کد خبر: 917714
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
نماینده‌ای از سوی رهبر انقلاب و رئیس جمهور راهی روسیه شده تا پیام دو مقام عالی‌رتبه ایران را به رئیس جمهور روسیه برساند. متأسفانه عده‌ای بی‌توجه به وضعیت اقتصادی کشور و بدعهدی امریکا و عدم اطمینان به اروپایی‌ها که به وضوح لزوم تقویت روابط با قدرت‌های دیگر را روشن می‌کند، شروع به تخریب این دیدار و مذاکرات حاشیه‌ای آن کردند. در ادامه چنین روندی، روز گذشته روزنامه ابتکار با تیتر «نفت در برابر غذا به سبک روسی!» گزارشی از واکنش نمایندگان مجلس به این موضوع منتشر کرد؛ نمایندگانی که به دلیل سابقه بدعهدی روسیه، هر گونه مذاکره با روس‌ها را رد می‌کردند. عبدالرضا هاشم زایی اصلاح‌طلب می‌گوید: «تاریخ چند صد ساله ما نشان می‌دهد روس‌ها چه قبل از انقلاب اکتبر و زمان کمونیست‌ها و چه بعد از آن همیشه در بزنگاه‌ها به ما پشت کرده‌اند و به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.» جعفرزاده ایمن آبادی از حامیان برجام و مذاکره با امریکا هم ناگاه در موضعی انقلابی گفته که «برای ما همان شعار امام خمینی مبنی بر «نه شرقی نه غربی» ملاک است و هم امریکا و هم روسیه به ملت ایران ظلم‌های زیادی روا داشته‌اند.» جعفرزاده همچنین می‌گوید: «طبق قانون قرارداد‌ها باید به تأیید مجلس برسد ولی با توجه به اینکه این قرارداد از طرف دولت تهیه نشده است و یک آدم پرمشغله با ۳۷ شغل برای انجام این توافق به روسیه رفته است، مسئله عجیبی است که باید درباره این اقدام رمزگشایی شود.»
ادبیات مخالفت‌ها البته ادبیات بسیار آشنایی بود. ادبیات وام گرفته شده از مخالفان مذاکره با امریکا؛ فقط با این تفاوت که ما تغییر رفتار روسیه از منفی به مثبت نسبی را در مورد ایران می‌توانیم کمی حس کنیم، ولی چنین تغییری در مورد امریکا همان سیر منفی و منفی‌تر را دارد. اما ادبیات آشنای مخالفان حضور ولایتی در مسکو، بیشتر مهر تأییدی بر آن است که این نظرات بر مبنای لجبازی سیاسی بیان شده تا اعتقاد قلبی!
از طرفی سفر ولایتی برخلاف آنچه جعفرزاده گفته، هماهنگ با دولت انجام شده است. محمدباقر نوبخت روز گذشته همچنین بر باقی ماندن روسیه بر تعهداتش تأکید کرده و گفته: «سفر علی اکبر ولایتی به روسیه در راستای پیگیری تفاهم‌های رؤسای جمهوری دو کشور انجام شد. در دیدار‌های دکتر ولایتی با مقامات روس، تأکید شد که روسیه نه تنها بر تعهداتش باقی مانده بلکه انگیزه بیشتری هم برای اجرای تعهداتش دارد و آماده سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیر بنایی در حوزه‌های راه آهن و میادین نفتی است.» سخنگوی وزارت خارجه هم تأکید کرده که این سفر با نظر دولت انجام شده است: «سفر ولایتی در چارچوب تصمیم دستگاه دیپلماسی و دولت انجام شد، البته پیام رهبری نیز به پوتین وجود داشت.» اشاره به سمت‌های متعدد ولایتی که جایش اینجا نیست؛ چه آنکه اولاً یک بار سفر رفتن شغل نیست؛ ثانیاً این سفر در چارچوب روابط دو دولت و به عنوان نماینده رئیس‌جمهور ایران انجام شده است.
چنین تیتر یک‌هایی و مخالفت‌هایی باید با امریکا انجام می‌شد که نشد. اظهارات این نمایندگان مجلس هم نشان بی‌اطلاعی آن‌ها از تصمیم دولت است و در عین بی‌اطلاعی اظهارنظر می‌کنند. در واقع رمزگشایی نمی‌خواهد، چند خط خوانش اخبار معمول مملکت را نیاز دارد؛ البته بدون حب و بغض شخصی و جناحی!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
said
|
Switzerland
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
سلام. عزیزان اشخاص یا گروه های که دَم از مذاکره با امریکا و اروپا را میزنند خائن به مملکت و ملت هستند. با انها باید با مشت اهنین سخن گفت اگر فکر میکنید با صحبت یا زمان انها به اشتباهاتشان پی خواهند بُرد کاملان در اشتباه هستید این افراد خودفروخته های هستند که به خوبی از حقایق اگاهند و به دنبال منافع یا به ثمر رساندن اعتقادات غربی و بی بندوبار خود هستند انها افرادی بی ریشه ٫ کوتَه فکر و مادی گرا هستند. پس تنها راه برای سلامتی مملکت و ملت مشت اهنین است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار