشمنان ما طرفدار حق، مردم و تأمین نیاز‌های مردم هستند، افزود: باید با پیگیری حل مشکلات و اقناع‌سازی، رضایت جامعه را به دست آوریم. در جلسه شورای امنیت کشور مطرح کردیم که باید همه زمینه‌هایی را که موجب نارضایتی مردم می‌شود احصا کرد تا قبل از آنکه این زمینه‌ها موجب اعتراضات مردم شود، مسائل رفع شود.

۵ روز مانده به افتتاح طرح آبرسانی خرمشهر شاهد تحرکات مشکوک هستیم

وزیر کشور درباره طرح آبرسانی خرمشهر نیز گفت: از سال ۷۱ طرح غدیر برای آبرسانی به خرمشهر مطرح شد، یعنی ۲۵ سال این طرح در دست اجرا بود که دولت در سه سال گذشته این موضوع را اولویت اول خود قرار داد و ۱۵ تیر این طرح به نتیجه می‌رسد. پیمانکار طرح هم سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیاست که در این زمینه خیلی تلاش کرد و هنوز بسیاری از مطالبات خود را دریافت نکرده است، اما شاهد برخی تحریک‌ها در خرمشهر بودیم. چرا در پنج روز مانده به افتتاح طرح این اعتراضات انجام می‌شود؟ به این دلیل که مردم اقناع نشدند، اینجا رسانه‌ها باید نقش ملی خود را برای اقناع مردم به کار گیرند.

توضیحات وزیر کشور درباره ویلای منتسب به وی

وی درباره تخریب ویلایی منسوب به وی در منطقه ساوجبلاغ گفت: اولاً فشند بوده نه فشم. بنده در فشند باغچه داشتم نه ویلا، خانه باغ ۹۷ متری بوده است. زمان حضور در صداوسیما با قسط خریدم، همان زمان نیز کسی که آن را به بنده فروخت، اطمینان داد غیرقانونی نیست. بدون احضاریه و حکم آن را تخریب کردند. بین آن همه مکان هم فقط این مکان ما را تخریب کردند.

آخرین اخبار درباره ماجرای تجاوز در ایرانشهر

رحمانی‌فضلی در خصوص آخرین اخبار ماجرای تجاوز در ایرانشهر و میزان دقیق قربانیان این حادثه نیز گفت: در کوتاه‌ترین فاصله کسی که از او شکایت شد بازداشت شد، ابتدا یک نفر و بعد سه نفر دستگیر شدند. دادستانی اعلام کرد کسانی که شکایت دارند شکایت خود را اعلام کنند. در این پرونده چهار نفر شکایت کردند. شکایت ۴۱ نفر حتماً کذب است. گزارش خواستم و گفتند شاکیان بیش از چهار نفر نشدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار