کد خبر: 916639
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
برای نخستین بار در اسلامشهر برگرار شد :
نخستین همایش منطقه ای دیابت ، چاقی و بیماریهای تیروئید در سطح شهرستان اسلامشهر از سوی سازمان نظام پزشکی شهرستان اسلامشهر برگزار شد .
محمدرضا عباسی

نخستین همایش منطقه ای  دیابت ، چاقی و بیماریهای تیروئید با  هدف کنترل  و کاهش  این بیماری در جامعه  ازسوی سازمان نظام پزشکی شهرستان اسلامشهر با همکاری سازمان فرهنگی  شهرداری  این شهر در محل  فرهنگسرای  استاد شهریار برگزار شد .

دکترداودعباسی معاون اجرایی سازمان نظام پزشکی اسلامشهرودبیرهمایش درگفتگویی با خیرنگاران ،اظهارکرد:نخستین همایش منطقه ای دیابت، چاقی وبیماریهای تیروئید با حضور پزشکان عمومی و متخصصین داخلی زنان وزایمان با هدف آشنایی ومعرفی آخرین روشهای درمانهای نوین بیماریهای دیابت،چاقی وتیروئید برگزارشد .

وی با تشریح برنامه های این همایش،افزود:این همایش که شامل پنل های سخنرانی وکارگاهی  بود آخرین روشهای ودستاوردهای نوین دردرمان بیماریهای دیابت وچاقی وتیروئید توسط اساتید برای  شرکت کنندگان درهمایش ارائه گردید .

عباسی تاکید کرد:با توجه به این برگزاری چنین همایشهایی شامل صرف هزینه های سنگینی وصرف وقت زیادی است وغالبا" درشهرهایی بزرگی مانند تهران،شیرازومشهد و...اجرا می شود،اساسا" در شهرهای کوچک ظرفیت وتوانایی برگزاری چنین همایشهایی وجود ندارد .

وی با اشاره به اینکه  برگزاری  چنین همایشهای  در شهرهای کوچک گاها" غیر ممکن است  ، افزود:ما برای نخستین بار  خواستیم ثابت کنیم که  می شود ، در شهرهای کوچکی مانند اسلامشهر(به نسبت تهران و شیرازو مشهد) همایشهای بزرگی را نیز  برگزار نمود.

عباسی  بیان کرد: به یاری خداوند وهمکاری ومشارکت دستگاهها توانستیم  نخستین همایش  دیابت ، چاقی و بیماریهای تیروئید را با حضورپزشکانی ازشهرهای اسلامشهر،رباط کریم ،بهارستان ،تهران و حتی از قم و کاشان برگزارشد واساتید بزرگواری ازدانشگاههای  مختلف داخلی وکشورهای خارجی  آخرین یافته ها و تحقیقات خود را بیان کردند .

وی با بیان این که این همایش باهمکاری دانشگاههای شهید بهشتی،علوم پزشکی تهران وایران برگزارگردید،تصریح کرد:دراین همایش دکترملبوس باف استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران وفوق تخصص غدد متابولیسم هم بعنوان دبیرعلمی همایش وهماهنگی بین اساتید وهمکاران را برعهده            د اشتند.

دبیر اجرای همایش بیان کرد: برگزاری همایش مردمی آشنایی با  دیابت ،  استقرار اتوبوس دیابت  و انجام  تستهای رایگان  دیابت و فشار خون و ارائه  خدمات مشاوره به مراجعه کنندگان  از دیگر برنامه های   جانبی این همایش  است .

وی با تاکید براینکه  آموزش دیبات فقط مخصوص پزشکان  نیست واقشار مختلف مردم هم باید تحت آموزش قرار گیرند ، افزود: اساسا" می گویند درمان دیابت کار تیمی است  و خود فرد دیابتی  نفر اصلی تیم  درمان است و یک فرد دیابتی زمانی می تواند نفر اصلی تیم درمانش باشد که  آموزش دیده وآگاه باشد  بیماریش  را بشناسد  و در روند درمانش نقش فعال داشته باشد.

عباسی گفت: با هماهنگی بعمل آمده ، درطی 2هفته آینده اتوبوس دیابت به مدت یک هفته در یکی از مناطق شهر اسلامشهر به مدئت یک هفته  مستقر خواهد شد و به عموم شهروندان خدمات ارائه خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه بالغ بر 450 میلیون نفر در دنیا  مبتلا به دیابت هستند ، بیان کرد: در حال حاضر بین 5تا6 میلیون نفر  بیمار میبتلا به دیابت  وجود دارد  و تقریبا " 2 برابر این  افراد هم درمعرض خطر ابتلا قرار دارند و در دنیا از هر 11 نفر یک دیابتی  است  و در بیت سال آینده از هر 10 نفر یک فرد مبتلا به دیابت  خواهد بود .

دبیر همایش دیابت دراسلامشهر ، تاکید کرد: براساس آماری که داریم ،  در کشورما ، 11درصد حمعیت بزرگسال مبتلا به  دیابت هستند که  ، در شهرستان اسلامشر و تهران این میزان به 14 درصد   می رسد .

وی تصریح کرد: تغییرسبک زندگی درشهرهای که بطورناگهانی اتفاق افتاده واززندگی پرتحرک روستایی به زندگی شهرنشینی تبدیل شده کاهش تحرک  افراد و افزایش استرس وتغذیه نامناسب و... باعث افزایش آمارابتلا به بیماری دیابت شده است که باید نگران افزایش این روند بود .

عباسی خاطرنشان کرد:استفاده زیاد ازفست فودها وغذاهای فست فودی،مصرف قلیان وسیگاراز دیگرعوامل شایع درابتلا به بیماری دیابت است که باید برای پیشگیری ازابتلا به این بیماری با افزایش اقدامات آموزشی ،نوعی فرهنگ سازی درجامعه ازسوی دستگاههای متولی و ... انجام شود .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر