کد خبر: 917368
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختياري:
حجت الاسلام و المسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان، در دیدار جمعی از بانوان بسیجی استان به مناسبت هفته عفاف و حجاب، گفت: این ایام و این مناسبت بسیار اساسی و کلیدی را گرامی می داریم که در پی یک جنایت فجیع صورت گرفت، جنایتی که روی جنایتکاران را سیاه کرد اما تاریخ و نسل مؤمن را به خود آورد، جنایتی که آن ها با هدف پلید خودشان دنبال کردند اما کاملا نتیجه عکس گرفتند؛آن ها به مسجد گوهر شاد، به هواداران حجاب، به مدافعین این امر اساسی و کلیدی پروردگار، این امر زیبای قرآنی و پناه آورندگان به مضجع نورانی حضرت ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا(ع) هجوم آوردند.
حمیرا رحیمی

 امام جمعه شهرکرد افزود: این ها آمدند تا از این امر زیبا دفاع کنند و آن ها در اوج خباثت و شرارت هجوم آوردند با این خیال واهی که با خدا بجنگند، با قرآن بجنگند، با امر دین و نور الهی بجنگند، «يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّه... »(سوره توبه آیه 32)، این ها خیال می کنند با فُوت دهانشان می توانند نور خدا را خاموش کنند، این ها خیال می کنند با اینکه جمعی را به خاک و خون بکشانند و هجمه و حمله و خفقان و دیکتاتوری حاکم کنند، چادر از سر زنان در کوچه و خیابان، در سراسر کشور بِکِشند، می توانند حکم خدا را زیر پا بگذارند؛ خیال می کنند با این فوت های دهانشان می توانند با نور الهی بجنگند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: این نمونه و ده ها و صدها از این نمونه در طول تاریخ حاکی از آن است که این ها به هیچ جا نرسیدند؛ این نمونه 21 تیر که 83 سال قبل بود و ده ها و صدها از این نمونه که مستکبرین، طواغیت، فرعونیان، نمرودیان، شدادیان و مقابله کنندگان با انبیا الهی، آن هایی که صف کشیدند، ابوسفیان ها در مقابل وجود نازنین پیامبر اکرم(ص)، بنی امیه ها و بنی عباس ها تمام تلاششان را به کار گرفتند تا با احکام پروردگار بجنگند، شما نتیجه اش را می بینید.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: این ها با تمام توانشان، با عِده و عُده، با هرچه داشتند به میدان آمدند ولی اراده الهی غیر از آن بود، البته در یک جاهایی، در یک اهدافی، در یک گوشه هایی، در یک مقاطعی و در یک نسل هایی ممکن است پیش برده باشند اما نمی توانند با فطرت انسان ها بجنگند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: شما همان زنی را هم که به بدترین وضع در جامعه ظاهر می شود، اگر به فطرتش مراجعه کنید و از فطرتش سوال بکنید، می گوید حجاب؛ ظاهرش غیر از آن را می گوید اما اگر از فطرتش، از نهادش و از درونش سوال بکنید، می گوید عفاف، می گوید پاکدامنی، می گوید پوشش، این امری فطری است که خداوند در وجود انسان ها نهادینه کرده است.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: امروز در جهان غرب می بینید که در میان طبقاتی از بشر برهنگی را به اوج رسانده اند و به این برهنگی هم می بالند و نامش را تساوی زن و مرد و احیای حقوق زن می گذارند اما خودشان هم می دانند، همان خانم هایی هم که اسیر این طعمه خطرناک و این سم مهلک شده اند، خودشان می دانند که راهشان راه خطاست و امروز آرام آرام جهان غرب دارد به این فاجعه پی می برد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: آن هایی که با این فرهنگ در این میدان آمدند و به اصطلاح خودشان، آزادی زن و تساوی زن و مرد و این الفاظ فریبنده را به کار بردند تا بتوانند آن فرهنگ شیطانی خودشان را حاکم کنند، الان آرام آرام دارد تیرشان به سنگ می خورد و آرام آرام دارند می فهمند که بشر را به سمت ناکجا آباد می برند و دارند جامعه زنان را تباه می کنند، نه تنها جامعه زنان، که دارند جامعه بشریت را تباه می کنند، امروز دارند این را می فهمند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: بنابراین مسئله حجاب یک مسئله قشری نیست، یک مسئله صنفی نیست، یک مسئله طیفی نیست، یک مسئله فطری است؛ مسئله فطری یک مسئله همگانی است، آنچه را که خدای تبارک و تعالی جز فطرت انسان ها قرار داده همگانی است؛ هیچ انسانی نیست که از این امر مستثنی باشد؛ امور فطری اینگونه است.

 امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: فطرت یعنی ساختار انسان، یعنی وجود انسان و نهادینه شدن در ذات انسان، این ها فطری است و حجاب از آن هاست، عفاف از آن هاست، پوشش و احساس پوشش و ضرورت پوشش از آن هاست.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: شما می بینید که این فطرت در جریان حضرت آدم و حوا خودش را نشان می دهد؛ وقتی آن خطا صورت می گیرد و به آن درخت نزدیک می شوند و به نوعی برهنه می شوند، بلافاصله آدم و حوا فطرتشان به قَلَیان و جوشش می آید و شرم همه وجودشان را می گیرد و با برگ درختان خودشان را می پوشانند؛ این چیست؟ این همان فطرت است، این همان امر نهادینه شده در وجود انسان هاست، از اولین انسان(حضرت آدم)، اولین زن(حضرت حوا) تا آخرین زنی که از دنیا می رود، همه و همه پوشش را می پسندند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: نوع پوشش ها مختلف است، بحث بر نوع پوشش نیست، اصل پوشش و اصل مرزبندی ها در این جهت یک امر فطری و خیلی مهم است؛ شما خواهران به خودتان ببالید که دارید از یک فرهنگی که خداوند آن را جز ذات همه زن ها قرار داده است، از فرهنگی که الهی و توحیدی است و جز برنامه همه انبیا قرار داده شده و جزء ذات هم ادیان قرار داده است،  دفاع می کنید.

 حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: فقط شما نیستید که می گویید حجاب و عفاف، فقط انقلاب نیست که می گوید عفاف و حجاب، فقط اسلام نیست که می گوید حجاب و عفاف، نه، ادیان وحی، همه مکاتب آسمانی و فطرت همه انسان ها عفاف و حجاب را فریاد می زنند؛ این را برای این گفتم که قدر کارتان را بیش از آنچه که هست بدانید و بیش از این ها به کاری که دارید انجام می دانید، باور عمیق پیدا بکنید و از اینکه یک عده ای نمی خواهند و با شما مقابله می کند و تلاش می کنند و چادرها را از سر برمی‌دارند، انواع لباس ها، انواع مدل ها و انواع خودنمایی ها را در جامعه به وجود می آورند سست نشوید؛ اینها شما را سست نکند، اشتباه از آن هاست،  درست از آنِ شماست، راه غلط را آن ها می روند و راه صحیح را شما می روید.

امام جمعه شهرکرد افزود: متاسفانه گاهی خود ما هم متزلزل می شویم و می گوییم نکند ما داریم اشتباه می رویم؛ نه، اشتباه را آن خانمی دارد دنبال می کند که با حیا و عفاف و حجاب می جنگند و مبارزه می کند، آن که دفاع می کند(چه عملاً و چه لساناً)، او دارد در مسیر درست انسانیت قدم برمی دارد، در مسیر فطرت قدم بر می دارد، در مسیر وحی و مکاتب آسمانی قدم برمی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه خود شما خانم ها در این عرصه میدان دار باشید؛ این خیلی مهم است؛ اینکه خود بانوان در این عرصه فعال باشند؛ البته می دانید حجاب فقط مختص بانوان نیست، البته مختصات حجاب بانوان با مختصات حجاب آقایان متفاوت است و شکی در این وجود ندارد اما حجاب هم برای مرد و هم برای زن، هر کدام با مختصات خودشان از ضرورت هاست.

نماینده ولی فقیه دراستان تاکید کرد: اینکه زن از حجاب با مختصات خودش دفاع بکند مهم است و اینکه مرد از مختصات حجاب زن دفاع بکند شاید خیلی مطلوب نباشد، اینکه مرد بیاید بگوید زن باید این چنین باشد شاید خیلی مطلوب نباشد اما اینکه خود زن به این باور فطری و به این باور ایمانی و وحیانی رسیده باشد و در این وادی قرار بگیرد و دفاع بکند، این خیلی مهم است.

 حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: من با تمام وجودم این حرکت شما را تحسین می کنم، این کار بسیار زیبای شما را، این تلاش گسترده شما را، چه در پارک ها، چه در میادین، چه در کوچه و خیابان، چه در بازار، چه در خانه، چه در خانواده، چه در مدرسه و چه در دانشگاه تحسین می کنم و این مطالبه جدی که داشتید، در همه مقاطع، صدا وسیما، آموزش و پرورش، دانشگاه و ...، تربیون ها، نماز های جمعه و جماعت و معابر، همه و همه تلاش کنند این فرهنگ و این مطالبه شما از جامعه تحقق یابد؛ این بسیار مهم است؛ این کمرنگ نشود، اینکه خود شما پیش قدم و پیش گام باشید و مطالبه کنید، این از نکات بسیار مهم و ضروری است.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: ما کنگره 7 هزار زن شهید را برگزار کردیم، 7 هزار زن شهید که قطعا در طول تاریخ زنان مبارز، زنان مجاهد و زنان تلاشگر در این عرصه که نمی شود احصا کرد و به شمارش آورد؛ این ها بیانگر چیست؟ این حضور زنانه و مقتدرانه، این حضور زنانه و مومنانه در عرصه جهاد، در عرصه شهادت، ایثار، برای آنکه زن آنگونه که خداوند می خواهد بماند و پرورش پیدا بکند و نقش خودش را ایفا بکند و مرد هم آنگونه که خداوند می خواهد؛ خلط در این وظایف به وجود نیاید.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه اظهار کرد: این بحث تساوی زن و مرد که گفته می شود و بعضی ها غلط می روند، همین است؛ تساوی از نظر انسان، بله، هیچ تردیدی وجود ندارد که زن و مرد از نظر انسانی مساوی هستند اما از نظر مختصات یکی نیستند، از نظر وظائف یکی نیستند، از نظر ویژگی ها و آن نقشی که باید در جامعه بیافرینند، این ها کاملاً متفاوتند؛ آن کسی که بخواهد بگوید در همه عرصه ها زن و مرد مساوی اند، نه زن را شناخته است و نه مرد را ، نه وحی را شناخته و نه مکتب انبیا را شناخته و به خطا می رود.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: مختصات انسان ها با هم متفاوت اند، این که خود بانوان در این عرصه جهاد بکنند و 7 هزار شهید در یک مقطع تقدیم بکنند و طول دوران، خارج از احصا شهید تقدیم کرده باشند و مجاهدانه و فعال در این عرصه ورود داشته باشند، برای صیانت از جامعه زنان، صیانت از این قشر خیلی مهم است؛ این الگوی بسیار مهمی برای شما است که الحمدلله الگو گرفته اید و در این عرصه به فضل پروردگار ورود پیدا کرده اید و دارید کار می کنید.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه توصیه کرد: خواهران گرامی، امروز در کنار همه این مجاهدت ها و در کنار همه این شهادت طلبی و ایثار و همه فعالیت ها، روحیه انقلابی هم لازم است؛ امروز باید همه این ها با روحیه انقلابی پیش برود، این مطالبه رهبر معظم انقلاب و ولی امر مسلمین از ماست که در این عرصه هم با روحیه انقلابی پیش برویم، مبادا آن حالت انقلابی از ما گرفته بشود.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: بارها مختصات انقلابی بودن گفته شده است و ان شاءالله امسال بحث بیست و چهار روزه طرح تقویت مبانی اعتقادی مان هم همین انقلابی بودن، بایدها و نبایدهاست که از ضرورت های مهم جامعه ما، جامعه زنان، جامعه مردان، جامعه جوانان و طبقات مختلف است؛ این بایدها و نبایدها مورد توجه قرار بگیرد؛ این انقلابی به معنای واقعی تبیین بشود؛ این یک ضرورت است، مبادا این روحیه را از ما بگیرند، مبادا ما را به رکود و بی تفاوتی، آرام آرام حرکت کردن و خروجی کار را ندیدن، مجاهدانه در این عرصه ورود نداشتن و خدای نخواسته انگیزه ها را از ما بگیرند؛ انقلابی نبودن یعنی بی انگیزه، انقلابی بودن یعنی با انگیزه، با ایمان، با تعهد، با جدیت و تلاش؛ این هم از ضرورت هایی است که بحمدلله شما به خوبی به آن توجه دارید و در این عرصه هم ورود جدی دارید که من به نوبه خودم تقدیر و تشکر می کنم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکیدکرد: شما بحمدلله به خوبی دارید ایفای نقش می کنید و کار هم در این میدان آنقدر وسیع و گسترده است که ما هرچه کار می کنیم، انگار یک قدم برداشته ایم؛ اینقدر کار در عرصه حجاب، حیا، عفاف، پاکدامنی جامعه و سلامت جامعه گسترده، ضروری و مهم است که ما هر چه کار می کنیم انگار یک قدم برداشته ایم؛ خیلی وسیع است، باید خیلی به هم بپیوندیم، باید خیلی کار بکنیم، باید خیلی تلاش کنیم تا ان شاءلله این فرهنگ زیبای قرآنی و انسانی گسترش پیدا بکند.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین خسته نشوید و نمی شوید، مجاهدانه در این عرصه هستید و ان شاءلله خداوند روز به روز بر برکات کارتان بیشتر بیفزاید؛ از همه شما خانم ها و آقایان تقدیر و تشکر می کنم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر