کد خبر: 916842
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
همزمان با سالروز قیام مسجد گوهرشاد؛
برگزاری مراسم ویژه روز عفاف و حجاب در حرم رضوی، برپایی کارگاه‌های آموزشی مهدالرضا(ع) در جوار بارگاه امام رضا (ع) و حضور 400 نفر در طرح طلبه مربی آستان قدس رضوی اخبار این آستانه هستند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسللامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با واقعه تاریخی قیام مسجد جامع گوهرشاد، مراسم ویژه روز عفاف و حجاب در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام جلال حسینی اظهارکرد: این مراسم 21 تیرماه از ساعت 9 الی 11 با سخنرانی حجت‌الاسلام رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد برگزار می‌شود.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: یادآوری سرکوب قیام مردم متدین مشهد علیه قانون کشف حجاب رضاخانی و بزرگداشت یاد و خاطره  و به خاک و خون کشیده شدن صدها مرد و زن واقعه مسجد مسجد گوهر شاد، از جمله اهداف برگزاری مراسم روز ملی حجاب و عفاف است.

برپایی کارگاه‌های آموزشی مهدالرضا(ع) در جوار بارگاه امام رضا (ع)

دارالقرآن‌الکریم آستان قدس رضوی کارگاه مهدالرضا(ع) ویژه کودکان و خردسالان را در هفته جاری در جوار بارگاه منور ثامن‌الحجج(ع) برپا می‌کند.

رئیس اداره آموزش علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی گفت: کارگاه آموزشی مهدالرضا(ع) در هفته جاری همه روزه از ساعت 8 تا 13:15 و از ساعت 16 تا 20 در اتاق 18 در دارالقرآن‌الکریم حرم رضوی برپا می‌شود.

مهدی لسانی با اشاره به عناوین آموزشی مهدالرضا(ع)تصریح کرد: این کارگاه‌ها شامل نیایش، نماز، وضو، قصه معصومین(ع)، حفظ سوره، نمایش عروسکی، کاردستی، فعالیت گروهی، شعر، سرود و پویانمایی است.

کارگاه آموزشی پرسشگری با موضوع حرم مطهر رضوی برگزار شد

به همت موسسه خدمات مشاورای،جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی کارگاه آموزشی پرسشگری با موضوع حرم رضوی برگزار شد.

این کارگاه با هدف ارتقای سطح کیفی پژوهش ها و دستیابی به تیم مطلوب پرسشگری در حوزه پژوهش موسسه و به مناسبت هفته جوان تحت عنوان آموزش پرسشگران جوان انجام شد، تا آموزش های مورد نیاز در سطوح عمومی و اختصاصی حوزه حرم مطهر به پرسشگران ارائه شود.

حضور 400 نفر در طرح طلبه مربی آستان قدس رضوی

بیش از 400 نفر طلبه آقا و خانم در طرح طلبه مربی که ویژه طلبه های جوان زیر 30 سال است و توسط شبکه جوانان رضوی برگزار می شود، حضور دارند.

طلبه مربی ها در سه سطح در قالب حوزه روانشناسی، مسائل تربیتی و مسائل دینی دوره های آموزشی خود را آغاز می کنند.

همچنین فعالیت های تربیتی برای جوانان علاقه مند در این عرصه از جمله برنامه های مهم شبکه جوانان رضوی است.

گفتنی است طرح طلبه مربی از 23 تیر ماه آغاز وتا شهریورماه 91ادامه دارد.

ایجاد بناهای ماندگار با مقاوم‌ترین مصالح اولویت آستان قدس رضوی

رئیس هیئت مدیره سازمان اقتصادی رضوی گفت: کار با کیفیت با استفاده از بهترین و زیباترین طراحی و مقاوم‌ترین مصالح همواره اولویت فعالیت‌های ساختمانی مجموعه آستان قدس رضوی بوده است.

مهدی عزیزیان با اشاره به معماری بی‌نظیر حرم مطهر رضوی اظهار داشت:ضرورت توسعه حرم مطهر رضوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی امروز مشاهده می‌شود و بناهای جدید حرم مطهر مانند رواق دارالحجه(عج)،رواق امام خمینی(ره) و صحن جامع رضوی حاصل این نگاه و اندیشه است.

وی استفاده از مصالح مقاوم و فناوری های نوین را برای احداث بناهای ماندگار ضروری دانست و تصریح کرد: اگر میانگین عمر ساختمان پائین باشد، در این صورت منابع و ثروت عمومی کشور به هدر خواهد رفت.

بهبود فضای کسب و کار جزء با توسعه صنعتی میسر نیست

مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی گفت: برای بهبود فضای کسب و کار و توسعه اقتصادی بایستی به توسعه صنعتی به عنوان اولویتی تأثیرگذار نگریست.

مهدی عزیزیان گفت: امروز حل مشکلات صنعتی، همکاری و همفکری همه‌ اجزاء خانواده صنعت اعم از سیاستگذاران و مسئولان، جامعه دانشگاهی، کارآفرینان و بخش خصوصی را در پیوندی نزدیک می‌طلبد.

وی تصریح کرد: سازمان اقتصادی رضوی، به عنوان بزرگترین هلدینگ اقتصادی در شرق کشور همواره با بررسی شرایط و پیچیدگی عوامل مؤثر بر فعالیت‌های اقتصادی، در پی طراحی و تدوین برنامه‌های راهبردی برای دستیابی به اهداف مطلوب سازمان بوده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار